Sygemelding og barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.646 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. april 2010

Anonym trådstarter

Jeg venter tvillinger og min læge vil sygemelde mig i uge 22. Vil jeg få fuld løn under min sygeperiode? Jeg vil jo ikke kalde min sygeperiode for barsel, men en alm. sygemelding Jeg ved godt at jeg kun får fuld løn i de første 14 uger af min barsel og de resterende 32 uger er på dagpenge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

Ranarupta

Så vidt jeg er orienteret, så hedder det graviditetsbetinget syg. Og der får du løn, som hvis du ellers er syg.

Giver det mening?

Anmeld

8. april 2010

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Jeg venter tvillinger og min læge vil sygemelde mig i uge 22. Vil jeg få fuld løn under min sygeperiode? Jeg vil jo ikke kalde min sygeperiode for barsel, men en alm. sygemelding Jeg ved godt at jeg kun får fuld løn i de første 14 uger af min barsel og de resterende 32 uger er på dagpenge.

Jeg fik fuld løn under min deltidssygemeldig.

Din arbejdesplads får refundere pengene af kommunen.

-Og ved tvilinggraviditet er det vel normen, at man bliver sygemeldt. :)

Anmeld

8. april 2010

tochri

Jeg var selv deltidssygemeldt da jeg ventede mine tvillinger. Jeg fik fuld løn. Er næsten sikker på du også får fuld løn mens du er sygemeldt.

Anmeld

8. april 2010

SpunkenJo

Jeg blev osse tvunget sygemeldt!! Og var tosset i øvrigt!

OG jeg fik fuld løn

Nyd det, sådan er det bare at vente tvillinger, det kan have både sine fordele og ulemper, ligesom med så meget andet i livet.

Men snak da med din arbejdsgiver, og få det slået helt fast, for jeg tror også det kommer an på hvilken overenskomst du hører under.

Tillykke med dobbelt op på guld

Anmeld

8. april 2010

K&S

Anonym skriver:

Hej

Hvis du er i et ansættelsesforhold, vil du få din løn som normalt (arbejdsgiveren vil kunne søge refusion fra kommunen præcis som hvis du havde haft influenza eller lignende) - du kan jo ikke gøre for, at du er blevet sygemeldt...!

Din barsel (14 uger + 32 uger) starter først den dag du føder - kommunen betaler dog også din arbejdsplads for din graviditetsorlov (de 4 uger du kan gå fra før fødsel).

Du kommer højst sandsynligt til at skulle til en opfølgningssamtale på kommunen, men ifølge lovgivningen skal de forhøre sig om du virkelig ikke kan lave noget som helst på din arbejdsplads.

Håber jeg svarede på dine spørgsmål

Kram Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.