Hjælp!! erfaringer med pco søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

504 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. april 2010

Dia

Hej Piger. Jeg skriver her sammen med en veninde, der har mistanke, om at hun har PCO. Er der nogle, der har nogle erfaringer omkring det? Hvordan opdagede I det, og hvilke symptomer havde I? Håber I kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2010

Jordbærpigen

Hej Piger. Jeg skriver her sammen med en veninde, der har mistanke, om at hun har PCO. Er der nogle, der har nogle erfaringer omkring det? Hvordan opdagede I det, og hvilke symptomer havde I? Håber I kan hjælpe

De typiske symptomer er træthed, oervægt, manglende mæthedsfornemmelse, manglende mens, uren hud, hårvækst osv. Det er din læge der skal stille diagnosen og pco skal man som hovedregel altid have haft. Dvs. hvis din venindes mens var regelmæssig inden hun fx. fik p-piller, men nu er uregelmæssig, så er det sansynligvis ikke pco, men det kan selvfølgelig ikke udelukkes...

Anmeld

4. april 2010

Dia

Hun tager let på, kraftig hårvækst, træthed og uregelmæssig mens. Den var også uregelmæssig inden hun startede på p-piller, hvor der ofte gik 3 måneder imellem menstruationerne. Har I nogle erfaringer omkring PCO og fertelitet?

Anmeld

4. april 2010

Jordbærpigen

Dia skriver:

Hun tager let på, kraftig hårvækst, træthed og uregelmæssig mens. Den var også uregelmæssig inden hun startede på p-piller, hvor der ofte gik 3 måneder imellem menstruationerne. Har I nogle erfaringer omkring PCO og fertelitet?

Okay. Synes da hun skal tage til læge og få målt sit hormontal og tage en snak med lægen. Der er ingen problemer med at blive gravid pga. Pco. Ofte vil der være tale om en livsstilsændring, motion og evt. noget medicin til at sikre cyklus og dermed ægløsning. Det kan sagtens lade sig gøre

Anmeld

4. april 2010

Dia

Tak for info   Dejligt at høre, at det kan lade sig gøre alligevel. Hun har fået en tid ved en gynækolog, så det bliver godt at få afklaring

Anmeld

4. april 2010

Jordbærpigen

Dia skriver:

Tak for info   Dejligt at høre, at det kan lade sig gøre alligevel. Hun har fået en tid ved en gynækolog, så det bliver godt at få afklaring

Ja det bliver super dejligt for hende. Jeg er selv i risikogruppen for pco, men jeg er ikke helt sikker på, om jeg har det, da jeg har nogle af symptomerne.. men skal selv have en snak med lægen om det om 3 uger

Anmeld

4. april 2010

Dia

Held og lykke. Vi krydser fingre for dig, det bliver også dejligt for dig at få afkalring og den hjælp man har brug for, hvis det er  

Anmeld

4. april 2010

Jordbærpigen

Dia skriver:

Held og lykke. Vi krydser fingre for dig, det bliver også dejligt for dig at få afkalring og den hjælp man har brug for, hvis det er  

Lige præcis. Vi har nu forsøgt i 1 år mht. graviditet og ingenting er sket.. Krydser også fingre for din veninde. Nyd resten af påsken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.