sort mmf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.094 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. april 2010

Jordbærpigen

Hvordan får i jeres mmf HELT sort? Synes jeg prøvede i går, men den blev mest mørkegrå.. hvillket jo egentlig giver god mening eftersom mmf'en er hvid Skal jeg farve den en anden farve først inden jeg putter sort i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2010

quity

Jeg har samme problem, så jeg lurer lige med.

Nogle har nævnt herinde engang at man kan ælte noget kakaopulver i først, så man ik skal bruge så meget sort farve. Dette har jeg prøvet,det lykkedes ikke, men jeg brugte også sort bolsje farve.

Anmeld

10. april 2010

Stumpen

Linemus skriver dette i tips og trick tråden:

Når man skal farve mmf med sort pastafarve, kan man med fordel ælte mmf'en med kakaopulver først for at gøre den mørk. Så skal der ikke bruges så meget sort, før den bliver knaldersort.

Anmeld

10. april 2010

Susan1978

engang jeg skulle lave mariehøne og skulle bruge sort MMF så tabte jeg den grå mmf ned i vasken i frustration -  og så lagde jeg den bare på bordet og den smule vand den fik, gjorde altså at den pludselig blev sort. !  det var værd at prøve at smide den i vasken.. haha

Anmeld

10. april 2010

82Miraklet

Igen kan man med god vilje ælte den sorte mmf i et par dage før brug, den kan godt ligge og blive mørkere nemlig... Lige som den røde... den ligger også og bliver mere rød....

men ja den skal ahve meget farve og kakao eller brun pastafarve til at starte med er super..

Anmeld

10. april 2010

ooo

Jeg har lige været ude ved specialkøbmanden i dag, og han sagde at man skulle ælte farven ind i fondanten så godt man nu kunne, og så komme den i en frysepose og lægge den i køleskabet i 24 timer. Så skulle det blive helt sort.

Kram Metha

Anmeld

11. april 2010

mariamiss6

Ellers prøv at lave den blå først, hvis det er en hastesag en anden gang

Anmeld

11. april 2010

Jordbærpigen

Jeg lavede mmf'en i fredags og den har nu lagt i skabet siden og kan da se, at den er blevet mørkere.. men ik heeeelt sort 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.