Astasmor skriver:
jeg skal i byen i aften med kæresten og nogen venner, bettepigen bliver passet af mormor og morfar.
men nu står jeg og aner ikke hvordan mit hår skal sidde... har i nogen forslag. mit hår er skulder langt med etager og har pandehår... har ingen anelse om hvad jeg kan gøre med det...???
Her er et nemt og enkelt forslag:
Tag en stærk kam, og tupér dit hår fra roden og ud. Lad pandehåret være, og glat det evt.
Tuper det i totter på kryds og tværs, så du ikke får store mellemrum. Sørg for at komme godt igennem i bunden, da det skal bære frisuren, især omkring hvirvlen på baghovedet, og det øverste af hovedet.
Når du har tuperet håret, tager du en børste, gerne en friser børste hvis du har en, og kører let over overfladen af dit hår, uden at tynge tuperingen. (Det skal blot lige glatte overfladen af håret, så tuperingen bliver skjult indenunder)
Tag nogle hårnåle og og træk de øverste totter hår i siderne bagud, så det glattede hår samlet bagpå, og skaber en lille "bob" og saml med hårnåle. Hævt frisuren med et par ekstra nåle eller fine spænder i siderne og spray med en masse hårspray så det holder hele aftenen.
Spray evt. også lidt ind i tuperingerne inden du glatter overfalden og fæstner håret.
Det er en fin, nem og enkelt frisure, som passer til det meste. Tager mig ca. 10 min. at sætte, og er nem når man skal skynde sig lidt.
Håber du kan bruge ideen.