Gravitamin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.316 visninger
13 svar
0 synes godt om
4. april 2010

Meilby

Hej tøser

Har lige et hurtigt spørgsmål.

Jeg synes jeg har læst flere steder, at man kun skal tage gravitamin (altså vitamintilskud med folinsyre) til og med uge 12, men kan nu ikke finde det nogen steder.. Synes bla. det stod på selve pakken med pillerne.. Men har jeg ikke ret?

Knus Pernille 12 +3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2010

Ni-ko-li-ne

Meilby skriver:

Hej tøser

Har lige et hurtigt spørgsmål.

Jeg synes jeg har læst flere steder, at man kun skal tage gravitamin (altså vitamintilskud med folinsyre) til og med uge 12, men kan nu ikke finde det nogen steder.. Synes bla. det stod på selve pakken med pillerne.. Men har jeg ikke ret?

Knus Pernille 12 +3

Du kan fint tage gravitamin hele graviditeten igennem:0) det overskydende folin syre tisser man bare ud

Anmeld

4. april 2010

LotteGabriella

ka-ri-na skriver:

Du kan fint tage gravitamin hele graviditeten igennem:0) det overskydende folin syre tisser man bare ud

præcis Det gjorde jeg i hvertt fald

Anmeld

4. april 2010

Meilby

Super Så jeg skal bare fortsætte med gravitamin gennem hele graviditeten, og så kun tage dem + jern selvfølgelig? Er jo helt ny i det her

Anmeld

4. april 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Meilby skriver:

Super Så jeg skal bare fortsætte med gravitamin gennem hele graviditeten, og så kun tage dem + jern selvfølgelig? Er jo helt ny i det her

Nej, jeg synes du skal tage almindelige vitaminpiller når din pakke med graviditamin er udløbet.... såfremt du på daværende tidspunkt er rundet uge 12.

Derudover skal du bare tage jern tabeletter

Man kan godt fortsætte med gravitamin, men de er bare noget dyrere end alm. vitaminpiller (som er ligeså fine efter uge 12)

Anmeld

4. april 2010

MinWilliam

Du kan fint tage Gravitamin hele din graviditet..

Det har min læge sagt..

Anmeld

4. april 2010

Ni-ko-li-ne

Meilby skriver:

Det der er ved det, er at man har fundet ud af at man ikke må få for meget vitamin A, det kan være fosterskadelugt, man anbefaler 400ug til gravide pr. Dag... Og det er der taget højde for i Gravitamin, og den ekstra folin syre er ingen skade til, den forebygger rygmarvsbrok... I almindelige vitamin piller vil der som oftest være 500ug A vitamin, hvilket er OK... Hvis du ikke spiser så meget fisk, nødder og avocado kan fiskeolie også være en fordel...

Anmeld

4. april 2010

Bare mig..

Jeg har fået at vide af min læge, at jeg godt kunne have ladet være med de der gravitamin, og nøjes med almindelig vitaminpiller.. Det skal bare lyde smart, at de hedder noget med gravid..

Så almindelige vitaminpiller og jernpiller...

Har du allerede Gravitamin så spis dem til der ikke er flere, også selv om det går længere end uge 12, og tag bare almindelige derefter..

Marikka 34+3

Anmeld

4. april 2010

dorthemus

Mathildesmor skriver:

Nej, jeg synes du skal tage almindelige vitaminpiller når din pakke med graviditamin er udløbet.... såfremt du på daværende tidspunkt er rundet uge 12.

Derudover skal du bare tage jern tabeletter

Man kan godt fortsætte med gravitamin, men de er bare noget dyrere end alm. vitaminpiller (som er ligeså fine efter uge 12)

Enig  Gravitamin er hundedyrt. Jeg tager en helt alm. vitaminpille + ekstra jern.

Anmeld

4. april 2010

Mathilde & Frederikkesmor

dorthemus skriver:

Enig  Gravitamin er hundedyrt. Jeg tager en helt alm. vitaminpille + ekstra jern.

Lige præcislig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.