Jeg elsker at bage muffins eller cupcakes om du vil 
Jeg bagte de her til min datters fødselsdag og de vakte stor begejstring. de er pyntet med æggehvideglasur (flormelis rørt op med pasteuriseret æggehvide) i forskellige farver og så er der brugt pyntefigurer fra føtex. Når jeg kommer det på laver jeg en bundfarve og så har kontrast farver i små poser der er klippet et lille hul i så man kan lave fine snørkler osv
opskriften på kagerne er ret nem og giver 12-15 stk alm str.
150g blødt smør, 200g rørsukker, 3 æg, 1 tsk vaniljesukker, 150g hvedemel, 1 tsk bagepulver.
pisk smør og sukker hvidt. tilsæt æggene et ad gangen og pisk mellem hvert æg(ellers skiller dejen) tilsæt vaniljesukker hvedemel og bagepulver og pisk det grundigt. fordeles i formene og bages i forvarmet ovn ved 200 grader i ca 15 min til de er gyldne.PS tjek med en bagenål(eller trægrillspyd) om de er bagte ved at stikke den i midten og hvis der hænger dej ved skal de have lidt mere
Da det her er en grundopskrift kan du putte alt muligt i som ekstra, jeg plejer at komme en håndfuld frosne hindbær i og 100g hakket bitter chokolade det er lækkert men man kan også putte kanel og æbler eller rosiner og nødder osv osv...
håber det kan bruges til inspiration
God fornøjelse

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld