hurtig hjælp ang mål af brun farin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.048 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. april 2010

Majeha

Står og er igang med kagebagning, men har desværre ingen køkkenvægt, så bruger et af de dersens dl målebægre, hvor der også står omregnet til gram for bla sukker og mel.

Men hvad skal man gå ud fra med brun farin. Der skal bruges 240 g. skal jeg tage det på sukkerets måleskala eller???

Er rimelig lost mht det. Har også cup mål, hvis det skulle kunne hjælpe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

CamillaKa

Der er 500 g i en pakke, så kan du ikke bare tage en halv pakke ca.?

Anmeld

8. april 2010

Majeha

Flot Maria... Det havde jeg slet ikke tænkt over, hehe-.. Har heldigvis en nyåbnet pakke, så det er da bare det, jeg gør... Tak for et åbenlyst svar, som jeg var for dum til at udtænke selv

Anmeld

8. april 2010

CamillaKa

Majeha skriver:

Flot Maria... Det havde jeg slet ikke tænkt over, hehe-.. Har heldigvis en nyåbnet pakke, så det er da bare det, jeg gør... Tak for et åbenlyst svar, som jeg var for dum til at udtænke selv

Anmeld

8. april 2010

Gittemor09

Majeha skriver:

Står og er igang med kagebagning, men har desværre ingen køkkenvægt, så bruger et af de dersens dl målebægre, hvor der også står omregnet til gram for bla sukker og mel.

Men hvad skal man gå ud fra med brun farin. Der skal bruges 240 g. skal jeg tage det på sukkerets måleskala eller???

Er rimelig lost mht det. Har også cup mål, hvis det skulle kunne hjælpe...

ellers til næste gang er det 2 dl og så næsten en ½....

Anmeld

8. april 2010

Majeha

Gittemor09: Der bliver ingen næste gang, det kan jeg love dig for.. Det var da godt nok den værste dej at arbejde med. Brugte elmikser, og nu er hele mit køkken fyldt med cookie dej. Brugte ellers en rimelig stor margrethe skål, men det klattede bare til alle sider.. øv

Men tak for tippet

Anmeld

8. april 2010

oo

og husk så at sætte resten i køleskabet - så bevarer den nemlig den bløde konstistens

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.