Hvordan er jeres tidsplan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.204 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. april 2010

linemus

Hvordan er jeres tidsplan, når I brygger en kage? Jeg ender altid med at stå til klokken lort om natten dagen før og modellere i mmf, hvilket jo burde være det sjove af det, men som bare bliver en pest, fordi jeg er så træt. Så jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan I andre gør (hvornår I gør hvad) - altså med sådan en fancy kage med hjemmebagte bunde, mousser og den helt store pynt.

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

Jordbærpigen

Jeg bager altid bundene helst 2 dage før og laver fyld dér også. Så plejer jeg at samle kagen cd 1½ døgn før den skal serveres så den lige kan sætte sig og få smag. Pynter den som regel dagen før eller laver pynt i forvejen som jeg gemmer i en bøtte i skabet. MMF kan du jo sagtens have til at ligge og så bare lige opvarme i 10 sek. inden du skal igang med at lave pynt.

Anmeld

6. april 2010

nissen

Dag 1, eftermiddag: Jeg bager bunde og laver fyld.

Dag 2, morgen/formiddag: Jeg samler kagen og smører op med palmin-smørcreme.

Dag 2, eftermiddag: Jeg smører et tyndt lag palmin-smørcreme på og dækker med MMF.

Dag 2 aften eller dag 3 formiddag: Jeg pynter, sørger for at have 2-3 timer til det.

Dag 3, eftermiddag: Kagen kan spises :-)

Anmeld

6. april 2010

Susan1978

Line, det er nemlig og altid det jeg har problemer med..

men er blevet meget bedre til at lave pynt flere aftener inden jeg skal bruge det også gemmer jeg det tørt og mørkt.... det skulle du ta at gøre eller om formiddagen hvor du måske har mere energi.

så blir det altså også noget sjovere....    men jeg har dælme også siddet til langt ud på natten og modelleret kage.. 

Anmeld

7. april 2010

Helle30

Sofies kage til sidste dag hos dp var færdig kl. 03.30 natten før, og sådan er det gået med flere kager.

Jeg ved udemærket, hvad der går galt: Jeg undervurderer opgaven og dermed tidsforbruget. Næste gang vil jeg prøve at lave pynten flere dage i forvejen. Det er jo nærmest pynten, jeg synes er sjov. - Det må være tricket; At gå i gang i endnu bedre tid.

- Helle - med upcoming konfirmationskage til 70 pers.

Anmeld

7. april 2010

Stumpen

Susan1978 skriver:

Line, det er nemlig og altid det jeg har problemer med..

men er blevet meget bedre til at lave pynt flere aftener inden jeg skal bruge det også gemmer jeg det tørt og mørkt.... det skulle du ta at gøre eller om formiddagen hvor du måske har mere energi.

så blir det altså også noget sjovere....   men jeg har dælme også siddet til langt ud på natten og modelleret kage.. 

Kan man så godt spise figurerne??

Anmeld

7. april 2010

Susan1978

Det kan du sagtens, men de er selvfølgelig meget hårde..

men mine unger spiser det troligt alligevel.

Anmeld

7. april 2010

Susan1978

Helle30 skriver:

Sofies kage til sidste dag hos dp var færdig kl. 03.30 natten før, og sådan er det gået med flere kager.

Jeg ved udemærket, hvad der går galt: Jeg undervurderer opgaven og dermed tidsforbruget. Næste gang vil jeg prøve at lave pynten flere dage i forvejen. Det er jo nærmest pynten, jeg synes er sjov. - Det må være tricket; At gå i gang i endnu bedre tid.

- Helle - med upcoming konfirmationskage til 70 pers.

70 pers...   hold da op...  indtil videre har jeg klaret 40 pers.

har også 3 konfirmationskager og en 18 års i nærmeste fremtid, men max på 35 pers mener jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.