Nogle ideer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.532 visninger
16 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. april 2010

kimfrit

Hej Piger

Jeg skal på næste lørdag lave en lagkage og så tænkte jeg på også at lave nogle cup cakes.

Og det vil jeg jo rigtig gerne pynte fint, men ved ikke rigtig hvad jeg skal finde på. Det er til er til en ven som fylder 28, og jeg har planlagt festen her hos mig. Men hvad skal jeg dog finde på.

Har i nogle ideér og evt. billeder af jeres kager?

Opskifter modtages også meget gerne!

Hilsen Kimmie 23+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2010

birgitte

Jeg elsker at bage muffins eller cupcakes om du vil

Jeg bagte de her til min datters fødselsdag og de vakte stor begejstring. de er pyntet med æggehvideglasur (flormelis rørt op med pasteuriseret æggehvide) i forskellige farver og så er der brugt pyntefigurer fra føtex. Når jeg kommer det på laver jeg en bundfarve og så har kontrast farver i små poser der er klippet et lille hul i så man kan lave fine snørkler osv

opskriften på kagerne er ret nem og giver 12-15 stk alm str.

150g blødt smør, 200g rørsukker, 3 æg, 1 tsk vaniljesukker, 150g hvedemel, 1 tsk bagepulver.

pisk smør og sukker hvidt. tilsæt æggene et ad gangen og pisk mellem hvert æg(ellers skiller dejen)  tilsæt vaniljesukker hvedemel og bagepulver og pisk det grundigt. fordeles i formene og bages i forvarmet ovn ved 200 grader i ca 15 min til de er gyldne.PS tjek med en bagenål(eller trægrillspyd) om de er bagte ved at stikke den i midten og hvis der hænger dej ved skal de have lidt mere

Da det her er en grundopskrift kan du putte alt muligt i som ekstra, jeg plejer at komme en håndfuld frosne hindbær i og 100g hakket bitter chokolade det er lækkert men man kan også putte kanel og æbler eller rosiner og nødder osv osv...

håber det kan bruges til inspiration

God fornøjelse

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. april 2010

birgitte

pps husk at lade nederste lag glasur stvne før du begynder at pynte videre;-)

nu er de her jo til børn og så lige at det var til en på 28  nå ja man kan ikke være lige heldig hver gang HI HI

Men princippet kunne vel bruges og så kunne du skrive navn på nogle af dem og 28 på nogle andre. måske hmmm

Anmeld

3. april 2010

kimfrit

birgitte skriver:

pps husk at lade nederste lag glasur stvne før du begynder at pynte videre;-)

nu er de her jo til børn og så lige at det var til en på 28  nå ja man kan ikke være lige heldig hver gang HI HI

Men princippet kunne vel bruges og så kunne du skrive navn på nogle af dem og 28 på nogle andre. måske hmmm

hihi, jeg synes da ideén er fed!

Måske det også kunne være lidt sjovt at lave lidt tøsekager i mellem!

Mange tak for opskiften !

Anmeld

3. april 2010

Anasmor

3. april 2010

kimfrit

Anasmor skriver:

Her er der en masse

http://www.flickr.com/search/?q=cup+cake

ummm. Man bliver jo helt lækker sulten

Anmeld

3. april 2010

kimfrit

Hvordan laver i de fine runde lagkager? er det MMF(Mener jeg det hedder)

Og er der nogle af jer, der har prøvet at lave den der chokolade flødeskums crems, hvor man smelte chokoladen i fløden og køler den helt ned og pisker den.

Min skiller altid, har prøvet 3 gange nu og har lidt opgivet

Anmeld

3. april 2010

birgitte

hmm ganache creme

ja den har jeg lavet et par gange og det jeg ved der er virkelig vigtigt er at den skal være100% kold. så prøv igen og lad den køle ihvertfald et halvt døgn øvelse gør mester som man siger.'

med hensyn til de fine kager så er der mange her der bruger mmf(der er opskrifter på det rundt om i trådene) men det har jeg aldrig prøvet,  jeg bruger sugarpaste som jeg køber hos kagekompaniet.dk og det laver jeg både overtræk og små figurer og blomster og lign.  med så det er kun det jeg kan udtale mig om. det er jeg rigtig godt tilfreds med og synes det er rart at slippe for besværet med at lave det selv. (lidt doven må man vel ha lov at være)

keep trying 

du blir bidt af det og når først du er godt igang vil du være hooked for life. Er i ikke enige her i kagetråden?

Anmeld

4. april 2010

MorTilGustav

Hehe, jeg sku selv til at skrive herinde og spørge om nogen havde idéer til nemme og flotte kager til min 26-års fødselsdagsfest   Så jeg er lige med på en lure

Anmeld

4. april 2010

Milka

nu er jeg sådan lidt kageidiot, men disse muffins/cupcakes som jeg lavede til mine pigers 1-års fødselsdag blev da meget fine

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.