Hvordan reagerede jeres barn på at blive passet første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. april 2010

Sasja77

Hej igen,

Puha altså. Manden har inviteret til koncert i morgen og jeg har sagt ja. Vores datter er lige knap 9 uger gammel og hun skal passes af min far og min stedmoder da de kun bor 5 km væk fra hvor vi skal være. ( vi skal være væk i en 3 timer )

Nu er mit spørgsmål; hvordan tacklede jeres diamant at blive passet første gang? og hvordan tacklede i det? har i nogen gode ideer til hvordan jeg skal bære mig ad?

Jeg må indrømme at jeg lige nu er lige til at lægge under dynen af bekymring for hvordan det skal gå! Nok mest for mig jeg ved jo at hun er i gode hænder men jeg er bare så bekymret for om hun vil blive helt vildt ulykkelig og bare græde og græde... Hun er altid utrolig nem men lige præcis igår og idag har hun været helt vildt pylret og har klynket og grædt i søvne og når hun vågner.....

Altså hvor kan man bare være pylret

Hilsen pylremor...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

9510

Sasja77 skriver:

Hej igen,

Puha altså. Manden har inviteret til koncert i morgen og jeg har sagt ja. Vores datter er lige knap 9 uger gammel og hun skal passes af min far og min stedmoder da de kun bor 5 km væk fra hvor vi skal være. ( vi skal være væk i en 3 timer )

Nu er mit spørgsmål; hvordan tacklede jeres diamant at blive passet første gang? og hvordan tacklede i det? har i nogen gode ideer til hvordan jeg skal bære mig ad?

Jeg må indrømme at jeg lige nu er lige til at lægge under dynen af bekymring for hvordan det skal gå! Nok mest for mig jeg ved jo at hun er i gode hænder men jeg er bare så bekymret for om hun vil blive helt vildt ulykkelig og bare græde og græde... Hun er altid utrolig nem men lige præcis igår og idag har hun været helt vildt pylret og har klynket og grædt i søvne og når hun vågner.....

Min søn blev passet et par timer da han var 2,5 mdr fordi jeg skulle på sygehuset med den store, så det var rarest ikke at have ham med,,,

Men sjovt var det ikke Vidste jo at han var i gode hænder hos min mor og far, men overtrådte vist hastighedsgrænsen på vej hjem efter ham,

Han er ikke passet ude siden, har ikke haft behovet for det, når jeg har haft kvalitid med den store har farmand taget ham

Anmeld

6. april 2010

Margorie

Vores blev passet ude da hun var 12 uger og det gik fint.. Det var min mor.. Hun savnede os slet ikke

Anmeld

6. april 2010

Mathilde

Celina blev passet første gang da hun var knap 6 mdr. Det var hos hendes dp og det gik fint. Hun have mødt hende 3gange før og var tryg ved hende, så der havde slet ikke været nogle problemer med det  Hun ville dog ikke over til hende mens jeg var der, men hvis jeg satte hende i en skråstol og dp så tog hende op efter jeg var taget afsted, var det helt fint...

Jeg synes at tanken om at skulle aflevere hende var værst. Men det hjalp at jeg havde en klar aftale med dp om at hun skulle ringe hvis hun blev ked af det og det betød meget for mig!

Anmeld

6. april 2010

Mumto3

Jeg får bare lyst til at sige: NEJ! Du er ikke en pylremor!!! Det er du alstå ikke!!!

Åh, hvor er jeg træt af at vi lever i et samfund hvor det er standart at der nærmeste er 'noget i vejen med en' og at man er en pylremor (og det er jo negativt ment) bare fordi man gerne vil passe sit barn selv og fordi man gerne vil tage sig af og beskytte sit fuldstændig hjælpeløs afkom, som er dybt afhængig af os som mor.

Gid vi dog kunne tage det lidt mere afslappet med alt det 'kultur' og tage 'naturen' lidt mere alvorlig. Det er jo ikke uden grund at vi har et moderinstinkt! -også selvom vi ikke lever i et land hvor vores børn kan blive ædt af en løve hvis vi vender ryggen til det et øjeblik.

nå, det var et sidespring! Jeg håber I får en fed koncert, og 3 timer er jo ikke vildt lang tid, specielt ikke hvis hun kan sove en del af tiden.

Anmeld

6. april 2010

LotteGabriella

Sasja77 skriver:

Hej igen,

Hilsen pylremor...

Daniella var ca. 2-3 mdr. da hun blev passet første gang, og det var mine svigerforældre der passede hende i ca. 4 timers tid, så vi kunne komme i bio og ud og spise 

Det gik rigtig godt og hun sov faktisk næsten alle timerne

Men du skal jo også huske på at din datter hurtigt kan fornemme om du er utryg ved situaionen, så prøv at tænke positivt (som du selv skriver, du ved at hun er i trygge hænder) og nyd din alenetid sammen med manden

God fornøjelse

Anmeld

6. april 2010

Susanne79

Maja var 2 uger, da hun blev passet første gang. Vi var på besøg hos oldeforældrene i Tønder og havde bedstemor med. Oldemor og Bedstemor fik så lov til at passe Maja i et par time mens vi kørte en tur til Tyskland for at handle.

Det gik super godt, hun var dejlig nem. Men efter et par timer var jeg mega klar til at komme hjem til min datter. Dog var jeg glad for at hun tog det så pænt, det gør mig tryg næste gang hun skal passes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.