Vitaminpiller og kalk under graviditet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.199 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. april 2010

mor nov 2010 :)

Nogen der kender/ved om man må bruge Multivitamin fra Pharma Nord når man er gravid? på pakken står der at den indeholder 864ug vitamin A og har hørt det er det vitamin man skal passe mest på med.

Så har jeg også fået nogle SOLARAY Cal-Mag 1:1 Citrat (kalkpiller) med vitamin D, er det nogle man må tage som gravid?

Har fået pillerne af svigermor men tør ikke bare tage dem, vil jo ikke skade den lille, er kun 7 uger henne.

Mvh Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2010

Pige2009

Man må ikke spise mere end 400 ug vitamin A om dagen, da det kan skade fosteret. Så jeg ville holde mig langt væk fra de piller

K.h. Linda

Anmeld

5. april 2010

Tak for svaret, jeg giver dem tilbage til svigermor så hun måske kan få pengene tilbage vil ikke tage nogle chancer med sådan noget

Anmeld

5. april 2010

Corn

Jeg tager 2 unikalk silver fordi jeg har D-vitamin mangel. Så tager jeg et par hemojern om dagen og en alm multivitamin..

Alt sammen efter lægens/jms anbefaling

Anmeld

6. april 2010

okay, hvor meget A vitamin er der i din multivitamin pille så? har nemlig bare hørt jeg skal passe på med ikk at få for meget af det..

ellers må jeg vente med at tage til jeg har været ved lægen, skal jeg bare først når jeg er 9½ uge henne.

Anmeld

6. april 2010

Bayze

bette85 skriver:

okay, hvor meget A vitamin er der i din multivitamin pille så? har nemlig bare hørt jeg skal passe på med ikk at få for meget af det..

ellers må jeg vente med at tage til jeg har været ved lægen, skal jeg bare først når jeg er 9½ uge henne.

Det er rigtig nok at du kan få for meget A vitamin under graviditet. Der findes nogle vitaminpiller der hedder Gravitamin, som du kan få på apoteket og som min læge anbefalede mig, så dem kan du hvert fald trygt købe og begynde at tage nu

Og når du så er på apoteket kan du jo bede dem om hjælp til både kalktabletter og jerntabletter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.