AnneBJ skriver:
Jeg ved godt der har været MANGE spørgsmål om vitaminer på det sidste - men har lige et ekstra 
Jeg har nogle Vitamin-Mineral (GULD) piller fra matas, der er 400 mikrogram folsyre i, og 800 mikrogram Vitamin A. Men det er alt for meget A vitamin, ikk?Jeg har købt nogle folsyre tabletter ved siden af, da jeg har forstået det er det vigtigste tilskud, hvis ellers man får en sund og varieret kost?
Så vil jeg også høre, hvor højt I der "prøver" går op i det med alkohol? Jeg vil egentlig helst holde mig helt fra det, men det synes jeg også er svært
Nok mest fordi jeg har besluttet det, for ellers drikker jeg normalt meget sjældent, og så er det kun ét glas vin, eller én øl.
Ingen tvivl om, at jeg vil lade helt være, så snart jeg er gravid, og indtil jeg er færdig med at amme, men hvor striks bør jeg være her i ventetiden?
På forhånd mange tak for svar 
hm mange siger ang alkohol at man skal holde sig helt fra det, men har nu hørt mere og mere rødvin feks skulle være sundt, og drikker man feks te glas rødvin til maden over lang tid tror jeg næppe der sker noget, det samme skulle gælde under amning, min veninde fortalte da hun ammede at sundhedsplejersken havde givet en fingerregel om at den promille man selv havde, havde barnet også (både ved graviditet og amning) så drikekr man det meget langsomt og i meget små mængder tror jeg ik der sker noget, og ikke istarten når man prøver at blive gravid, tror det er værre når man er lidt længere henne.
og med de mængder ville jeg ikke bekymre mig, det samme er her, drikker sjældent, men fik lyst da jeg vidste jeg ik måtte, nu hvor jeg igen ik har fobudt mig selv det helt, er lysten til alkohol igen blevet mindre, underligt nok
ang folsyre blev jeg anbefalet af apoteket at tage en ten en folsyre tablet på 400 mikrogram og 1 almindelig vitaminpille eller spise gravitamin, jeg tager fast fisketabletter og kalk med d-vitamin i, men mange tager det som ekstra når de er eller prøver at blive gravide, jeg tager det dog fast. ellers så snak med apoteket så du ikke får for meget.
held og lykke med det hele