tinpou skriver:
Tror det er omkring en 150-200 stykker i starten af graviditeten og i slutningen er det klart at den lille har brug for mere og der mener jeg det handler om 3-400 kcal. Under fuld amning har jeg læst og hørt flere steder fra at vi er oppe på 500 kcal.
Men du kan nok ikke fuldstændig kontrollere din vægtøgning via dit kalorieindtag. Selvfølgelig kan man selv sørge for ikke at tage overdrevet meget på ved bare at slippe tøjlerne, men hvis ellers man spiser nogenlunde sundt og fornuftigt, så tror jeg selv kroppen regulerer hvor meget og hvor lidt den har brug for at tage på. Og det varierer jo meget personer imellem. Jeg tog fx helt vildt meget på i starten hvor jeg HVERT FALD ikke spiste for meget og jeg motionerede fortsat meget. men min krip syntes altså lige den havde brug for ilidt ekstra fedtdepoter, så det var altså ikke noget jeg skulle bestemme. Men det stabiliserede sig heldigvis igen:-)
At tælle kalorier hjælper mig bare med at holde fokus på hvad jeg putter i munden
I min sidste graviditet tog jeg 21 kg på hvilket jeg egentlig tror var meget ok for mig - jeg tabte dem ihvertfald hurtigt igen - og som min læge siger var jeg en slank pige inden og havde behov for de ekstra fedt depoter.
Meeeen, her med 12 uger til termin synes jeg alt tyder på at jeg her 2. gang desværre kommer til at tage endnu mere på (og det med en startvægt der var ca 5 kg mere end sidst). Og det er ikke alt sammen bare graviditet.... må nok desværre indrømme at der også er gået lidt mere kage i den denne gang 
Oven i det er mit aktivitetsniveau grundet bækkenløsning og voldsomme plukveer helt helt i bund... jeg er normalt en meget aktiv pige, men graviditeten sætter virkelig sine begrænsninger denne gang. Sidste gang dyrkede jeg motion lige indtil jeg fødte, men denne gang kan jeg knap gå en tur... hmm 
men tusind tak for dit svar... det giver god mening hvis det er omkring 300 kacl mere dagligt (hvilket i øvrigt ikke er særlig meget hva... tænk at folk siger at man skal spise for to... hmm). Når man derimod ammer tror jeg faktisk man har brug for mere end 500 kacl ekstra...
Anmeld