Chancen for at de får barnet vendt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.794 visninger
19 svar
0 synes godt om
9. april 2010

Ansemusen

Min lille manse vender lige nu hovedet opad, selvom han ellers ved hvert eneste jordemor- og lægebesøg har ligget med hovedet nedad. De siger det er helt normalt i uge 35, men at han helst skal have vendt sig når jeg skal til jordemor om halvanden uge. Hvis ikke vil de forsøge at vende ham.

Nogen der ved hvor ofte det lykkes dem at vende barnet så man kan føde normalt? Ønsker virkelig ikke kejsersnit hvis det kan undgås, vil så gerne føde naturligt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2010

Sommerfuglelarven

Jeg vil nødigt skræmme dig, men kommer nok til det.

Min svigerindes søn blev kvalt under et vendingsforsøg, og jeg kender til en mere som også mistede barnet pga. det, så personligt ville jeg aldrig vælge et sådan forsøg.

Anmeld

9. april 2010

Mor til Frederic og Freya

Vi havde så en tværslægger her... Sådan havde han ligget under hele garviditeten.

De prøved at vende ham, men kunne ikke.

Så han kom ud ved pks, lidt træls... Men ud det skulle han jo.

Anmeld

9. april 2010

Anja

Jeg prøvede et vendingsforsøg ved min første graviditet. Det lykkedes ikke og jeg fik pks. Jeg fik at vide at det var 50/50 om det ville lykkes.

Anmeld

9. april 2010

Ansemusen

Sommerfuglelarven skriver:

Min svigerindes søn blev kvalt under et vendingsforsøg, og jeg kender til en mere som også mistede barnet pga. det, så personligt ville jeg aldrig vælge et sådan forsøg.

Hold da op, det lyder da skrækkeligt! Ikke lige det jeg havde brug for at høre  Tror dog han vender sig selv, fordi han har ligget mes hovedet nedad indtil nu og stadig har en del plads at vende sig på. Så håber!!!

Anmeld

9. april 2010

Delilah

Min mor gik igennem det samme med mig.. Jeg havde ligget med hovedet nedad indtil jeg ændrede mening.. Så var hun desværre nødt til at få kejsersnit også. Men må da håbe det går som du vil

Anmeld

9. april 2010

Honningblomst

Sommerfuglelarven skriver:

Ej, det var da skrækkeligt...jeg kender flere hvor det ikke er lykkedes.

Min mor fik i sin tid vendt min søster og det var så ubehageligt har hun fortalt. Hun var ved at føde hjemme da fødslen gik meget stærkt. Havde hun gjort det var min søster død, hun havde navlestrengen flere gange om halsen også pga af vendingen..

Anmeld

9. april 2010

Ansemusen

Delilah skriver:

Min mor gik igennem det samme med mig.. Jeg havde ligget med hovedet nedad indtil jeg ændrede mening.. Så var hun desværre nødt til at få kejsersnit også. Men må da håbe det går som du vil

Øv disse historier lyder da godt nok ikke til at chancerne er i mit favør  Vil blive utroligt ked af hvis jeg skal have kejsersnit, men selvfølgelig er min lille drengs velbefindende det allervigtigste!!

Anmeld

9. april 2010

Camilla_a

Jeg gik i jordmodergruppe med en, hvor hendes dreng havde haft rumpen ned ad hele tiden og hun var inde og få ham vendt og det hele gik helt fint og hun fødte helt normalt et par uger efter.

Ville bare lige skrive og fortælle at det kan lykkes  

Anmeld

9. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

hej søde.

Jeg fik at vide chancerne for at de kunne vende Laura var små fordi hun havde stået fast (den gale vej) så længe. Jeg tror dine chancer er gode når manse selv er så god til at vende rundt på sig - så kan han ikke sidde helt fast, mener jeg

hvis jeg var dig ville jeg tale med jm om en tidlig vending (allerede ved 36+0) da de nyeste undersøgelser viser at den ektra uge gør enormt meget i forhold til hvor mange succesfulde vendinger der bliver lavet (obstetrisk overlæge Lone Hvidmann på Skejby er ekspert)

Han skal nok vende sig

Skriv endelig hvis du har spørgsmål til vendingen - jeg er lidt af en haj

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.