ØV! Tilbage ved udgangspunktet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

474 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. april 2010

L-Mortil3

Øv øv øv, nu gik det ellers bare så godt...

I i hvertfald en lille måned har Liam sovet igennem om natten (fra 22.30 - 06.30) oven i det har han sovet en god middagslur på 3 timer. Det har så også været den eneste søvn han har fået pr. dag.

Men her de sidste 7-14 dage er det bare gået ned af bakke, sover maks 1 time i løbet af dagen, denne end ikke sammenhængende, han sover ikke længere igennem om natten men vågner en 6-7 gange, og sover kun nogenlunde sammenhængende hvis han får lov at sove i min seng sammen med mig...

Sådan noget øv, så vi er tilbage til absolut nada overskud og total rander under øjnene og et hus der flyder...

Nogen ideer til at forbedre søvnen igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2010

Mumto3

Tja, som du selv skriver, så sover han kun godt hvis han sover hos dig, så hvad med at lade ham sove der hele natten?

Selvom du måske ikke sover helt lige så godt som hvis du sove alene, så er spørgemål om du alligvel ikke samlet set sover MERE hvsi han sover hos dig, end som det er nu?

Anmeld

12. april 2010

L-Mortil3

Mumto3 skriver:

Tja, som du selv skriver, så sover han kun godt hvis han sover hos dig, så hvad med at lade ham sove der hele natten?

Selvom du måske ikke sover helt lige så godt som hvis du sove alene, så er spørgemål om du alligvel ikke samlet set sover MERE hvsi han sover hos dig, end som det er nu?

Jo det er der jo noget om, det har han også fået lov til de sidste par nætter, bare fordi jeg egentlig trængte til lidt søvn

Anmeld

12. april 2010

forår

Line&Liam skriver:

Øv øv øv, nu gik det ellers bare så godt...

I i hvertfald en lille måned har Liam sovet igennem om natten (fra 22.30 - 06.30) oven i det har han sovet en god middagslur på 3 timer. Det har så også været den eneste søvn han har fået pr. dag.

Men her de sidste 7-14 dage er det bare gået ned af bakke, sover maks 1 time i løbet af dagen, denne end ikke sammenhængende, han sover ikke længere igennem om natten men vågner en 6-7 gange, og sover kun nogenlunde sammenhængende hvis han får lov at sove i min seng sammen med mig...

Sådan noget øv, så vi er tilbage til absolut nada overskud og total rander under øjnene og et hus der flyder...

Nogen ideer til at forbedre søvnen igen?

jeg har ikke opskriften, men jeg har været igennem det samme helved! Min datter er knap 5 mdr og det startede lige inden de 4 mdr. Jeg havde ca 14dage i helved. Hun vågnede hver 2. time om natten og sov helt ad helved til om dagen. Jeg har hørt at det er normalt at det sker, men helt ærlig hvad kan man bruge det til?

Det vendte helt af sig selv...jeg aner ikke hvad jeg gjorde, så jeg er ikke til en dyt hjælp.

men jeg føler med dig...og nu ved du at du ikke er alene om problemet.

Anmeld

13. april 2010

Mumto3

Line&Liam skriver:

Jo det er der jo noget om, det har han også fået lov til de sidste par nætter, bare fordi jeg egentlig trængte til lidt søvn

Undskyld jeg siger min mening lige ud, men jeg forstår ikke dit indlæg. Du slutter af med en 'ups-smily'. Hvorfor det????

Hvis jeg var dig, ville jeg TAGE EN BESLUTNING om at han sover i din seng. Ikke tænke noget med ups, eller 'det skal han jo heller ikke', eller' det er en dårlig vane jeg må holde op med igen'. Din søn har brug for dig! Tag den beslutning at du vil være der for ham og støtte ham,  og give ham den tryghed han har brug for lige nu, for at kunne sove godt om natten. -og lige pludselig så kan han igen sove på sit eget værelse i sin egen seng.

Børn er ekstremt fleksible, og virkelig omstillingspararte, og er indstillet på at tingene hele tiden udvikler sig og bliver andereledes. Det er bare os voksne, som er så stive i det, at vi tror at hvis vores børn bruger ble, sut og sover i mors og fars seng, så bruger de også både ble og sut når de fylder 18år og sover stadig i mors og fars seng. Det gør de altså ikke!!!

Nogle gange viser børnene selv vejen, at nu er de klar til et skift, og andre gange er det os voksne som må vise dem vejen og introducere en forandring.

Ja, det er så bare min mening!!!

Anmeld

13. april 2010

L-Mortil3

Mumto3 skriver:

Undskyld jeg siger min mening lige ud, men jeg forstår ikke dit indlæg. Du slutter af med en 'ups-smily'. Hvorfor det????

