Min venindes mors begravelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.898 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. april 2010

Anonym trådstarter

Min veninde som jeg har kendt i mange år har lige mistet hendes mor pga kræft  Jeg har ikke set hende i over et år og har kun skrevet kort med hende på mail. Og nu ved jeg så ikke, om jeg bør/skal deltage i begravelsen??

Jeg vil jo gerne vise min veninde at jeg støtter hende, men jeg vil heller ikke overskrid den private grænse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2010

Lone Jakobsen

jeg synes du skal deltage hvis du selv føler for det. jeg synes på ingen måde at du overskrider en grænse, og synes det er flot af dig at tænke på hende.

Anmeld

9. april 2010

linemus

Jeg synes bestemt du skal tage med. Det er ikke sikkert hun har overskud til at se meget til din side, men jeg er sikker på, at det vil varme hende, at du er der, og viser du støtter hende og hendes familie bare ved at vise dig. Det gjorde det for mig.

Anmeld

9. april 2010

LotteGabriella

nutche skriver:

jeg synes du skal deltage hvis du selv føler for det. jeg synes på ingen måde at du overskrider en grænse, og synes det er flot af dig at tænke på hende.

Helt enig 

Anmeld

9. april 2010

oo

og ellers kan du også sende en fin bårekrans. men hvis jeg stod og havde mistet min mor, så tror jeg jeg bare ville blive glad og rørt over at se en gammel venindes ansigt i kirken

Anmeld

9. april 2010

Mumto3

Uden overhovedet at kende din veninde, så tror jeg det vil betyde meget for hende at du kommer. Mange 'løber væk' når der er begravelse, og det er så svært for dem der står tæt på og er rigtig rigtig ulykkelig, og så bare opleve at folk har berøringsangst med det frygtelige tab de lidt.

Selvom hun måske ikke har overskud til at snakke med dig til selve begravelse, så er jeg sikker på at hun vil opfatte det som en støtte at du kommer og deltager, og hun vil være glad for det.

Så jeg vil klart sige at jeg synes du skal med. (og husk blomster, og et lille kort ved blomsterne. De bliver ofte gemt i mange år (altså kortene). ) Hvis I var veninder da I var børn, kan du f.eks. skrive tak for nogle gode barnsdomsminder.

Anmeld

9. april 2010

brumbasse

Synes uden tvivl du skal tage til begravelse.

Mistede selv min far for nogle år siden og det betød bare så meget for mig at se de af mine venner der var dukket op! Så dem overhovedet ikke i kirken men bagefter.

Har lige gjort en veninde rigtig glad, hendes bedstefar døde i sidste uge og blev begravet i går. Deltog ikke i begravelsen da jeg ikke rigtigt kendte manden men sendte en stor buket hjem til min veninde så den stod der da de kom hjem fra kirken, bare for at vise at vi tænkte på dem.

Anmeld

9. april 2010

RumlesMor

Er enig med de øvrige svar...tag med, vis din støtte!

Anmeld

9. april 2010

LotteN

synes helt sikkert du skal komme til begravelsen... Det betyder rigtig meget, mn ved der er venner og veninder der er der for en, i den svære tid! og som en anden skriver, så flygter folk altid, når man hører ordet død/begravelse, frem for at støtte!

Anmeld

9. april 2010

Anonym trådstarter

Tusinde tak for alle jeres svar. Det fortæller jo bare, at I har samme tanke som jeg. Så havde besluttet at deltage. Men har så lige fået en sms, hvor min veninde frabeder at vi veninder møder op, og det vælger jeg naturligvis at respektere. Synes det er super flot af hende at hun kan sige fra, men en af vores fælles veninder skriver til mig, at det er noget hun har besluttet unde sygeforløbet - begravelsen/bisættelsen skal foregå i stilhed.

Jeg sender i stedet en blomst til hende og vil om en uges tid, invitere hende hjem til mig og spise. For berøringsangst det har jeg på ingen måde, og tror nu også at hun ved hun altid kan komme til mig.

Endnu engang tak for svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.