Knuste sparepærer er yderst farlige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.450 visninger
18 svar
0 synes godt om
12. april 2010

Michael healer

http://nyhederne.tv2.dk/article/24607625/?ss 

Det jo helt vildt, jeg vidste ikke noget om dette, gjorde i andre ? Der står jo ikke engang tydseligt på pakken, at de skal afleveres til destruktion, der er bare et kryds over alm. affaldsspand, men det kunne jo lige så godt være på grund af glasset eller metallet.

http://www.lyssyn.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=25&Itemid=23

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2010

oo

ja, der er jo kviksølv i, så hvis man fx smadrer sådan en pære er ens hjem ubeboeligt indtil der har været en omfattende gift-rengøring.

min mand er fysiker, så jeg vidste det godt, vi vil ikke have sparepærer indenfor døren.

det er fuldkommen sindssygt at der ikke oplyses bedre om det på pakkerne og bare generelt!

- jeg ser lige at der i din sidste artikel står at min selv skal rengøre efter kviksølvet - det må man FOR ALT I VERDEN IKKE GØRE!! det er yderst giftigt, og man skal under ingen omstændigheder selv rengøre det!!

Anmeld

12. april 2010

otlitrom

Jeg tror vist liiiiiiige jeg skal have en snak med manden! Det eneste kviksølv jeg skal ha', er når vi spiser hval

Anmeld

12. april 2010

Michael healer

Tjuhl skriver:

ja, der er jo kviksølv i, så hvis man fx smadrer sådan en pære er ens hjem ubeboeligt indtil der har været en omfattende gift-rengøring.

min mand er fysiker, så jeg vidste det godt, vi vil ikke have sparepærer indenfor døren.

det er fuldkommen sindssygt at der ikke oplyses bedre om det på pakkerne og bare generelt!

- jeg ser lige at der i din sidste artikel står at min selv skal rengøre efter kviksølvet - det må man FOR ALT I VERDEN IKKE GØRE!! det er yderst giftigt, og man skal under ingen omstændigheder selv rengøre det!!

Tak for dit svar

Hvem skal så gøre rent ?

Jeg har også lige sagt ud med de pære, hvilke pære bruger i så?

Hvad med lystofrør og halogen ?

mvh Michael

Anmeld

12. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det er derfor at vi:

1: Afleverer dem på genbrugen alle sammen ik?

Og

2: Glæder os til vi alle sammen får super dejlig LED pærer, med skønt farvet lys og endnu mindre energiforbrug... (som naturligvis også afleveres på genbrugspladsen bagefter).

Anmeld

12. april 2010

Mimbi

kitty skriver:

Jeg tror vist liiiiiiige jeg skal have en snak med manden! Det eneste kviksølv jeg skal ha', er når vi spiser hval

Det har jeg aldrig tænkt på!! Så jeg skal faktsit til at købe pærer i dag inden jeg går hjem fra arbejde !

Anmeld

12. april 2010

Michael healer

Zafir skriver:

Det er derfor at vi:

1: Afleverer dem på genbrugen alle sammen ik?

Og

2: Glæder os til vi alle sammen får super dejlig LED pærer, med skønt farvet lys og endnu mindre energiforbrug... (som naturligvis også afleveres på genbrugspladsen bagefter).

Nu kender jeg ikke noget til den nye type du skriver om, er der også gift i den ?

Anmeld

12. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Michael healer skriver:

Nu kender jeg ikke noget til den nye type du skriver om, er der også gift i den ?

Jeg tror ikke der er ret mange elektriske apperater, du skal slå i stykker derhjemme.

Jeg ved ikke om LED pærer er super fyldt med gift, men der er jo ikke gas i, som lyser, som fx. sparepærer...

Desuden er de mere holdbare og har pænere lys

Anmeld

12. april 2010

oo

Michael healer skriver:

Tak for dit svar

Hvem skal så gøre rent ?

Jeg har også lige sagt ud med de pære, hvilke pære bruger i så?

Hvad med lystofrør og halogen ?

mvh Michael

nu er det husbond der står for elektricitet osv herhjemme, så jeg har ham lige med pr sms

han siger lysstofrør og sparepærer er farlige og dem vi bruger er en dyr form for glødepærer (men ikke de gammeldags slags).

jeg skal forsøge at få det yderligere uddybet til dig i aften, hvis det er?

Anmeld

12. april 2010

Michael healer

Zafir skriver:

Jeg tror ikke der er ret mange elektriske apperater, du skal slå i stykker derhjemme.

Jeg ved ikke om LED pærer er super fyldt med gift, men der er jo ikke gas i, som lyser, som fx. sparepærer...

Desuden er de mere holdbare og har pænere lys

Tak for svar

Muligvis, men en pære er da mere udsat for at gå i stykker, ved at man rammer den m.m

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.