har i også gjort det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2010

TbCp

Jeg har en gang lavet en indberetning på et nært familiemedlem.
Barnet var udsat for så meget psykisk vold at jeg til sidst ikke længere bare kunne se på...
Det værste var næsten at familien var omgivet af div. proffessionelle personer hver dag.... som regel døgnet rundt (pga. noget sygdom)... og INGEN af dem gjorde noget, til trods for deres skærpede indberetningspligt... til sidst kunne jeg ikke klare det længere og lavede så den indberetning.

Det SKAL man bare gøre!!! Ingen børn skal leve på den måde.

Servicelovens paragraf 154:
"Den, der får kendskab til, at et barn eller en ung under 18 år fra forældres eller andre opdrageres side udsættes for vanrøgt eller nedværdigende behandling eller lever under forhold, der bringer dets sundhed eller udvikling i fare, har pligt til at underrette kommunen."

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2010

ekzunz

Jeg synes det er godt at du tager ansvar for det du oplever. Man har nemlig indberetningspligt, og jeg synes det er så vigtigt at handle når man oplever noget som ikke er i orden.

Jeg måtte tage fat i kommunen mange gange før de fik taget sig sammen til at flytte min kærestes børn - de bor nu fast hos os. Der skete faktisk først noget da der blev ansat en ny sagsbehandler som blev tilknyttet familien - så gik der ikke mere end 2-3 mdr. før de boede her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.