et par ting lægen sagde i går

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

341 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. april 2010

Milka

bliver ved med at huske nye ting fra samtalen på hvidovre i går ...

lægen sagde, at det var meget vigtigt at købe et par solide sko til bille selvom hun ikke står endnu. meget vigtigt var støtte omkring anklen og støtte i svangen. skoene skal ikke være bøjelige i sålen, sagde hun. hendes mening er at baby skal have gode sko inden de helt selv kan stå, og at dette gælder for alle børn. altså skal man ikke vente med at købe sko til de selv kan gå.

så snakkede vi også om panodil pga bille's ører lige nu. jeg pointerede at alle læger siger noget forskelligt om panodil fordi det evt kan sløre symptomerne på noget andet sygdom. det sagde hun var noget vås, fordi de mængder panodil man giver baby aldrig ville kunne udviske andre tegn på alvorlig sygdom. "du ved, om dit barn har smerter, og du bestemmer, hvornår de skal lindres." hun huskede mig også på at hun er overlæge på et børneambulatorium, og at jeg skulle tage hendes ord for gode varer. yes ma'am

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2010

Milka

nårja, bille blev også målt og vejet og er 11 kg / 79 cm

Anmeld

9. april 2010

oo

store Bille!!

interessant det med skoene, synes jeg...

forresten så jeg at Skoubo tilbød dig at tage med til doktoren næste gang fordi to par ører er bedre end et par, og jeg tænkte med det samme "godt hun tilbyder det", for det ER da meget info du skal huske helt alene og ville det ikke være rigtig rart at have en at vende det hele med. Selvom hun jo ikke er deres forældre, men måske netop derfor, hører hun måske nogle ting eller et tonefald som går din næse forbi. jeg er selv rigtig glad for at have Søren med når vi er hos lægen, for han er enorm kritisk overfor alt hvad de siger (efter han oplevede sin fars kræftsygdom, tror jeg) og når jeg går helt ned over en eller anden detalje, så huske han hvad de sagde BAGEFTER.

verstehts?

ikk at det lige skal være skoubo og det er jo også helt op til dig, jeg synes bare det lød som en rigtig god ide, og så slår Skoubo mig som en man ikke skal løbe om hjørner med, så hun ville få uddybet ting, som du måske først og fremmest bliver ked af at få at vide.

nååååh, jeg er sandelig klog herfra morgenstunden hva? sorry

Anmeld

9. april 2010

Milka

Tjuhl skriver:

store Bille!!

interessant det med skoene, synes jeg...

forresten så jeg at Skoubo tilbød dig at tage med til doktoren næste gang fordi to par ører er bedre end et par, og jeg tænkte med det samme "godt hun tilbyder det", for det ER da meget info du skal huske helt alene og ville det ikke være rigtig rart at have en at vende det hele med. Selvom hun jo ikke er deres forældre, men måske netop derfor, hører hun måske nogle ting eller et tonefald som går din næse forbi. jeg er selv rigtig glad for at have Søren med når vi er hos lægen, for han er enorm kritisk overfor alt hvad de siger (efter han oplevede sin fars kræftsygdom, tror jeg) og når jeg går helt ned over en eller anden detalje, så huske han hvad de sagde BAGEFTER.

verstehts?

ikk at det lige skal være skoubo og det er jo også helt op til dig, jeg synes bare det lød som en rigtig god ide, og så slår Skoubo mig som en man ikke skal løbe om hjørner med, så hun ville få uddybet ting, som du måske først og fremmest bliver ked af at få at vide.

nååååh, jeg er sandelig klog herfra morgenstunden hva? sorry

dejligt med lidt vise ord fra morgenstunden af

skouboe ville være perfekt at have med til sådan noget ... og min mor ville ikke, hun er for autoritetstro, godtroende, naiv, ukritisk (jeg kunne blive ved ).

jeg min mor, men sådan noget er hun altså bare ikke god til!

Anmeld

9. april 2010

oo

Milka skriver:

dejligt med lidt vise ord fra morgenstunden af

skouboe ville være perfekt at have med til sådan noget ... og min mor ville ikke, hun er for autoritetstro, godtroende, naiv, ukritisk (jeg kunne blive ved ).

jeg min mor, men sådan noget er hun altså bare ikke god til!

nej jeg ville heller aldrig tage min mor med til sådan noget. jeg ville heller aldrig tage mig selv med, tror jeg!

og dog, når det handler om andre, så kan man bedre være sådan en krigerdronningagtigting.

nåhmen ja....det kloge er vist gået af mig igen, såe

Anmeld

9. april 2010

JustAnotherName

Se, dét vidste jeg jo heller ikke, dét med skoene....
Celina rejser sig op af alting og går rundt, men hun er kun iført strømer eller fløjs-futter med glide-gummidutter i bunden. Men de er vel for slaskede og bløde, når der ingen støtte er i dem så ?!? ..... Hmm..... Der kan man bare se!

Hun har også sådan et par begyndersko her - De er vel helt gode så !?!

Jeg synes Trine er meeega klog at høre på. Det der med at have Skoubo (eller en anden person, som du føler dig tryg ved) med til samtalerne, så de kommer andre ører med også, som hører dét, som du evt. selv måtte overhøre, høre på en anden måde, eller glemme at der var blevet sagt, mm.

Jeg håber dog at Billes bentøj er helt som det skal være, og at de tager fejl .....at hun bare har været senere til at komme igang end Lilja. Og at det nok skal komme helt uden bøvl og problemer.
Det er meget for en mors tanker at tumle med.....  Knus til dig!

Anmeld

9. april 2010

lion

Ja flere ører er altid bedre.

Jeg vidste heller ikk det med fodtøjet.

Jeg håber at de tager fejl omkring bille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.