Smitter jeg hende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

589 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. april 2010

Dictes mor

Jeg har det rigtig skidt idag med hovedpine, og ville egentlig gerne lige tage mig en hovedpinepille, men gør det ikke, tænker det går lige i modermælken, men er det mon rigtigt? Og så er jeg bange for, at hun skal få det skidt, når jeg har det. Jeg tror nu, det er en spændingshovedpine, så det smitter jo selvfølgelig ikke.

Og lige et andet spørgsmål, hvad bruger I til at tage temperaturen på jeres små? Jeg vil gerne have sådan et øretermometer, men jeg ved ikke om de er til at stole på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2010

Karo

Majastina skriver:

Jeg har det rigtig skidt idag med hovedpine, og ville egentlig gerne lige tage mig en hovedpinepille, men gør det ikke, tænker det går lige i modermælken, men er det mon rigtigt? Og så er jeg bange for, at hun skal få det skidt, når jeg har det. Jeg tror nu, det er en spændingshovedpine, så det smitter jo selvfølgelig ikke.

Og lige et andet spørgsmål, hvad bruger I til at tage temperaturen på jeres små? Jeg vil gerne have sådan et øretermometer, men jeg ved ikke om de er til at stole på?

Du smitter hende ikke, og hun tager heller ikke skade af at du tager en hovedpinepille. Jeg fik atvide da Marcus var lille at det bedste man kan gøre når man selv bliver syg er at sørge for at blive ved med at amme. For så for de små de antistoffer ind som vi danner mod det vi fejler, og hvis de så bliver smittet, så har de allerede antistofferne.

Vi bruger et termometer til numsen til vores to små. Jeg fik afvide af min læge at man først kan bruge øretermometer når de er omkring 2 år. Vi har dog et øretermometer og har prøvet det til Marcus, men det er bare ikke præcist nok.

Anmeld

11. april 2010

Ni-ko-li-ne

Majastina skriver:

Hej søde

som Katja skriver, får Dicte de antistoffer du danner... Dvs her de første tre måneder beskytter dit immunforsvar hende...

Vi har et termometer med bøjelig spids og tager temp i numsen, man skal lige vænne sig til det men det er det mest nøjagtige:0)

mht. Paracetamol, så kan du roligt tage et par hovedpinepiller... Der et mange små babyer som får børnepanodil helt fra fødslen af... Så et par piller skader ikke Dicte

god bedring....

Knus

Anmeld

11. april 2010

Ni-ko-li-ne

Majastina skriver:

Hej søde

som Katja skriver, får Dicte de antistoffer du danner... Dvs her de første tre måneder beskytter dit immunforsvar hende...

Vi har et termometer med bøjelig spids og tager temp i numsen, man skal lige vænne sig til det men det er det mest nøjagtige:0)

mht. Paracetamol, så kan du roligt tage et par hovedpinepiller... Der et mange små babyer som får børnepanodil helt fra fødslen af... Så et par piller skader ikke Dicte

god bedring....

Knus

Anmeld

11. april 2010

JustAnotherName

Som de andre også skriver., så må du altså GERNE tage et par panodil/pinex/pamol (eller hvad de nu hedder). Det skader ikke Dicte.

Mht. termometer, så har vi et øretermometer herhjemme, men bruger det ikke. Jeg synes det er rigtig bøvlet og svært at få en nøjagtig temperatur med ....hver gang jeg har forsøgt, har den sagt noget forskelligt.
Så vi bruger i stedet et numse-termometer. Det fortæller mest nøjagtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.