Lige lidt kort forhistorie. for 3 uger siden var jeg på fødegangen da jeg ikke havde mærket liv. der opdagede de at vores dreng var lige lille nok, og jeg blev sendt til en skanning 2 dage senere.
Til den skanning blev han skudt til 1070g, hvilket var lige omkring 15% under gennemsnittet, men lægen var ikke nervøs. han ville dog lige se mig til en kontrol skanning 3 uger senere, for at se at han voksede helt fint, og så ville det være det.
For 2 uger siden var vi til 3d skanning, og der blev han skudt til 1400 g.. hvilket ville sige han havde taget over 300g på, på en uge. det synes vi lød lidt vildt, men var jo kun glade.
I dag skulle vi så til kontrol igen på sygehuset. og vi forventede at se en dreng som var helt fin i størrelsen. Det fik vi så ikke at se.
I dag blev han skudt tíl 1205g. og de målte virkelig mange gange, for at være sikker på at der ikke var sket en fejl. men det var der ikke.
Så efter skanningen skulle vi snakke med en læge, som forklarede os lidt om tingene. De vil følge ham tæt nu, og skal der ind igen allerede på mandag. fik også kørt en kurve, den var heldigvis rigtig fin.
Men er stadig rigtig bekymret for min lille dreng.
Hvis han ikke tager nok på ender det med at han skal ud før tid. men håber virkelig han kan få lov til at blive der inde længst muligt. Heldigvis virker han til at trives, han er aktiv, og laver fine vejrtrækningsøvelser, og hjerterytmen er fin. men han er bare alt for lille.
Er der nogle som har være igennem noget ligendene?? og hvordan var jeres forløb?
Hilsen en forvirret drømmer 31+0