Pc'en for 10 år siden og frem til nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

239 visninger
2 svar
0 synes godt om
3. april 2010

qp

Jeg husker engang for "mange maaange" år siden hvor jeg gik på noget edb kursus. Vi startede med, at lære hvordan man brugte musen og siden de forskellige computerprogrammer osv osv.

Vores lærer var mægtig engageret og en rigtig frisk fyr, jeg husker han fortalte, at konen havde forladt ham pga. computeren og al den tid han brugte på den. Jeg husker også meget tydeligt, at vi var mange der undrede os over, at man virkelig kunne bruge SÅ meget tid på en pc.

Vi var nogle der dengang talte om, at han måtte være lidt sær siden han prioriterede den pc fremfor konen.... og det må vel være ca 13 års tid siden.

I dag er det nærmest helt normalt, at det er pc'en der fylder meget i hverdagslivet og for nogle tager det helt overhånd med spil/ chat/ facebook osv. Synes det er lidt vildt, at se på denne udvikling der har fundet sted over så kort tid....

Bare en tanke herfra....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2010

Mutti2B

Åh, ja, husker tydeligt da jeg gik til datalære i folkeskolen

Det var på samme tidspunkt hvor jeg fik min første computer. Det var stort. En Amstrad med kassettebåndsafspiller indbygget i tastaturet (ja, det var tiden før floppydisk og cd'er) og lækker grøn skærm. Amen altså

Anmeld

4. april 2010

Michael healer

qp skriver:

Jeg husker engang for "mange maaange" år siden hvor jeg gik på noget edb kursus. Vi startede med, at lære hvordan man brugte musen og siden de forskellige computerprogrammer osv osv.

Vores lærer var mægtig engageret og en rigtig frisk fyr, jeg husker han fortalte, at konen havde forladt ham pga. computeren og al den tid han brugte på den. Jeg husker også meget tydeligt, at vi var mange der undrede os over, at man virkelig kunne bruge SÅ meget tid på en pc.

Vi var nogle der dengang talte om, at han måtte være lidt sær siden han prioriterede den pc fremfor konen.... og det må vel være ca 13 års tid siden.

I dag er det nærmest helt normalt, at det er pc'en der fylder meget i hverdagslivet og for nogle tager det helt overhånd med spil/ chat/ facebook osv. Synes det er lidt vildt, at se på denne udvikling der har fundet sted over så kort tid....

Bare en tanke herfra....

Hej

Ja det er vildt hvad udviklingen har ført med sig, prøv også at sætte det i perspektiv af, hvis vi siger mennesket har levet på jorden i  ca. 200.000, og så sammenlign med, hvordan livet på jorden var for 200 år siden, det syntes jeg også er vildt, hvad der er sket af ting på den måde

Det er også vildt, at vi på jorden den dag i dag, kan finde folk der stadigvæk lever ude i ødemarken, uden kontakt med omverden, og uden kendskab til den teknologi vi har her i DK

mvh Michael

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.