Fiskeolie i stedet for rigtig fisk? hurtigt spørgsmål... :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.455 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. april 2010

Bare mig..

Pga tråden om Gravitamin, kom jeg til at tænke på fiskeolie..

Jeg er nu i uge 35 og har faktisk ikke tænkt på om jeg burde spise fiskeolie? Jeg spiser ikke rigtig fisk, andet end makrelsalat (som er blevet favoritten efter jeg er blevet gravid )

Men burde jeg egentlig spise fiskeolie når jeg ikke for almindelig fisk? i såfald hvor mange piller og hver dag eller?

Marikka 34+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2010

MyBaby

Min læge sagde, at det var en god ide at spise et tilskud af fiskeolie - nogle undersøgelser tyder på, at det måske kan forebygge ting som ADHD og lignende! Så jeg har spist 2-3 kapsler hver dag igennem hele min graviditet!

Så jeg tror sagtens, du kan tage et tidskud af fiskeolie den sidste tid af din graviditet!

Anmeld

4. april 2010

Bare mig..

MyBaby skriver:

Min læge sagde, at det var en god ide at spise et tilskud af fiskeolie - nogle undersøgelser tyder på, at det måske kan forebygge ting som ADHD og lignende! Så jeg har spist 2-3 kapsler hver dag igennem hele min graviditet!

Så jeg tror sagtens, du kan tage et tidskud af fiskeolie den sidste tid af din graviditet!

Okay, så hvis jeg spiser en vitaminpille, en jernpille og to fiskeoliepiller, så er det fint? er der andet man skal tage?

Måske lidt sent at finde ud af det, men jeg har egentlig bare ikke lige tænkt over hvad man ellers burde tage end jern og vitaminpiller.. :/

Anmeld

4. april 2010

MyBaby

Der er også så meget, man skal tænke på og det mest vigtige er jo vitamin (folin i starten) og jern tilskuddet! Så tror ikke, der er mere, du skal tage! Jeg tager ind imellem en kalkpille, når jeg ikke har fået mindst en halv liter mælkeprodukt om dagen!

Anmeld

4. april 2010

Pige2009

Jeg ville ringe og spørge lægen, hvad der er mest hensigtsmæssigt.

K.h. Linda

Anmeld

4. april 2010

MariaJ

I Norge, hvor jeg bor, anbefaler man tran eller fiskeolie i hele graviditeten. Jeg tog fiskeoliekapsler i forvejen og havde gjort det i flere år, så har ikke ændret noget, men har fået uddelt indtil flere foldere om hvor vigtigt det er. Her anbefaler man også D-vitamin, men det får du nok allerede i gravitamin.

Jeg tager fiskeoliekapsler, der også indeholder kalk og D-vitamin (hedder et eller andet med "woman"). De findes også i Danmark, for jeg begyndte at tage dem mens jeg fortsat boede i DK. Hvis du ender med at tage kombi-kapslerne skal diu være opmærksom på at du ikke samtidig må tage vitaminpiller med D-vitamin, da man ikke må få for meget (fik jeg at vide på apoteket og købte vitaminpiller uden D-vitamin som netop var beregnet til folk der tog fiskeolie/tran med D-vitamin).

Maria

Anmeld

4. april 2010

Bare mig..

Tak for jeres svar.. Jeg tror bare jeg tager en pille om dagen fra nu og resten af graviditeten.. Det kan vel ikke skade. :/   hihi

Anmeld

7. april 2010

NoName

Hej piger...

I stedet for at starte en ny tråd, bruger jeg Marikkas tråd.

Jeg har idag netop pga denne tråd købt fiskeolie kapsler... Men har ikke turdet ta nogen af dem da der står på glasset at det kun skal benyttes af gravide efter aftale med lægen...

Hvad er det man tager fiskeolien for???

NoName 24+0 der tager vitaminer og jern. Er der mon andet hun skal huske?

Anmeld

7. april 2010

sofie85

(Til noname) Man kan få gravitamin fiskeolie... jeg har både fiskeolie kalk multivitamin og jern i gravitamin.. men jeg er faktisk i tvivl om det er for meget at tage når jeg samtidid spiser meget frugt og grønt hver dag?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.