Endelig et god svar.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

373 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. april 2010

lion

Endelig fik jeg et svar jeg kunen bruge til noget, at det så ikke er lige gode alle svarene, så FIK JEG ET SVAR. Efter 10 lange måneder med eksem.

Jeg har jo omkring Julius sagt ja til at være med i et forsøg om hvorfor børn får astma, allergi og eksem. Det er Abc klinikken der står for det. Det handler jo om Julius med, hvis de havde tid kunne de godt kigge på Cassandra.

Så i Fredags da vi var til kontrol med Julius om hans kinder og lungebetændelse, (er blevet meget bedre, begge ting) fik jeg lægen til at kigge på Cassandras arm og spurgte hvad jeg kunne gøre.

1. smør med hormoncreme når hun bliver rød, men trap langsomt ned ellers kommer det igen.

Jeg vidste godt , at jeg skulle bruge cremen når hun blev rød, men ikk at jeg skulle trappe langsomt ned. Hun fortalte mig også at hormoncrem ikk skader.

2. korte nele så hun ikk klør hul. Det siger sig selv.

3. vanter/sokker på hænderne når hun skal sove så hun ikk klør. Det bliver ikk så let, hun vil jo tage dem af.

4. Bad hver dag, helst korte og ikk får varme. Susanne havde sagt det samme, men Cassandra er bare så glad for at komme i karbad. Nu må det så blive hver søndag i stedet.

5. At en hudlæge ikk ville kunne gøre særlig meget andet end min egen læge gør. Den eneste forskel er behandlingen af eksemen, altså cremen.

6.Hun skal ikk ha tøj lavet af uld på.

Vidste det godt det med uld, hvis jeg havde tænkt over det. Men nu har hun heller ikk gået hele vinteren med strømpebukser med 50% uld.

7. Hun skal smøres hver dag med fedcreme morgen og aften.

Hun har hele tiden blevet smurt hver dag. Hun skal nok smøres resten af sit liv. Men jeg har fået en prøveom en fedcreme der indeholder 100% fedt. Locobasen er kun på 70 %

Men nu har Cassandra haft eksem siden hun var 3 mdr, men første gang gik det væk. Men da hun var 10 mdr kom det igen. Det værste er bare at der er gået 10 mdr nu hvor eksemet ikk er blevet det midste bedre. Men nu hvo jeg endelig ahr fået den rigtige viden kan det være at det bliver meget bedre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2010

JustAnotherName

Dejligt med nogle konkrete svar. Så må vi håbe, at det gør en forskel...

Anmeld

11. april 2010

Skouboe

Freja har haft hvad jeg troede var problemer med hænderne pga. kulde. De bliver helt ru og noprede og røde, og det har været værst på den hånd der vender "opad"

Hun har hele vinteren sovet i sin voksi-pose og hun sover på siden, og NÆGTER at beholde sine vanter på og vil heller ikke holde den øverste hånd under dynen - suk...

Det er imidlertid stadig et problem, så jeg tror det nok er børneeksem - især efter at hun også er begyndt at få ru pletter på benene.

Nå, en kort historie lang, min lillebrors kæreste er elev på et apotek og anbefalede Ceridal som netop er en 100% fedtcreme, og så længe vi smører hende 1-2 gange om dagen, er der stort set intet at hverken se eller mærke.

Du skal bare være opmærksom på at de ikke må komme ud i kulden i 10-20 minutter efter det er kommet på (nok ikke et problem de næste par måneder). Det skal have lov til at trænge lidt ind i huden, ellers risikerer man at de begynder at svede UNDER cremen og det gør bare ondt værre.

Det var iøvrigt rart at du endelig fik nogle konkrete svar - læger kan være så besværlige på det punkt...

Anmeld

11. april 2010

Karo

Hvor er det dog dejligt med et svar i rent faktisk kan bruge til noget.

Jeg håber virkeligt det hjælper, så hun ikke skal gå og klø hele tiden.

Anmeld

12. april 2010

lion

Skouboe skriver:

Freja har haft hvad jeg troede var problemer med hænderne pga. kulde. De bliver helt ru og noprede og røde, og det har været værst på den hånd der vender "opad"

Hun har hele vinteren sovet i sin voksi-pose og hun sover på siden, og NÆGTER at beholde sine vanter på og vil heller ikke holde den øverste hånd under dynen - suk...

Det er imidlertid stadig et problem, så jeg tror det nok er børneeksem - især efter at hun også er begyndt at få ru pletter på benene.

Nå, en kort historie lang, min lillebrors kæreste er elev på et apotek og anbefalede Ceridal som netop er en 100% fedtcreme, og så længe vi smører hende 1-2 gange om dagen, er der stort set intet at hverken se eller mærke.

Du skal bare være opmærksom på at de ikke må komme ud i kulden i 10-20 minutter efter det er kommet på (nok ikke et problem de næste par måneder). Det skal have lov til at trænge lidt ind i huden, ellers risikerer man at de begynder at svede UNDER cremen og det gør bare ondt værre.

Det var iøvrigt rart at du endelig fik nogle konkrete svar - læger kan være så besværlige på det punkt...

Det er lige præcis den creme vi fik en prøve af til lillemanden og har købt en tube. Men det er ikk fordi den er billig. Men den holder ok tid.

Anmeld

12. april 2010

Skouboe

lion skriver:

Det er lige præcis den creme vi fik en prøve af til lillemanden og har købt en tube. Men det er ikk fordi den er billig. Men den holder ok tid.

Ja, den er ret drøj i brug, og vi er faktisk blevet ret glade for den. Jeg bruger den også på mine egne hænder inden sengetid indimellem, hvis de er meget tørre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.