Sussie&Lilje skriver:
Hvis ikke jeg tager afsted kan jeg ikke gøre min uddannelse færdig, så det bliver jeg simpelthen nødt til, og forlænget weekend kan jeg desværre heller ikke, da jeg jo skal være på skolen alle hverdagene
..
Min kæreste er pt også på skole, dog i vores egen by, så han kan heller ikke tage med, leje værelse eller lignende, vi har heller ikke penge til det, så det er noget rigtig hø ..
Og det er min største frygt at det kommer til at skade hende at jeg er væk så længe, så alle gode idéer er meget velkomne, selvom jeg godt selv ved at der ikke er meget vi kan gøre med en stram økonomi og jeg der ikke har noget kørekort ..
Men jeg vil helst ikke, (uden at lyde utaknemmelig) høre om hvor meget det kan skade hende, for jeg kan ikke komme udenom dette ophold, og så kommer det til at blive et endnu større helvede for mig end det allerede er ..
Men ellers tusinde tak piger .. 

Selvfølgelig tager din datter ikke skade af at du er væk i 2 uger, altså i så fald burde enormt mange børn tager skade når far pludselig ikke er der en dag.. der er intet belæg for det pædagogisk set så længe der er en primær omsorgsperson ved hende, og det er da jo, så lige her syntes jeg måske I der siger at barnet tager skade skulle tage og tie, da I jo intet belæg har for at sige som I gør.. Dion Sommer argumentere netop for det modstanddygtige barn.. men okey bare giv kvinden dårlig samvittighed over at træffe et valg, som I ikke personligt ville træffe, hvad med bare at skrive I ikke ville kunne, hvis I endelig skal skrive noget..
Det er jo kun 2 uger.. og du vil jo se hende den dag du tager afsted og den dag du kommer hjem så reelt set er det kun 12 dage, og hvis de så kunne komme på besøg så er det jo pludselig 9-10 dage.. og ja selvfølgelig kan man blive straffet når man kommer tilbage, men barnet vil mærke om man er væk uanset om det er 1 weekend eller 14 dage, uden at tage skade..
tror det ville hjælpe en del med skype, så du både kan se og høre hende og omvendt..
Tror bare du skal pakke alle de film du kan.. min x er uddannet næsten det samme som dig, og ja kan godt forstå at det ikke bliver særligt sjovt med en masse unge piger, der drikker sig en pind i øret hver aften (hvis det stadig foregår på samme måde), men de 12 dage skal nok gå hurtigt, hendes dage har jo samme rutine som altid og går hurtigt, hun vågner, skal i inst., kommer hjem, lege lidt, aftensmad og så i seng, så havde du været en af de onde onde mødre
der arbejdede om aftenen så havde du jo heller ikke set hende særligt meget i arbejdsugerne, men så kommer der jo snart en pinse hvor du kan få indhentet lidt af tiden..
knuz