Så det slut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

493 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. april 2010

Halbschön

........ med at amme!

Det er faktisk lidt trist, for jeg kunne godt li det.. Nicolai er 5,5mdr, og da jeg startede efter barsel for en måned siden var vi nødsaget til at stoppe fuldtidsamningen.. Indtil for en uge siden har det fungeret fint med grød og flaske om dagen og amning nat og morgen, og evt. om dagen, hvis han blev hyggesulten...

Når han er vågnet om natten har han ikke villet ha ved mig længere, og om dagen vil han heller ikke mere... Så nu er det vist bare det... Synes det er godt at han er blevet ammet fuldt ud til han var 4,5mdr, men ville da gerne ha fortsat med hyggeamningen og natamningen lidt endnu...

Men nu er det et overstået kapitel og nu har jeg en STOR dreng på lidt over 9kg og 72cm og med den første tand!

Ville bare lige fortælle

God påske

Knus Renée

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

5,5 måned???? Jeg synes LIGE du har født Nøjj hvor er det gået stærkt!!!

Men dejligt at det er gået så nemt med at stoppe med amning, synes jeg har hørt en del skrækhistorier efterhånden

Kh

Rosa

Anmeld

2. april 2010

Halbschön

Rosa skriver:

5,5 måned???? Jeg synes LIGE du har født Nøjj hvor er det gået stærkt!!!

Men dejligt at det er gået så nemt med at stoppe med amning, synes jeg har hørt en del skrækhistorier efterhånden

Kh

Rosa

Hehe ja tiden flyver afsted Jeg synes næsten også lige at du er blevet gravid Glæder mig til at se den lille mand

Det er gået SUPER nemt... Jeg havde jo en KÆMPE mælkebeholder.. Havde enormt meget mælk, så var jo lidt bekymret for, hvordan det ville gå når jeg skulle stoppe, og om jeg skulle havde den der pille der stopper mælkeproduktionen...

Anmeld

2. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Renée88 skriver:

Hehe ja tiden flyver afsted Jeg synes næsten også lige at du er blevet gravid Glæder mig til at se den lille mand

Det er gået SUPER nemt... Jeg havde jo en KÆMPE mælkebeholder.. Havde enormt meget mælk, så var jo lidt bekymret for, hvordan det ville gå når jeg skulle stoppe, og om jeg skulle havde den der pille der stopper mælkeproduktionen...

Det lyder ellers rart nok, at der er masser af mælk - det modsatte lyder ihvertfald ikke så rart... Ja, det er gået megastærkt, det synes jeg også selv - men nu kommer der nok nogle uger hvor man føler at tiden er gået i stå og man simpelthen ikke gider være gravid længere... Det er ligesom en del af oplevelsen, synes jeg. Men fra på søndag af er det tilladt at føde herhjemme så det bliver en milepæl! Glæder mig til jeg kan slappe helt af og indstille mig på hjemmefødsel, selvom der selvfølgelig ikke er nogen garanti

Knus til jer!!!

Anmeld

2. april 2010

Mor til Frederic og Freya

Renée88 skriver:

........ med at amme!

Det er faktisk lidt trist, for jeg kunne godt li det.. Nicolai er 5,5mdr, og da jeg startede efter barsel for en måned siden var vi nødsaget til at stoppe fuldtidsamningen.. Indtil for en uge siden har det fungeret fint med grød og flaske om dagen og amning nat og morgen, og evt. om dagen, hvis han blev hyggesulten...

Når han er vågnet om natten har han ikke villet ha ved mig længere, og om dagen vil han heller ikke mere... Så nu er det vist bare det... Synes det er godt at han er blevet ammet fuldt ud til han var 4,5mdr, men ville da gerne ha fortsat med hyggeamningen og natamningen lidt endnu...

Men nu er det et overstået kapitel og nu har jeg en STOR dreng på lidt over 9kg og 72cm og med den første tand!

Ville bare lige fortælle

God påske

Knus Renée

Har han bidt dig?

Ja det er noget over det at amme... Du rendte måske rundt som nora malke ko?

thi, Frederic havde samme længde som din Nicolai som 5 mdr - dog 1 liter mælk lettere...

