Bianca har nær været ved at tage livet af mig med grimme forskrækkelser.
Igår var vi til 84-års fødselsdag. Der var ta-selv-bord, og Bianca havde spist og tullede rundt og legede, mens vi voksne spiste videre.
De store børn var rendt udenfor og lege, og Bianca opholdte sig i køkkendøren, hvor hun kunne kigge udover haven.
Men hun havde så desværre leget med snoren til persiennerne, som vi havde overset/glemt alt om.
Kenneth's kusine kom tilfældigt ud forbi hende, og synes hun så mærkeligt tomt-stirrende ud i blikket, indtil hun opdagede, at Bianca havde fået viklet snoren omkring halsen.
Hun hjalp hende fri, og først DA startede Bianca med at græde. Som om hun først fik chokket bagefter, da det var ovre.
Bedst som jeg faktisk var ved at rejse mig, for at se til hende, kom Kenneths kusine ind med hende, og jeg trøstede, og da det gik op for mig, hvad der var sket, blev jeg så rystet ved tanken om, hvor galt det jo KUNNE være gået, så jeg endte med at sidde og fælde tårer ved bordet foran alle gæsterne ...hughh!
Og idag kom Bianca så hen med en pipette i munden og sagde "Se mor, mig spiser", og så opdagede jeg, at det var Celina's glas med D-dråber, som bare var blevet tømt fuldstændigt 
Jeg ringede til vagtlægen for at høre, om der kunne ske noget ved det, når man havde fået mere end den anbefalede dosis (maks 5 dråber om dagen).
Vagtlægen undersøgte længe, uden at kunne finde noget konkret om det, så han bad mig ringe til "gift-linien", og ringe tilbage til ham med det samme, hvis de konkluderede, at det var noget hun skulle indlægges for.
Først da fik jeg sådan helt .... fåååårg!! Men jeg holdte hovedet koldt.
Jeg forklarede, at hun havde tømt dette glas med D-dråber, men at jeg jo umuligt kunne vide, om hun havde tabt noget af det, eller selv indtaget det hele.
Heldigvis kunne jeg beroliges ved, at hun sagde "selvom hun så havde tømt hele glasset fuldstændigt, så sker der ingenting ved det".
Hun bad mig gemme nummeret dertil, og endelig ringe dertil en anden gang, hvis der opstod nogle lignende situationer, for de har døgnåbent og kan langt nemmere og med større sikkerhed fortælle én, om de ting som børnene indtager, kan være farlige eller ej.
Så to gange i træk slap vi med forskrækkelsen.
Man føler sig bare som en elendig mor, når ens barn kommer ud for sådanne ting, og man ikke var der til at gribe ind med det samme. Men alligevel - Man KAN jo bare heller ikke være der ALTID.
Og de D-dråber har Bianca konstateret 1.000.000 gange, at det er "Celina's vitaminer", og aldrig rørt ved. Og så idag, mens jeg ikke holder øje, så bunder hun dem lige.
Og persienne-snoren - selvfølgelig er det farligt. Men hun kunne stå der maaange gange, og aldrig ende med at pille ved den og få den omkring halsen. og så lige den ene gang, hvor man bliver siddende på sin plads og tænker, at hun bare tuller rundt og hygger sig, kommer og går, så sker sådan noget.
Men som så mange gange før, så ender det heldigvis slet ikke så galt ENDDA, når nu det skal være, at det går galt. Mine piger er efterhånden sluppet heldigt fra mange ting .... HELDIGVIS!!