Forbandede "Funky alphabet"...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

656 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. april 2010

Helle30

Jer der bruger det - "Funky alphabet" - udstikkere. Hvordan får I dem til at virke?

Jeg kunne have kværket snart hvemsomhelst forleden, da jeg besluttede at bruge dem til at lave bogstaver til en kage med.

Jeg ruller et bælte fondant ud med min rullepind, - stikker bogstavet ud, og så starter balladen. Det udstukne bogstav vil ikke ud af udstikkeren. Jeg har hamret og banket "staven" ned i køkkenbordet, jeg har dyppet udstikkeren i flormelis, kartoffelmel og vand (vandet var en meget stor fejl). til sidst endte jeg med at liste bogstavet ud ved at prikke helt forsigtigt med en tandstikker bagfra hele kanten rundt, men det kan jo ikke være meningen?

Og bogstaverne knækkede og krøllede, så jeg måtte lime bagefter. Kønt blev det aldrig.

Så hit med det! Hvordan gør i?

- Helle - på forhånd dybt taknemmelig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2010

Anasmor

Din mmf er for tyk... rul den tyndere ud en du regner med, så er det pludselig slet ikke svært.. og så må mmf´en ikke være for blød...

Anmeld

8. april 2010

Susan1978

Her er det svar jeg fik fra Anasmor da jeg kæmpede med dem..

Tricket med udstikkerne er at man ælter flormelis ind i fondanten til den bliver mere fast, og så ruller man meget tyndt ud, mere end du forventer... Lav en prøve ved at tage "t" et og stik kun det halve af "T" et i fondanten...vend den om og se hvor meget fondanten stikker ned i udstikkeren... hvis den nærmest er mast ned i er fondanten for tyk, og omvendt..

Når nu har trykket din lineal ned i fondanten for at lave et bogstav, så rutsjer du den frem og tilbage over bordpladen for at gøre den helt fri... og så smækker du den bare ned i et stort skærebræt og bogstavet falder ud...

ups, sorry hun havde svaret.. 

Anmeld

8. april 2010

Helle30

Tak for jeres svar begge to. Jeg må prøve at rulle endnu tyndere ud. Det lyder sandsynligt, at fondanten har været for tyk, for der var også ligesom en flosset kant på bogstaverne, da de endelig kom ud.

- Helle - med fornyet håb

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.