2-lags kage - måske dumme spørgsmål?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.133 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. april 2010

Anonym trådstarter

1. Hvordan søren skærer man de der høje kager?  For hvis man skærer hele vejen igennem bliver det jo KÆÆÆMPE stykker..

2. Laver man 2 seperate kager med fondant på og lægger ovenpå hinanden, eller lægger man hele kagen sammen og kommer fondant på bagefter?

3. Har hørt noget med nogle sugerør for at holde dem sammen - nogen der kan forklare mig det? Og virker det ikke dumt med sugerør i, når gæsterne skal skære den? Hmm..

Måske der kommer flere spørgsmål

Er ano, da jeg kender flere herinde, og det skal være en overraskelse med en kage

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg lavede 2 seperate kager og lagde dem ovenpå hinanden bagefter Det var lidt bøvlet, men det lykkes. Har dog kun gjort det én gang for lææææææænge siden, da jeg var ny i det... Så det vil sikkert gå bedre nu om dage

Anmeld

8. april 2010

birgitte

Jeg klipper altid et stykke kagepap til i den størrelse som andet lag eller 3/4 for den sags skyld så der er pap under hvert lag. så er det også nemmere at skære kagerne da man kun skærer et stykke i et lag af gangen... så bliver det jo også til lidt flere stykker. pappet fjerner du bare når det øverste lag er skåret og fortsætter nedad 

Det med sugerørene er rigtigt nok og det kan godt bruges hvis ikke man har "Kagerør" som er noget tykkere ca 1cm i diam. og i kraftigere plast. dem fjerner man så inden man begynder at skære i det respektive lag (og selvfølgelig også hvis man har brugt sugerør.. for som du siger så er det lidt klamt at få et stykke klage med sugerør i hihi

og ja hvert sit lag med hver sin fondant!

Kender ikke så manger herinde men glæder mig meget til at se din kage!!!

Anmeld

8. april 2010

Anonym trådstarter

birgitte skriver:

Jeg klipper altid et stykke kagepap til i den størrelse som andet lag eller 3/4 for den sags skyld så der er pap under hvert lag. så er det også nemmere at skære kagerne da man kun skærer et stykke i et lag af gangen... så bliver det jo også til lidt flere stykker. pappet fjerner du bare når det øverste lag er skåret og fortsætter nedad 

Det med sugerørene er rigtigt nok og det kan godt bruges hvis ikke man har "Kagerør" som er noget tykkere ca 1cm i diam. og i kraftigere plast. dem fjerner man så inden man begynder at skære i det respektive lag (og selvfølgelig også hvis man har brugt sugerør.. for som du siger så er det lidt klamt at få et stykke klage med sugerør i hihi

Tusind tak for svar.. Det hjalp MEGET!!  

Men men men... Hvordan fjerner jeg sugerør/kagerør når der er fondant på? Ville du evt. komme det der Royal Icing (tror jeg vist nok det hedder?) på i samlingerne? Altså mellem hvert lag evt?

Jeg glæder mig også til at vise en (FORHÅBENTLIG) rigtig fin kage frem herinde..

Hilsen Ano - Som er MEEEEGET ny på kage-området

Anmeld

8. april 2010

Sabina & Simone

Anonym skriver:

Tusind tak for svar.. Det hjalp MEGET!!  

Men men men... Hvordan fjerner jeg sugerør/kagerør når der er fondant på? Ville du evt. komme det der Royal Icing (tror jeg vist nok det hedder?) på i samlingerne? Altså mellem hvert lag evt?

Jeg glæder mig også til at vise en (FORHÅBENTLIG) rigtig fin kage frem herinde..

Hilsen Ano - Som er MEEEEGET ny på kage-området

Ved ikke hvordan andre gør... Men jeg ville nok vente med at putte sugerørerne i til fondanten er på, så de stikker lidt op deraf, så er de lige til at snuppe... Jeg har selv nogle af de plastikpinde der er beregnet til det, så ved ikke lige hvordan sugerørerne reagerer... Men tror det er den bedste måde at gøre det på...

Anmeld

8. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
birgitte skriver:

Kagepap????...

Hva er det? Lyder smart

Anmeld

9. april 2010

birgitte

joh altså det er helt korrekt at man først kommer sugerør/kagerør i når man har fondant på da de ellers ikke støtter næste lag helt præcist og husk altid at klippe/skære alle efterfølgende stykker rør efter højden på det første da kagne ellers risikerer at vælte( specielt ved mange lag) og hvis du gerne vil "lime" lagene sammen ville jeg hellere bruge æggehvideglasur (flormelis blandet med pasteuriseret æggehvide) fordi det stivner helt også imellem 2 lag i modsætning til smørcremen.

Kagepap er sådan lidt forskelligt men du kender det fra bagerens kager hvor der liger er sådan et stykke pap under kagen så den kan løftes over på et fad. man kan få dem i tynde ligesom dem og de er oftest hvide med lidt guld snirj´kler på og man kan købe dem i forskellige str hvor de er kraftigere og sølv på den ene side og guld på den anden og så klipper man dem bare til i ønsket str:

nederste lag gerne lidt større end kagen - gør det nemmere at flytte den lidt rundt - resterende lag i samme størelse som respektive lag da det så er skjult for øjet og kun fungerer som støtte.. håber det hjalp lidt

ps jeg plejer lige at have en pincet med hvis jeg er med til den fest hvor kagen spises det gør det lidt nemmere at hapse dem op der evt driller....altså sugerør hi hi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.