Løbecykel VS alm. cykel med støtteben

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Løbecykel eller alm. Cykel

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.269 visninger
18 svar
0 synes godt om
5. april 2010

Chalala85

Hey piger,

Jeg havde egentlig besluttet mig for min søn skulle have en balancecykel i 3års fødselsdagsgave, men nu er jeg blevet i tvivl

Hvad tror i han får mest gavn af:

Løbecykel eller en alm. cykel med støtteben?!

Svar gerne med en lille note til hvorfor og hvorfor ikke osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2010

Chalala85

- skriver:

Alt efter hvordan hans balance er.

Er den god så ville jeg købe en alm cykel.

Er den knap så god kan en balance cykel være rigtig god start.

Jeg synes han balance er ret god pt. tvivlen ligger lidt i at købe en balancecykel/løbecykel og han så om 6 mrd er klar til en alm cykel alligevel.så er det lidt surt

Anmeld

5. april 2010

Chalala85

- skriver:

så køb en alm cykel

Ja tror nok det ender med det hehe

Anmeld

5. april 2010

lykkeas

Chalala85 skriver:

Hey piger,

Jeg havde egentlig besluttet mig for min søn skulle have en balancecykel i 3års fødselsdagsgave, men nu er jeg blevet i tvivl

Hvad tror i han får mest gavn af:

Løbecykel eller en alm. cykel med støtteben?!

Svar gerne med en lille note til hvorfor og hvorfor ikke osv

Vores søn fik en 3-hjulet cykel da han var 2½. Da han blev 3 år købte vi en løbecykel og 3 mdr senerer tog vi støttehjulene af hans alm cykel. Det tog 10 min og så cykelede han rundt selv. Jeg anbefaler at man har begge dele. Køb en god cykel med støtteben og en billig løbecykel.

Anmeld

5. april 2010

Chalala85

lykkeas skriver:

Vores søn fik en 3-hjulet cykel da han var 2½. Da han blev 3 år købte vi en løbecykel og 3 mdr senerer tog vi støttehjulene af hans alm cykel. Det tog 10 min og så cykelede han rundt selv. Jeg anbefaler at man har begge dele. Køb en god cykel med støtteben og en billig løbecykel.

Ja det var bestemt også en rigtig god løsning

Anmeld

5. april 2010

JustAnotherName

Jeg har stemt alm. cykel.

Jeg har nu ellers også selv ønsket en balance-cykel til min datter på 2½....
Men ved nærmere eftertanke, så er det jo lidt spild af plads og penge, når der vil gå så kort tid, før interessen for at cykle på en rigtig cykel kommer.... Jeg vil mene et sted mellem 3 og 4 års alderen, er et passende tidspunkt til en alm. cykel.

Vores datter har allerede alverdens udendørs-køretøjer, scootere, løbehjul, mv.

Så jeg tror faktisk, at det bliver en almindelig cykel, når HUN en dag skal have enten balance-cykel eller alm. cykel.
Hendes balance er i øvrigt også rigtig god, så det andet ville bare være til sjov og leg. Hvor en alm. cykel nok tjener større formål på længere sigt, når de lige har fået det lært ordentligt.... Så kan man tage små ture sammen engang.

Anmeld

5. april 2010

Honningblomst

Køb en almindelig cykel og tag pedalerne af....det er super smart at de finder balancen på en cykel og ikke bruger støtteben, da de så bare hænger på dem og ikke finder balancen.

Min den mellemste kørte på balance cykel i få dage og så cyklede han begafter, men kunne nu stadig drøne afsted på balancecyklen.

Knus..

Anmeld

5. april 2010

Chalala85

Eva skriver:

Køb en almindelig cykel og tag pedalerne af....det er super smart at de finder balancen på en cykel og ikke bruger støtteben, da de så bare hænger på dem og ikke finder balancen.

Min den mellemste kørte på balance cykel i få dage og så cyklede han begafter, men kunne nu stadig drøne afsted på balancecyklen.

Knus..

Ja det var smart, så er det 2 i 1 tak du kloge Eva

Knus

Anmeld

5. april 2010

Honningblomst

Chalala85 skriver:

Ja det var smart, så er det 2 i 1 tak du kloge Eva

Knus

Hihi.... ja, lidt smart er det, ikke...og velbekomme..

Anmeld

5. april 2010

Chalala85

Eva skriver:

Hihi.... ja, lidt smart er det, ikke...og velbekomme..

Jo meget! Tanken har slet ikke stejfet mig hihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.