Hvis jeg var dig, ville jeg TAGE EN BESLUTNING om at han sover i din seng. Ikke tænke noget med ups, eller 'det skal han jo heller ikke', eller' det er en dårlig vane jeg må holde op med igen'. Din søn har brug for dig! Tag den beslutning at du vil være der for ham og støtte ham,  og give ham den tryghed han har brug for lige nu, for at kunne sove godt om natten. -og lige pludselig så kan han igen sove på sit eget værelse i sin egen seng.

Børn er ekstremt fleksible, og virkelig omstillingspararte, og er indstillet på at tingene hele tiden udvikler sig og bliver andereledes. Det er bare os voksne, som er så stive i det, at vi tror at hvis vores børn bruger ble, sut og sover i mors og fars seng, så bruger de også både ble og sut når de fylder 18år og sover stadig i mors og fars seng. Det gør de altså ikke!!!

Nogle gange viser børnene selv vejen, at nu er de klar til et skift, og andre gange er det os voksne som må vise dem vejen og introducere en forandring.

Det skriver jeg somend fordi Liam altid fra day 1. har sovet i egen seng, og jeg vil nødig han vender sig til at sove i min seng, for det 1. sover jeg selv af pommeren til, og det gør han faktisk også, for det andet er det bare så rart man kan lukke døren til værelset og så forstyrres han ikke at andre gøremål...

Mange børn er garanteret omstillige, jeg synes bare ikke jeg orker senere at skulle ud i en omgang, sove på eget værelse, prøvelser.

Anmeld

13. april 2010

CarinaSB

Mumto3 skriver:

vil altså lige påpege det er ikk alle børn der er god til det med omstille sig .. Jeg har haft mine problemer med at få Noah til at sove i egen seng efter at han lå hos mig i et par dage da han var syg .. Så det kan altså være nemmer sagt end gjort .. 

Anmeld

14. april 2010

Mumto3

CarinaSD skriver:

vil altså lige påpege det er ikk alle børn der er god til det med omstille sig .. Jeg har haft mine problemer med at få Noah til at sove i egen seng efter at han lå hos mig i et par dage da han var syg .. Så det kan altså være nemmer sagt end gjort .. 

Jeg skrev jo heller ikke at børn på et hvilken som helst tidspunkt kan vænne sig til hvad som helst!!! F.eks. vil de fleste 6mdr gamle baby have meget meget svært ved at lægge bleen, men det kan de fleste (men ikke alle) børn der er 3 år gamle. Så selvfølgelig handler det også om timing! Jeg siger bare at børn ER omstillingsparate, og hele deres barndom er jo en lang omstilling i stort og småt.

Så jeg tror da gerne på at små børn (nu ved jeg ikke lige hvor gammel din søn er) kan have meget svært ved at vænne sig til at sove alene, når han har smagt på det sømdefulde og frydefulde liv, hvor han fik lov til at sove ved siden af mor hele natten.

Al søvnforskning viser at  voksne mennesker sover bedst alene, men derfor ville jeg da alligevel blive lidt små knotten og modvillig, hvis min kæreste pludselig introducerede at vi skulle have hvert vores soveværelse. Det kan godt være at min søvn ville blive bedre (og hans naturligvis!) men det ville da ikke være spor hyggeligt!!! Jeg ville argumenter hårdr for at vi skulle sove sammen.

For det lille hjælpeløse barn er der endnu et aspekt ved at sove sammen, at det jo netop er hjælpeløst, og derfor (udover at være hyggeligt) også føles meget tryggere at sove lige ved siden af moar.

For mig er det bare så naturstridigt at lægge det lille bitte barn fra sig i et andet værelse, for at det kan ligge der i al sin ensomhed og sove, mens vi voksne ligge og putter sammen og hygger os (her tænker jeg ikke på sex, men bare det hyggelige ved at dele søvn). Jeg ved godt at mange nærmeste ser det som om de er en ekstra god mor, at de er istand til at 'modstå' fristelsen til bare at lægge barnet ved siden af sig, men jeg forstår ikke hvorfor det skulle være så fantastisk at kunne fornægte sine instinker.

Nu ved jeg godt at jeg gik ud af en tangent, og dette indlæg er egentlig slet ikke rettet mod dig!!! Det er bare sådan helt generelt at når snakken falder på samsovning, så kommer jeg alt for let til at gå ud af en tangent.

Jeg har selv været at den overbeviste holdning at man ikke skulle være 'blødsøden' og lade børn sove i sin seng. Så vores den ældste sove også i egen seng på eget værelse, og åh hvor har jeg bare fortrudt det mange mange mange gange!!!! Det gør ondt langt ind i mit hjerte idag når jeg tænker på det!!! , og det hjælper jo intet at vi har kunnet gøre det anderledes med de næste to.

Så i virkeligheden burde jeg nok selt ikke have startet på at kommentere denne tråd, fordi jeg er så farvet at min egen mening på dette punkt.

OVER AND OUT

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.