Huskøb, økonomi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

351 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. april 2010

Anonym trådstarter

Hej.

Vi overvejer at købe et sommerhus, nogen der ved om tiden er skidt for det nu eller om lån osv er billige?

Hvordan regner man ud hvor meget man kan låne til og hvad regnes med som indkomst?

Håber der er nogen huskøbskyndige.

VH.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2010

lululupo

Det er altid bedst at købe sommerhuse om vinteren, udbudet er dog ikk lige så stort der!!!

Mht at låne penge skal I selv have til udbetaling, advokat mv... Desuden beregner man et rådighedsbeløb for 2 voksne til 12.000 pr mdr dvs når I har betalt alt...

Det er en stor fordel hvis I sparer sammen af det I skulle have ud over de 12.000 så banken kan se I kan leve for det...

Det er self antaget I kun er 2 voksne og ikke har andre lån.... 

Anmeld

5. april 2010

Anonym trådstarter

lululupo skriver:

Det er altid bedst at købe sommerhuse om vinteren, udbudet er dog ikk lige så stort der!!!

Mht at låne penge skal I selv have til udbetaling, advokat mv... Desuden beregner man et rådighedsbeløb for 2 voksne til 12.000 pr mdr dvs når I har betalt alt...

Det er en stor fordel hvis I sparer sammen af det I skulle have ud over de 12.000 så banken kan se I kan leve for det...

Det er self antaget I kun er 2 voksne og ikke har andre lån.... 

Er kun en voksen. Jeg har til udbetalingen.

Huset koster 595.000kr men kan sikkert presse det, da det ikke er det mest attraktive område og det har været til salg længe.

Jeg har med børnefamilieydelse 15.500 kr og vi er fire mennesker.

Lyder det meget skidt?

Anmeld

5. april 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Vores bank (Nykredit) kræver et minimumsrådighedsbeløb på 12.600 for 2 voksne og 2 børn - det kan altså godt betale sig lidt at tjekke forskellige bankers krav hertil, da de varierer meget.

Derudover er det forskelligt om banken vil godtage at børnepenge medregnes i rådighedsbeløbet - vores bank gør, min venindes bank gør ikke...

Mht. sommerhuskøbet ved jeg ingenting...

Anmeld

5. april 2010

Anonym trådstarter

cmks2007 skriver:

Vores bank (Nykredit) kræver et minimumsrådighedsbeløb på 12.600 for 2 voksne og 2 børn - det kan altså godt betale sig lidt at tjekke forskellige bankers krav hertil, da de varierer meget.

Derudover er det forskelligt om banken vil godtage at børnepenge medregnes i rådighedsbeløbet - vores bank gør, min venindes bank gør ikke...

Mht. sommerhuskøbet ved jeg ingenting...

Ok. Det er spændende hvad de siger så.

Jeg må prøve.

tak for svar.

Anmeld

5. april 2010

Muffinmus

Anonym skriver:

Er kun en voksen. Jeg har til udbetalingen.

Huset koster 595.000kr men kan sikkert presse det, da det ikke er det mest attraktive område og det har været til salg længe.

Jeg har med børnefamilieydelse 15.500 kr og vi er fire mennesker.

Lyder det meget skidt?

Hvis du har 15.000 kr når alt er betalt er det vist ikke noget problem:-)

Men hvis det er 15.000 inden husleje og regninger så er det ikke helt nok tror jeg... Men ved heller ikke hvad du har af regnnger osv jo

Som den anden skriver skal du helst have omkring 12.000 kr tilbage når alle de normale ting er betalt hver måned før du kan låne til ting som huskøb og sommerhus, dyre biler og lign.

Anmeld

5. april 2010

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Hvis du har 15.000 kr når alt er betalt er det vist ikke noget problem:-)

Men hvis det er 15.000 inden husleje og regninger så er det ikke helt nok tror jeg... Men ved heller ikke hvad du har af regnnger osv jo

Som den anden skriver skal du helst have omkring 12.000 kr tilbage når alle de normale ting er betalt hver måned før du kan låne til ting som huskøb og sommerhus, dyre biler og lign.

Det er når alt er betalt.

Anmeld

5. april 2010

ekzunz

Boliglån er jo billige nu hvor renten er lav. Til en normal bolig kan du belåne op til 80% hos realkreditinstitutterne (som jo har de billige lån) og resten skal du låne i banken eller lign. Men jeg synes at have hørt at det kun er 60% for sommerhuse.

Så du skal nok undersøge hvor høj boliglånsrenten er hos din bank.

Jeg har en F3 på et lån på lige knap 900.000 og jeg betaler 2600 pr. md - du skal låne rundt regnet 1/3 så det er vel under 1000 kr. pr. md. til realkredit - og så kommer resten jo an på hvilken aftale du kan lave med banken.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.