Anmeld

2. april 2010

Halbschön

Frederic's moar skriver:

Har han bidt dig?

Ja det er noget over det at amme... Du rendte måske rundt som nora malke ko?

thi, Frederic havde samme længde som din Nicolai som 5 mdr - dog 1 liter mælk lettere...

Hehe nej det har han faktisk ikke.. For han har slet ikke villet spise ved mig den sidste uge

Hehe... SÅ har Frederic da rendt meget af sit "baby-fedt" af, har han ik ?

Ja jeg var Nora Malkeko x 100000! Hold da op alt det mælk jeg havde.. Jeg måtte ligge med flere håndklæder, stofbleer osv i sengen..

Anmeld

2. april 2010

Renée88 skriver:

Hehe nej det har han faktisk ikke.. For han har slet ikke villet spise ved mig den sidste uge

Hehe... SÅ har Frederic da rendt meget af sit "baby-fedt" af, har han ik ?

Ja jeg var Nora Malkeko x 100000! Hold da op alt det mælk jeg havde.. Jeg måtte ligge med flere håndklæder, stofbleer osv i sengen..

Det er da altid noget at han selv siger fra, så du ikke skulle til at afvende ham fra det....

I havde ikke vandseng, men mælkeseng..

Så meget nåed jeg aldrig at have. Ja da han akut røg på op. da han var 5 uger gammel og der gik 5½ time før vi så ham - der havde han ikke spist ved mig i over 12 timer...

Han har altid været en tynd lille en...

Her var han 8 mdr før han kom op på 9 kg. I morgen bliver han 19 mdr er 86,6 cm og vejer 9,9 kg - så her går det mega langsomt med vægten. Hans højeste vægt ever er 10,8 kg og der var han 13 mdr - en mdr senere havde han tabt over 1 kg...

Men skidt, det han mangler i vægt har han i personlighed...

Anmeld

2. april 2010

Halbschön

Frederic's moar skriver:

Det er da altid noget at han selv siger fra, så du ikke skulle til at afvende ham fra det....

I havde ikke vandseng, men mælkeseng..

Så meget nåed jeg aldrig at have. Ja da han akut røg på op. da han var 5 uger gammel og der gik 5½ time før vi så ham - der havde han ikke spist ved mig i over 12 timer...

Han har altid været en tynd lille en...

Her var han 8 mdr før han kom op på 9 kg. I morgen bliver han 19 mdr er 86,6 cm og vejer 9,9 kg - så her går det mega langsomt med vægten. Hans højeste vægt ever er 10,8 kg og der var han 13 mdr - en mdr senere havde han tabt over 1 kg...

Men skidt, det han mangler i vægt har han i personlighed...

Ja vi havde mælkeseng - i den grad Nytårsaften blev han passet og vi var til fest.. Da vi kom hjem om natten skulle vi jo lige nyde at vi var alene, så der skulle gang i lagnerne... Det kom der også, og der stod bare mælk ud til alle sider, fordi jeg ikke var blevet tømt i løbet af aftenen... Og jeg havde endda da været forbi en håndvask et par gange for at malke lidt ud

Han er da såååå fin lille Frederic, og ja jeg tror på han har det i sin personlighed i stedet

Anmeld

2. april 2010

Renée88 skriver:

Ja vi havde mælkeseng - i den grad Nytårsaften blev han passet og vi var til fest.. Da vi kom hjem om natten skulle vi jo lige nyde at vi var alene, så der skulle gang i lagnerne... Det kom der også, og der stod bare mælk ud til alle sider, fordi jeg ikke var blevet tømt i løbet af aftenen... Og jeg havde endda da været forbi en håndvask et par gange for at malke lidt ud

Han er da såååå fin lille Frederic, og ja jeg tror på han har det i sin personlighed i stedet

.... Pyh, få lige det billed væk....

Jeg måtte også bruge børne afd håndvask, sikke en smerte..

Men har dog brugt dem som - hm - mælkepistol... Manden sad dybt begravet ved computeren, så fik han et skud lige i øret...

Frederic har aldrig været passet endnu, ud over i dp.

Ja bare han trives og ellers er frisk nok - han sover dog meget, en lille frosen pind og bliver hurtigt træt.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.