GraVitamin... Eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.325 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. april 2010

Anonym trådstarter

Hej..

Jeg synes det en hel jungle at finde rundt i alle de tilskud der er...

Er der nogen der kan fortælle mig hvad man skal tage når man planlægger sin graviditet og så imens man er gravid?

Håber der nogen der kan hjælpe...

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2010

E.T

Du skal tage Gravitamin eller ren folsyre/folinsyre (købes i bl.a. i Føtex) 2 måneder inden du planlægger at blive gravid. Jeg tog det fra den dag vi bestemmte det og så gik der tog måneder før jeg blev gravid.

Også skal du bare fortsætte med gravitamin i hvert fald indtil 12 uge, jeg tager dem dog under hele graviditeten.

Fra 10 uge skal du tage jern.

Husk også kalkpiller, hvis du ikke spiser/drikker nok mælkeprodukter

Anmeld

5. april 2010

saxa

Du skal tage GraVitamin før og under graviditeten og fra 10. uge af graviditeten skal du tage jern. Hvis ikke får nok mælkeprodukter under graviditeten kan du endvidere supplere med kalk-tilskud..

Anmeld

5. april 2010

saxa

E.T skriver:

Du skal tage Gravitamin eller ren folsyre/folinsyre (købes i bl.a. i Føtex) 2 måneder inden du planlægger at blive gravid. Jeg tog det fra den dag vi bestemmte det og så gik der tog måneder før jeg blev gravid.

Også skal du bare fortsætte med gravitamin i hvert fald indtil 12 uge, jeg tager dem dog under hele graviditeten.

Fra 10 uge skal du tage jern.

Husk også kalkpiller, hvis du ikke spiser/drikker nok mælkeprodukter

Haha.. Der var du lige en tand hurtigere end mig til at svare.. Men vi har da heldigvis svaret ens..

Anmeld

5. april 2010

Anonym trådstarter

Tak.

Dejligt med noget hjælp.

Kommer lige med et spørgsmål mere... Vi plænlægger at jeg stopper med p-pillerne til juni ca, er det så der jeg skal starte med GraVitamin, eller er det allerede nu? (Altså imens jeg tager p-piller)?

Knus

Anmeld

5. april 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Tak.

Dejligt med noget hjælp.

Kommer lige med et spørgsmål mere... Vi plænlægger at jeg stopper med p-pillerne til juni ca, er det så der jeg skal starte med GraVitamin, eller er det allerede nu? (Altså imens jeg tager p-piller)?

Knus

Apoteket laver GraVitamin, Matas har deres eget mærke til gravide og hos helsekostforretningerne har de Baby-mé-now... Fælles for dem alle er, at de ikke indeholder mere end 400ug vitamin A og så indeholder de folsyre... Alligevel kan du med fordel tage ekstre Folsyre ved siden af... Hvis kroppen har for meget udskilles det i urinen... Folsyre forebygger rygmarvsbrok...

Vitaminpræparater til gravide er ganske almindelige vitaminer og du kan fint tage dem fra nu af...

Anmeld

5. april 2010

Jordbærpigen

Spis en alm. vitaminpille fra Føtex til 20 kr og suppler med Folsyre indtil 12. gravititetsuge i stedet for at købe de dyre "gravid" vitaminer.. bare min mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.