Jeg kaster lige op, ik!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

477 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. april 2010

Bebs2010?

Hjælp piger..

Er ved at gå til af kvalme og ondt i maven. Sidestiller det med en slem maveforgiftning. I ved den slags hvor man ikke ved om man skal sidde eller stikke hovedet i toilettet.

Jeg er stadig i tvivl om det ikke bare er en mavevirus, men da det nu har varet i 5 dage, bliver jeg mistænkelig.

Jeg er virkelig ked af det, da det er forfærdeligt bare at ligge og kigge ud. Dårlig samvittighed med arbejde, derhjemme og studiet. Nogle gange kan jeg ikke engang se tv uden at få det dårligt.

Er der andre der har/har haft det som mig? Hvornår stoppede det og hvad gjorde i med arbejdet??

Knus fra hende, hvis læge er på 14 dages kursus!!

6+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2010

Anja

Jeg har haft det sådan i min første graviditet og har det også i denne graviditet.

Det begyndte i uge 7 og jeg er nu i uge 14 og den sidste uge har det er aftaget en del, men er stadig ikke væk.

Anja 13+3

Anmeld

12. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Tror altså lige at jeg ville melde mig syg, selvom min læge var på kursus. Er der ikke en vikar?..

Anmeld

12. april 2010

oo

ja jeg havde det også, det varede vist en fire ugers tid. en overgang var det virkelig virkeligt grelt, der kastede jeg ALT op, selv vand jeg lige akkurat havde slugt. Vi snakkede med sygeplejersker fra fertilitetsklinikken og de sagde, at jeg skulle indlægges, men min egen læge skulle stå for det. min egen læge ville istedet først prøve med nogle stikpiller, og de hjalp rigtig fint (jeg blev bare enorm træt af dem).

jeg kastede op minimum een gang om dagen og kunne slet ikke fungere før jeg havde kastet op om morgenen men fra den ene dag til den anden (helt bogstaveligt!) stoppede det omkring uge 11. jeg har stadig kvalme, især om formiddagen, men ikke opkastninger (juhuuu!).

jeg er studerende, så jeg kunne bare blive hjemme, heldigvis, men ellers må du få en sygemelding. hvis din læge er på kursus bør der være et "nødnummer" du kan ringe til på hendes telefonsvarer!! prøv evt med de stikpiller der, bare for at få en pause fra det hele.

jeg kan huske ligeså tydeligt hvor svært det er at huske på at man i virkeligheden er enormt glad over at være blevet gravid, fordi man virkelig bare har det helt ad helvedes til, så jeg håber snart du slipper

(men du må ikke bruge ingefær, selvom det virker fortræffeligt mod kvalmen, man har mistanke om at det er skyld i spontane aborter!!)

Anmeld

12. april 2010

Fyn

Hej - Jeg er sikker på din læge har en vikar vedkommende kan henvise til... Det er da ikke til at holde ud.

Jeg har haft det fantastisk (sorry), men blev anbefalet af min søde sygeplejerske hos lægen, at hvis kvalmen blev slem, så hjalp det hos nogle at bruge et specielt armbånd, som skulle hjælpe mod søsyge (og dermed også kvalme).

Det må være noget a la http://www.seaband.dk/  

Ellers kan du sikkert få det i Matas eller Apotek?

Bedste hilsner og god bedring. C.

Anmeld

12. april 2010

Roxie

Efter 2 mdr med opkastning hverdag og kvalme hele dagen  tvang min kæreste mig til lægen, jeg havde kastet op 5 gange på en dag og han var meget bekymret for mig og baby. jeg snakkede med lægen og hun anbefalte akupunktur, hun kunne selv  gøre det så jeg fik 3 behandlinger og derefter forsvandt det faktisk. jeg havde enkelte dage med kvalme og måske en opkastning men det kom meget an på hvad jeg spiste og hvis jeg blev for sulten. Det tog ca. 2 uger fra første tid til det hele var væk og jeg havde min apetit igen. var omkring uge 14-15 stk. er nu i uge 19 og har "normal" apetit og meget sjældent kvalme.

så akupunktur kan jeg godt anbefale, jeg betale 25 kr pr gang jeg fik det gjort hos lægen, jeg kunne have betalt 100kr pr gang

Anmeld

12. april 2010

kimfrit

jeg fik nogle piller af min læge, som jeg skulle tage en halv time før hvert måltid, de hjalp virkelig og er fuldstændig ufarlige for lille baby

Anmeld

12. april 2010

Bebs2010?

1000 tak for alle de gode råd! Bare det at vide at man ikke er den eneste der er igennem helvede og som er kommet ud på den anden side.. Jeg vil prøve mig lidt frem de næste par dage -  man er jo villig til hvad som helst..

Jeg har ringet til lægens "vikar" og jeg lyver ikke når jeg siger at jeg har prøvet 30 gange..

Jeg er mest irriteret over at skulle sige det på arbejdet - altså bare til min chef, da jeg ikke er så langt henne og egentlig helst vil vente til efter 3 mån. kan dog godt se at det kan blive umuligt. Det virker selvfølgelig også suspekt bare at være sygemeldt en måned..

Hvornår sagde i det til chefen?

Tak igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.