Daimcreme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.682 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. april 2010

otlitrom

Jeg skal til at lave daimcreme og har kigget lidt i opskrifterne herinde. Har 200 gr. daim og fløde.

Men hvad smager bedst? et smelte Daim'en over vandbad og vende den i, eller at hakke den i små stykker og vende den i fløden? Er den knasende effekt overhovedet "passende" i en lagkage?

På forhånd tak, kagekoner

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2010

kitty skriver:

Jeg skal til at lave daimcreme og har kigget lidt i opskrifterne herinde. Har 200 gr. daim og fløde.

Men hvad smager bedst? et smelte Daim'en over vandbad og vende den i, eller at hakke den i små stykker og vende den i fløden? Er den knasende effekt overhovedet "passende" i en lagkage?

På forhånd tak, kagekoner

Jeg smed daimen i en pose og smadrede det med en hammer, og så stod det ellers  en lille time på komfuret og smeltede lige så langsomt, så knasen også smeltede med... MMmmhh... Det var super lækkert!! 

Jeg prøvede i går at lave daim creme, med daim-Marabouchokolade, men den kan IKKE overhovedet anbefales... Øv, hvor blev jeg skuffet over den, når man har smagt daimcreme, lavet med rigtige daim-bar!! 

Hvad laver du til, hvis man må være så nysgerrig!?

Stine 35+2

Anmeld

2. april 2010

propogberta

Ja jeg er så af en helt anden menning....Jeg elsker daimcreme lavet med marabou-daim!!! Og jeg smelter den aldrig så meget at knasen også smelter for jeg syns det ødelægger daim ideen. Og knasen passer fint i en lagkage!

Anmeld

2. april 2010

Susan1978

jeg har kun prøvet marabu daimen og jeg synes også den er fiin.

der smelter jeg chokoladen direkte i fløden og stiller på køl. hvorefter jeg pisker det til creme.

Anmeld

2. april 2010

propogberta

Forresten...jeg gør oz som susan skriver...Altså smelter den i fløden stiller på køl i 8 timer og pisker til skum bagefter

Anmeld

2. april 2010

otlitrom

Susan1978 skriver:

jeg har kun prøvet marabu daimen og jeg synes også den er fiin.

der smelter jeg chokoladen direkte i fløden og stiller på køl. hvorefter jeg pisker det til creme.

Det tror jeg jeg prøver. Det gik i hvert fald fint, da jeg gjorde det med skildpaddecremen sidst

Hvor er det rart at man altid lige kan rå nogle råd herinde!!

Anmeld

2. april 2010

otlitrom

Tilmeldt skriver:

Jeg smed daimen i en pose og smadrede det med en hammer, og så stod det ellers  en lille time på komfuret og smeltede lige så langsomt, så knasen også smeltede med... MMmmhh... Det var super lækkert!! 

Jeg prøvede i går at lave daim creme, med daim-Marabouchokolade, men den kan IKKE overhovedet anbefales... Øv, hvor blev jeg skuffet over den, når man har smagt daimcreme, lavet med rigtige daim-bar!! 

Hvad laver du til, hvis man må være så nysgerrig!?

Stine 35+2

Tror du man bliver nød til at smelte daimen i vandbad, eller kan man gøre det direkte i fløden?

Jeg laver Skovbærmousse sammen med.. Så er der både surt og sødt

Lagkagen skal formes som en sommerfugl. Hvis den bliver fin skal jeg nok lægge billeder ind

Anmeld

2. april 2010

kitty skriver:

Tror du man bliver nød til at smelte daimen i vandbad, eller kan man gøre det direkte i fløden?

Jeg laver Skovbærmousse sammen med.. Så er der både surt og sødt

Lagkagen skal formes som en sommerfugl. Hvis den bliver fin skal jeg nok lægge billeder ind

Jeg gør det direkte i fløden.. Jeg har ik tålmodighed til vandbad, så jeg får altid ødelagt det, fordi det får for meget varme!griner.. Så jeg smider det hele i en gryde stiller den på 2-3 stykker og så står det bare der i en halv times tid eller hvor meget der nu er brug for! Og så på køl i flere timer og så piskes!

MMmmhh.. Skovbær, det lyder som en lækker idé!   Jeg lavede den sammen med Mango mousse.. Det var også super lækkert.. Det er nemlig, som du skriver, en god idé med surt og sødt sammen.. Lige til mine smagsløg!!

Glæder mig til at se billeder!!

Stine 35+2

Anmeld

2. april 2010

otlitrom

Tilmeldt skriver:

Jeg gør det direkte i fløden.. Jeg har ik tålmodighed til vandbad, så jeg får altid ødelagt det, fordi det får for meget varme!griner.. Så jeg smider det hele i en gryde stiller den på 2-3 stykker og så står det bare der i en halv times tid eller hvor meget der nu er brug for! Og så på køl i flere timer og så piskes!

MMmmhh.. Skovbær, det lyder som en lækker idé!   Jeg lavede den sammen med Mango mousse.. Det var også super lækkert.. Det er nemlig, som du skriver, en god idé med surt og sødt sammen.. Lige til mine smagsløg!!

Glæder mig til at se billeder!!

Stine 35+2

Ja, jeg tænkte også at jeg ville smide det i ved lav varme, og så ku det stå der og hygge sig på komfuret, og så kunne jeg piske det engang i aften. Altså efter det har været i køleskabet! Den skal lægges sammen i aften, så smager den bedst.

Jeg håber den bliver vellykket. Bevæger mig ikke ud i noget med mmf, meeen man kan vel lave lidt triks med glasur, flødeskum og krymmel? Bliver helt lækkersulten nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.