ÆL og mens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

490 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. april 2010

grinny

Jeg tænkte på om der er nogen der kan svare mig på om det er normalt at få ÆL og så først få mens flere måneder efter, eller om en mens altid kommer omkring 14 dage efter? Altså hvis man er stoppet på p-piller.
Har nemlig hørt om nogen hvor der er gået lang tid før de har fået mens, men har de så haft ÆL?

Håber virkelig der er nogen der forstår mit spørgsmål, synes det er lidt svært at forklare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2010

Pige2009

Det kommer helt an på, hvor lang tid siden det er, du stoppede med P-piller? Der kan gå helt op til 1 år før kroppen igen er i sin normale cyklus efter stop med P-piller.

For nogen tager det længere tid end andre.

K.h. Linda

Anmeld

5. april 2010

Kløver

grinny skriver:

Jeg tænkte på om der er nogen der kan svare mig på om det er normalt at få ÆL og så først få mens flere måneder efter, eller om en mens altid kommer omkring 14 dage efter? Altså hvis man er stoppet på p-piller.
Har nemlig hørt om nogen hvor der er gået lang tid før de har fået mens, men har de så haft ÆL?

Håber virkelig der er nogen der forstår mit spørgsmål, synes det er lidt svært at forklare

hmm ens cyklus kan godt være underlig efter p-pillestop, har du brugt æl-teste, har læst at nogle godt kan få 2 æl dvs hopper mens over men stadig har æl, så kommer den jo bare dobbelt.

tror det er lidt forskelligt, hvad angår tiden mellem æl og mens også kaldet luthearalfasen(staves?) min er ca 16-17 dage og hele cyklus ca 41-42 dage, men har dog regelmæssig cykluslængde.

er din cyklus ca sammme længde og hvor lang tid siden stoppede du med p-piller jeg stoppede for ca 8½ mdr siden(har fået taget blodprøver ved lægen for at måle hormontal, så måske det var en god ting, hvis det er noget tid siden du stoppede med p-pillerne )

Anmeld

6. april 2010

DK

Jeg stoppede med pillen og min første cyklus derefter var på 38 dage! Jeg har kun taget piller i 3,5 år cirka og før det var min cyklus ALTID 28 dage. Jeg håber at min cyklus på 28 dage kommer tilbage når min krop er blevet almindelig igen efter pillerne. (Eller jeg håber naturligvis at min cyklus ikke kommer til at vare 28 dage fordi at jeg er gravid)

Men altså. Jeg skal teste d 13/4 når jeg regner med en cyklus på 28 dage. Så skal jeg nok opdatere på om jeg så får mens/positiv test denne dag eller om cyklus varer 38 dage igen hvor testdag så må være 23/4!

Jeg har INGEN anelse om hvorvidt jeg havde ÆL sidste mdr. Men det tror jeg da. Vi havde nok bare ikke sex på det rigtige tidspunkt da jeg regnede med en 28 dages cyklus. Denne gang sexer vi hver tredje dag HELE måneden så er vi i alt fald helt dækket ind, og der har været sædceller på tidspunktet for ÆL uanset hvornår det så er! Så har vi da gjort hvad vi kan!

Knus optimistisk Ditte

Anmeld

6. april 2010

grinny

Håber for dig at det bliver en positiv test

Mig og min kæreste har en aftale hver anden dag for at være helt sikker, men fandt så ud af i søndags at jeg ikke behøver at tænke på hvornår det er for hold da op hvor fik jeg mange smerter og det var så = en positiv ÆL test.

Hvis min cyklus passer nogenlunde så skal jeg teste d. 18/4 - og glæder mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.