Babymad - må det fryses?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.019 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. april 2010

L-Mortil3

Alle mine opskrifter på babygrød og mos er med MME i, og uden at tænke over det har jeg lavet store portioner og frosset det...

men hovsa, må man det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

otlitrom

Står der ikke på MME pakken om det må fryses?

Hvis man googler det, så står der at man ikke må fryse grød med MME.. Hvorfor, ved jeg ikke...

Anmeld

8. april 2010

mor-til-vanessa

Line&Liam skriver:

Alle mine opskrifter på babygrød og mos er med MME i, og uden at tænke over det har jeg lavet store portioner og frosset det...

men hovsa, må man det?

følger lige med her line for det vil jeg også gerne vide

Anmeld

8. april 2010

Maise

følger også lige med

Anmeld

8. april 2010

L-Mortil3

Altså hvis jeg googler på MME så må det, så vidt jeg har forstået, gerne fryses.

Ellers så plejer jeg at lave grøden på vand og tilsætte MME efter optøning, men jeg må have haft hovedet under armen den anden aften da jeg lavede det

Anmeld

8. april 2010

otlitrom

Line&Liam skriver:

Altså hvis jeg googler på MME så må det, så vidt jeg har forstået, gerne fryses.

Ellers så plejer jeg at lave grøden på vand og tilsætte MME efter optøning, men jeg må have haft hovedet under armen den anden aften da jeg lavede det

Ja, jeg kan se der både er for og imod.. Så jeg ved det ikke.. Men jeg er nok heller ikke den rette til at svare

Hvad med at spørge SP?

Anmeld

8. april 2010

L-Mortil3

Fandt dette fra sundhedsstyrelsen:

Frysning og optøning af spædbørnsmad
I overgangsperioden kan det være en fordel at lave større por-tioner af kød, fisk, grøntsager og frugt og fryse det i mindre portioner, der passer til et måltid.

• Isterningebakker eller små plastbægre lagt i en frostpose, er gode at fryse maden ned i.
  • Maden kan opbevares 1-2 måneder i fryseren, når temperaturen holdes på -18 grader.
  • Spædbarnsmad, som har været frosset, må aldrig fryses igen. Den skal kasseres, hvis den har været optøet.
  • Kød og fisk optøs i en skål i køleskabet. Optøning i en plastpose i koldt vand kan bruges, hvis det skal gå hurtigt. Optøning i varmt vand frarådes på grund af stor bakterievækst.
  • Frugt og grønt, som skal koges, optøs direkte i gryde fra fryser. Herved bevares smag, vitaminer og mineraler bedst.

For yderligere oplysninger kan materiale om hjemmefrysning bestilles hos Forbrugerinformationen på telefon 70 13 13 20.

Anmeld

8. april 2010

BK

Line&Liam skriver:

men hovsa, må man det?

Jeg mener ikke at MME må fryses... Men du kan lave maden som du plejer og putte MME i bagefter...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.