Hjælp, den første nogensinde... :) / :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

558 visninger
9 svar
0 synes godt om
3. april 2010

Bare mig..

Jeg går på barsel d 29. april, senest. Jeg går på gymnasiet, HF, og vil gerne kunne sige ordentligt farvel.. Det er sidste år jeg er der, og jeg er der af gode grunde ikke når de andre har sidste skoledag, d 21 maj. Så derfor ville jeg gerne lave en flot kage, så de kan holde en form for sidste skoledag med mig..

Men.....

Jeg har ALDRIG lavet sådan en kage som i laver herinde, og jeg ønkser derfor hjælpe..!

Jeg skal vide alle ting jeg har brug for. Og så en lækker, men nem opskrift.

Jeg understreger lige, at jeg ALDRIG har lavet det før, så det skal være fra punkt og prikke..

Nogen der vil hjælpe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2010

louise8723

marikka skriver:

Jeg går på barsel d 29. april, senest. Jeg går på gymnasiet, HF, og vil gerne kunne sige ordentligt farvel.. Det er sidste år jeg er der, og jeg er der af gode grunde ikke når de andre har sidste skoledag, d 21 maj. Så derfor ville jeg gerne lave en flot kage, så de kan holde en form for sidste skoledag med mig..

Men.....

Jeg har ALDRIG lavet sådan en kage som i laver herinde, og jeg ønkser derfor hjælpe..!

Jeg understreger lige, at jeg ALDRIG har lavet det før, så det skal være fra punkt og prikke..

Nogen der vil hjælpe?

jeg har også li lavet min første

med købe bunde - hindbær fromage og tobleronecreme

jeg købte en pose skumfiduser i netto der var nok til at lave 3 portioner mmf..

ellers købte jeg

toblerone, fløde, husblas, hindbær, købebunde, grøn og blå frugtfarve, flormelis og så smør til smørcremen

har faktisk gemt alle de opskrifter jeg brugte her i word hvis det er?

Anmeld

3. april 2010

quity

marikka skriver:

Men.....

Nogen der vil hjælpe?

Jeg synes du skal få kagehæftet herfra siden, der er en trin for trin vejledning til hvordan du laver en kage.

Held og lykke med alt.

Anmeld

3. april 2010

Bare mig..

louise4060 skriver:

jeg har også li lavet min første

med købe bunde - hindbær fromage og tobleronecreme

jeg købte en pose skumfiduser i netto der var nok til at lave 3 portioner mmf..

ellers købte jeg

toblerone, fløde, husblas, hindbær, købebunde, grøn og blå frugtfarve, flormelis og så smør til smørcremen

har faktisk gemt alle de opskrifter jeg brugte her i word hvis det er?

Den må du meget gerne sende mig, hvis du vil kan den vedhæftes i tråden? ellers skriv lige, så sender jeg min mail i en PB

Anmeld

3. april 2010

Bare mig..

quity skriver:

Jeg synes du skal få kagehæftet herfra siden, der er en trin for trin vejledning til hvordan du laver en kage.

Held og lykke med alt.

Nu du siger det, tror jeg egentlig jeg har fået den, men den skal lige printes ud, og så vil jeg da lige kigge den igennem

Anmeld

3. april 2010

quity

marikka skriver:

Nu du siger det, tror jeg egentlig jeg har fået den, men den skal lige printes ud, og så vil jeg da lige kigge den igennem

Den er i hvert fald rigtig god, har brugt den meget. Mht fyld går man aldrig galt med hindbær mousse og skildpaddecreme, begge opskrifter er i kagehæftet. Jeg plejer at bruge opskriften uden husblas og med yoghurt natural.

Anmeld

3. april 2010

Bare mig..

quity skriver:

Den er i hvert fald rigtig god, har brugt den meget. Mht fyld går man aldrig galt med hindbær mousse og skildpaddecreme, begge opskrifter er i kagehæftet. Jeg plejer at bruge opskriften uden husblas og med yoghurt natural.

Okay, jeg ved heller ikke hvad husblas? er... Kan man så altid bruge youghurt i stedet for det andet?

Anmeld

3. april 2010

quity

marikka skriver:

Okay, jeg ved heller ikke hvad husblas? er... Kan man så altid bruge youghurt i stedet for det andet?

Jeg er selv rimelig ny i dette kage halløj, men nej det kommer helt an på hvlket fyld man vil lave. Den næste kage jeg vil lave skal være med cider mousse og der skal man bruge husblas da det er helt flydende. Har også lavet en passions/appelsin mousse det var også flydende så den krævede også husblas (kan varmt anbefale denne mousse)

Husblas er noget der hjælper med at stivne f.eks mousse. Det skal ligge i koldt vand i ca 10 min(det skal være helt gelé agtig) hvorefter det skal smeltes enten i vandbad eller i micro. Så hældes det flydende husblas i moussen røres godt og stilles i køleskabet for at størkne. Husblas kan sagtens drille, da det let kan klumpe når det bliver hældt i. Men øv dig så skal det nok gå.

Lige en advarsel: Det at lavi sådanne kager er MEGET vanedannende.

Anmeld

3. april 2010

Bare mig..

quity skriver:

Jeg er selv rimelig ny i dette kage halløj, men nej det kommer helt an på hvlket fyld man vil lave. Den næste kage jeg vil lave skal være med cider mousse og der skal man bruge husblas da det er helt flydende. Har også lavet en passions/appelsin mousse det var også flydende så den krævede også husblas (kan varmt anbefale denne mousse)

Husblas er noget der hjælper med at stivne f.eks mousse. Det skal ligge i koldt vand i ca 10 min(det skal være helt gelé agtig) hvorefter det skal smeltes enten i vandbad eller i micro. Så hældes det flydende husblas i moussen røres godt og stilles i køleskabet for at størkne. Husblas kan sagtens drille, da det let kan klumpe når det bliver hældt i. Men øv dig så skal det nok gå.

Lige en advarsel: Det at lavi sådanne kager er MEGET vanedannende.

Okay, jeg må lige tjekke det der kagehæfte, for shit det lyder svært Jeg er en idiot i til sådan noget der.. selv om det garanteret ikke er så svært når man først står med det..

Tak for advarslen hihi.. Men når jeg går på barsel vil jeg gerne have noget og give mig til, og måske det kunne være noget at begynde og lave kager

Anmeld

3. april 2010

quity

Det er ik så svært når man først kommer i gang..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.