Forvirret og ked af det....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.470 visninger
10 svar
0 synes godt om
8. april 2010

FruEllingsen

Lige lidt kort forhistorie. for 3 uger siden var jeg på fødegangen da jeg ikke havde mærket liv. der opdagede de at vores dreng var lige lille nok, og jeg blev sendt til en skanning 2 dage senere.

Til den skanning blev han skudt til 1070g, hvilket var lige omkring 15% under gennemsnittet, men lægen var ikke nervøs. han ville dog lige se mig til en kontrol skanning 3 uger senere, for at se at han voksede helt fint, og så ville det være det.

For 2 uger siden var vi til 3d skanning, og der blev han skudt til 1400 g.. hvilket ville sige han havde taget over 300g på, på en uge. det synes vi lød lidt vildt, men var jo kun glade.

I dag skulle vi så til kontrol igen på sygehuset. og vi forventede at se en dreng som var helt fin i størrelsen. Det fik vi så ikke at se.

I dag blev han skudt tíl 1205g. og de målte virkelig mange gange, for at være sikker på at der ikke var sket en fejl. men det var der ikke.

Så efter skanningen skulle vi snakke med en læge, som forklarede os lidt om tingene. De vil følge ham tæt nu, og skal der ind igen allerede på mandag. fik også kørt en kurve, den var heldigvis rigtig fin.

Men er stadig rigtig bekymret for min lille dreng.

Hvis han ikke tager nok på ender det med at han skal ud før tid. men håber virkelig han kan få lov til at blive der inde længst muligt. Heldigvis virker han til at trives, han er aktiv, og laver fine vejrtrækningsøvelser, og hjerterytmen er fin. men han er bare alt for lille.

Er der nogle som har være igennem noget ligendene?? og hvordan var jeres forløb?

Hilsen en forvirret drømmer 31+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

DK

Hej

Rosa herinde har været igennem lidt det samme. Skriv evt. til hende!

Knus og Kram

Ditte!!

Anmeld

8. april 2010

helora

Jeg var igennem nogenlunde samme forløb. Ventede tvillinger, hvoraf den ene ikke tog nok på. Jeg blev fulgt meget tæt og fik foretaget planlagt kejsersnit i 34+5. Jeg fødte en normalvægtig pige og en meget undervægtig lille pige (25 % under normalvægt), men hun klarede sig rigtig fint og er en helt velfungerende pige af normal størrelse i dag knapt 3 år efter. Du er velkommen til at skrive en besked til mig, hvis du vil høre mere

Anmeld

8. april 2010

4kløver

Hejsa.. Jeg var igemmen det sammen med min. Min pige lå på ca 1000g i uge 30 og jeg lå på 21%  de ville  tag hende vis jeg kom på 22% så der blev hold øje med mig hvor jeg blev scannet hver ca 14 og hvor hun lige så stille tog på i vægt og blev født med en vægt på 2778 4 dage over.. så jeg håber det sammen sker for dig

Anmeld

8. april 2010

FruEllingsen

4kløver skriver:

Hejsa.. Jeg var igemmen det sammen med min. Min pige lå på ca 1000g i uge 30 og jeg lå på 21%  de ville  tag hende vis jeg kom på 22% så der blev hold øje med mig hvor jeg blev scannet hver ca 14 og hvor hun lige så stille tog på i vægt og blev født med en vægt på 2778 4 dage over.. så jeg håber det sammen sker for dig

Dejligt at høre at det endte sådan. håber virkelig også vores dreng får lov til at blive til termin

Dejligt med nogle positive historier det gør mig lidt mindre nervøs

Anmeld

8. april 2010

Lone Jakobsen

æv det lyder da slet ikke spor sjovt. håber altså at han snart begynder at vokse den lille knægt.

dog synes jeg nu at det er fantastisk at de kan vurdere det så de kan holde lidt ekstra øje med ham. den mulighed havde man jo slet ikke førhen.

men sender dig i hvertfald en helt masse knus og varme tanker....og en helt masse håb

Anmeld

8. april 2010

FruEllingsen

nutche skriver:

æv det lyder da slet ikke spor sjovt. håber altså at han snart begynder at vokse den lille knægt.

dog synes jeg nu at det er fantastisk at de kan vurdere det så de kan holde lidt ekstra øje med ham. den mulighed havde man jo slet ikke førhen.

men sender dig i hvertfald en helt masse knus og varme tanker....og en helt masse håb

Mange tak

Men ja, jeg føler virkelig at vi er i gode hænder, og at vi bliver holdt godt øje med. og det gør det da lidt nemmere.

Anmeld

8. april 2010

Faith

Drømmer skriver:

Lige lidt kort forhistorie. for 3 uger siden var jeg på fødegangen da jeg ikke havde mærket liv. der opdagede de at vores dreng var lige lille nok, og jeg blev sendt til en skanning 2 dage senere.

Til den skanning blev han skudt til 1070g, hvilket var lige omkring 15% under gennemsnittet, men lægen var ikke nervøs. han ville dog lige se mig til en kontrol skanning 3 uger senere, for at se at han voksede helt fint, og så ville det være det.

For 2 uger siden var vi til 3d skanning, og der blev han skudt til 1400 g.. hvilket ville sige han havde taget over 300g på, på en uge. det synes vi lød lidt vildt, men var jo kun glade.

I dag skulle vi så til kontrol igen på sygehuset. og vi forventede at se en dreng som var helt fin i størrelsen. Det fik vi så ikke at se.

I dag blev han skudt tíl 1205g. og de målte virkelig mange gange, for at være sikker på at der ikke var sket en fejl. men det var der ikke.

Så efter skanningen skulle vi snakke med en læge, som forklarede os lidt om tingene. De vil følge ham tæt nu, og skal der ind igen allerede på mandag. fik også kørt en kurve, den var heldigvis rigtig fin.

Men er stadig rigtig bekymret for min lille dreng.

Hvis han ikke tager nok på ender det med at han skal ud før tid. men håber virkelig han kan få lov til at blive der inde længst muligt. Heldigvis virker han til at trives, han er aktiv, og laver fine vejrtrækningsøvelser, og hjerterytmen er fin. men han er bare alt for lille.

Er der nogle som har være igennem noget ligendene?? og hvordan var jeres forløb?

Hilsen en forvirret drømmer 31+0

Det er jeg rigtig ked af at høre.... Ved hvor bekymret du var for den skanning.

Men godt at du blir fulgt tæt nu. Er helt sikker på at han er en fighter din lille dreng.

Anmeld

8. april 2010

quity

Det lyder som om det er mit forløb med min datter du beskriver. Hun blev også målt til at være lille og jeg rendte også til scanning og kontrol tit. Jeg blev mere og mere nervøs for hver gang hun blev målt, for jeg kunne jo læse mig til hvad gennemsnittet var og det var hun ik.

Jeg havde dobbelte følelser, ville på den ene side at hun blev derinde, men så på den anden side ville jeg bare have hende ud, for så ville jeg ha mulighed for at vide hvormeget mad hun fik. Da hun så endelig kom ud 10 dage over tid vejede hun 3280, så hun var ik så lille som de troede.

Held og lykke med det hele. Han skal nok begynde at tage på.

Anmeld

8. april 2010

Pige2009

Min veninde var igennem nøjagtigt det samme. Den lille pige blev målt til 1150 i uge 31, og blev født med en kampvægt på knap 3000 gram i uge 41 - så fat mod!

Ønsker jer alt det bedste og for, at han tager på.

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.