Fondant og Marcipan mixet sammen. Hvordan gør i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.654 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. april 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej piger

Jeg har hørt noget om, at man kan blande Fondant med Marcipan, hvis man gerne vil have en mere Marcipan agtig smag frem i kagen.

Men hvor meget skal jeg blande sammen af hver, og skal jeg tilføje hvid pastafarve til blandingen, hvis jeg ønsker at en hel hvid kage?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

Dot D

Alexis skriver:

Hej piger

Jeg har hørt noget om, at man kan blande Fondant med Marcipan, hvis man gerne vil have en mere Marcipan agtig smag frem i kagen.

Men hvor meget skal jeg blande sammen af hver, og skal jeg tilføje hvid pastafarve til blandingen, hvis jeg ønsker at en hel hvid kage?

Har aldrig hørt om at blande de to, men du kan putte smag i din fondant. Jeg har prøvet at smage det til med mandelessens, det smagte så af marcipan. Det bliver mere gradtet, men så kan du bare ælte mere maizena i

Anmeld

6. april 2010

Tak for tippet.

Har lige fundet et link om at man kan blande 40% marcipan med 60% fondant.... Mente nok

Tror jeg vil give det et forsøg, så kan jeg lige skrive min erfaring med det herinde...

Anmeld

6. april 2010

Anasmor

Jeg blander 20 % marcipan i nogle gange, og det smager fint igennem og mmf´en er nem at arbejde med...

Anmeld

6. april 2010

Anasmor skriver:

Jeg blander 20 % marcipan i nogle gange, og det smager fint igennem og mmf´en er nem at arbejde med...

ok må prøve mig frem, se undervejs hvor meget jeg foretrækker der skal i, i forhold til smag. Er selv til en mild marcipan, så mon ik de 20% er nok?

Anmeld

7. april 2010

Jordbærpigen

Alexis skriver:

ok må prøve mig frem, se undervejs hvor meget jeg foretrækker der skal i, i forhold til smag. Er selv til en mild marcipan, så mon ik de 20% er nok?

Blander I det så bare sammen når mmf'en er færdig? Tror jeg da skal prøves. Elsker også marcipan og synes godt ren mmf kan blive for sødt...

Anmeld

7. april 2010

MissSmile26 skriver:

Blander I det så bare sammen når mmf'en er færdig? Tror jeg da skal prøves. Elsker også marcipan og synes godt ren mmf kan blive for sødt...

Jeg har ikke gjort det med MMF, jeg arbejder kun med Fondant, da jeg synes det andet er for besværligt, men vil da tro at det opfører sig på samme måde. Ja man skal blande de to færdige produkter sammen. Tænker også, at det vil smage bedre

Anmeld

8. april 2010

Jordbærpigen

Alexis skriver:

Jeg har ikke gjort det med MMF, jeg arbejder kun med Fondant, da jeg synes det andet er for besværligt, men vil da tro at det opfører sig på samme måde. Ja man skal blande de to færdige produkter sammen. Tænker også, at det vil smage bedre

Okay. Køber du din fondant færdig?

Anmeld

8. april 2010

Okay. Køber du din fondant færdig?

Ja, det er noget dyrere, men orker ik det andet

Så er det hvidt, og kan indfarves med pastafarver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.