Underlig oplevelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

544 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. april 2010

BJL2010

Har netop været til 18-20 ugers scanning og gik derfra med en lidt underlig følelse. Så ville høre om andres oplevelser...

Sygeplejersken var super sød men ekstremt forvirret og virkede ikke særlig professionel eller som om hun havde styr på tingene. Hun nåede at vende tilbage til hjertet og kigge på det tre gange uden rigtig at sige noget om hvordan det så ud, hverken godt eller skidt.

Da hun havde sagt at vi var færdige, og jeg havde rejst mig, fortrød hun og ville lige kigge én gang til på noget med navlestedet (selvom hun havde kigget på det en gang før). Bebs lå ret dumt så det var svært at komme til at scanne ordentligt ved hovedet, men hun endte med at gøre det så godt det nu var muligt virkede det som om. Men er det godt nok?! 

Og bagefter læste jeg at de også tjekker fostervand (mængden af det?) til denne scanning, hvilket hun ikke gjorde (eller hun kommenterede det i hvert fald ikke på noget tidspunkt).

Nogen, der har haft sådan mindre rare fornemmelser og oplevelser med 18-20 ugers scanningen eller er det bare mig, der er hys?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

msax

Hun har med garanti tjekket alt det hun skulle - de har sådan nogle bokse/ark de skal udfylde på computeren mens de scanner.

Jeg har kun haft gode oplevelser til alle mine scanninger, har været inde ved den samme jordemoder alle gange. Jeg spurgte specifikt om jeg måtte komme ind til hende igen, allerede da jeg havde været hos hende første gang). Hun var helt vildt god til at fortælle hvad hun så og hvad hun målte. Jeg har en pige på 16 mdr og en baby på vej til august.

Men jeg kan godt forstå du er tvivl ville jeg da oveveje at ringe om snakke med din egen jordemoder om det. Og måske endda overveje om jeg havde pengene til at blive scannet på en privatklinik.

Så igen mit råd er at ringe til din jordemoder og spørge til hvad hun syntes. Hvis du er heldig kan hun trylle en ny scanning frem.

SMIL mette 23+1

Anmeld

8. april 2010

Risen

Louis P skriver:

Har netop været til 18-20 ugers scanning og gik derfra med en lidt underlig følelse. Så ville høre om andres oplevelser...

Sygeplejersken var super sød men ekstremt forvirret og virkede ikke særlig professionel eller som om hun havde styr på tingene. Hun nåede at vende tilbage til hjertet og kigge på det tre gange uden rigtig at sige noget om hvordan det så ud, hverken godt eller skidt.

Da hun havde sagt at vi var færdige, og jeg havde rejst mig, fortrød hun og ville lige kigge én gang til på noget med navlestedet (selvom hun havde kigget på det en gang før). Bebs lå ret dumt så det var svært at komme til at scanne ordentligt ved hovedet, men hun endte med at gøre det så godt det nu var muligt virkede det som om. Men er det godt nok?! 

Og bagefter læste jeg at de også tjekker fostervand (mængden af det?) til denne scanning, hvilket hun ikke gjorde (eller hun kommenterede det i hvert fald ikke på noget tidspunkt).

Nogen, der har haft sådan mindre rare fornemmelser og oplevelser med 18-20 ugers scanningen eller er det bare mig, der er hys?

Øv hvor surt.. Det er en kedelig oplevelse at få når man ellers glæder sig.. Hørte fra de andre piger i min jordmoder gruppe at nogle af dem også havde haft en dårlig oplevelse fordi hende der scannede var en sur gammel *bib*.. :/ .. så tror desværre ikke det er alle som får den bedste oplevelse, men prøv at snakke med din jordmoder og hør om du kan få en ny ? ..  

Anmeld

8. april 2010

RumlesMor

Hvis du føler dig utryg efter scanningen ville jeg ringe til min JM og fortælle om oplevelsen. De kan tjekke din journal og sikrer at alt er tjekket. Og jeg har faktisk hørt om nogen der fik en ekstra scanning, fordi de følte sig utrygge efter MD-scanning. Måske er det også en mulighed...? DU skal dog nok ikke regne med det, hvis du hører under københavns kommune, men andre steder er de lidt "flinkere"

Ellers ville jeg nok selv ofre pengene på en scanning ved privat klinik. For du skal selvfølgelig ikke gå rundt og være utryg ved din babys trivsel!

Anmeld

8. april 2010

Snuffler25

Jeg tror også jeg ville ofre pengene til en scanning på privalklinik hvis jeg havde haft samme oplevelse til min MD scanning. Jeg er selv typen som super hurtigt bliver utryg... især når en jordemoder som burde være selvsikker, virker usikker og som om hun ikke helt har tjek på det.. åh ja, det ville ikke bryde mig om - så forstår dig godt!

Men ja, hun har garanteret tjekket alt det hun skulle, de er jo fornuftige og har prøvet det mange gange.  Men forstår godt hvis du vælger at snakke med din egen jordemoder eller køber en scanning - for din egen sjælefreds skyld og det er nu alligevel vigtigt

Held og lykke med det hele

Mette 39+4

Anmeld

8. april 2010

BJL2010

Tak for svarene, hvor rart med forståelse og samtidig betryggende at høre jeres fornuftige holdning om at selvfølgelig havde hun styr på tingene. Jeg ved jo også godt at jeg med garanti hører til den lidt for bekymrede type...men tror lige jeg vil nævne det for mig jordemoder på mandag når jeg alligevel skal derop.

Hvor må det bare være skrækkeligt at få en skrap jordemoder, det er ikke lige det man har brug for hvis man er lidt bekymret?! Det er da ikke fair synes jeg, man er jo ikke sådan med vijle, og der er da ikke noget at sige til at man tænker ekstra meget over tingene. Det er jo en helt ny situation og ens krop opfører sig som man aldrig har oplevet før (især når man er førstegangs gravid).

Endnu engang tak for rådene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.