Natarbejde.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.248 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. april 2010

MetteMTH

Hej.

Jeg har gået sygemeldt i cirka 3 måneder, men har dog været på arbejde nogle gange. Jeg arbejder om natten på et fjerkræ slagteri, syntes bare det er så hårdt regner med at starte igen her på søndag, men nu skal jeg til at vende min krop til at arbejde om natten igen. Det er bare sådan at jeg er mega bange for der skal ske den lille noget inde i maven. Hvad syntes i? skal jeg være meget forsigtig med det nat arbejde?

Mvh. Mette 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2010

MetteMTH

Mette88 skriver:

Hej.

Jeg har gået sygemeldt i cirka 3 måneder, men har dog været på arbejde nogle gange. Jeg arbejder om natten på et fjerkræ slagteri, syntes bare det er så hårdt regner med at starte igen her på søndag, men nu skal jeg til at vende min krop til at arbejde om natten igen. Det er bare sådan at jeg er mega bange for der skal ske den lille noget inde i maven. Hvad syntes i? skal jeg være meget forsigtig med det nat arbejde?

Mvh. Mette 

Er der nogle hrinde, som arbejder om natten?

Anmeld

1. april 2010

wamse

Jeg har arbejdet nat, dog ikke som gravid. Men har hele tiden fået af vide at man ikke måtte arbejde nat som gravid, for risikoen for at det kunne gå galt var meget større når man arbejder nat.

Anmeld

1. april 2010

MetteMTH

wamse skriver:

Jeg har arbejdet nat, dog ikke som gravid. Men har hele tiden fået af vide at man ikke måtte arbejde nat som gravid, for risikoen for at det kunne gå galt var meget større når man arbejder nat.

Man bare  ikke forstå min læge ikke siger noget til det.

Anmeld

1. april 2010

Mor til Frederic og Freya

Jeg havde nattevagter, skiftende arbejdstider, tunge og skæve vrid og løft...

Vores nattevagter er så hvor jeg må køre ud hjemmefra og har blot vagt lastbilen holdende hjemme. Ringer tlf er det hurtigt ud af sengen - i tøjet og afsted. Vores nattevagter uger er fra 15- 04.00 og 16-06.00. Så har 2 uger nat i vores vagtskema på 9 uger.

Jeg blev sendt hjem på barsel 4 dage før de 4 uger jeg har ret til og som jeg havde lovet min jm at jeg ville.

Anmeld

1. april 2010

MetteMTH

Frederic's moar skriver:

Jeg havde nattevagter, skiftende arbejdstider, tunge og skæve vrid og løft...

Vores nattevagter er så hvor jeg må køre ud hjemmefra og har blot vagt lastbilen holdende hjemme. Ringer tlf er det hurtigt ud af sengen - i tøjet og afsted. Vores nattevagter uger er fra 15- 04.00 og 16-06.00. Så har 2 uger nat i vores vagtskema på 9 uger.

Jeg blev sendt hjem på barsel 4 dage før de 4 uger jeg har ret til og som jeg havde lovet min jm at jeg ville.

Det var også noge vildt lange vagter syntes jeg. Jeg møder så 22.55-06.40 og søndag aften er 00.10-06.40. Arbejder 5 dage. Jeg må jo prøve at tage på arbejde. Når du skulle til jordemoder eller scannes, fik du så betalt de dage du skulle det? for jeg vil tage fri fra arbejde om natten, når jeg skal til, for kan ikke holde mig vågen i så langtid, hvis det f.eks foregår om formiddagen.

Anmeld

1. april 2010

Mor til Frederic og Freya

Mette88 skriver:

Det var også noge vildt lange vagter syntes jeg. Jeg møder så 22.55-06.40 og søndag aften er 00.10-06.40. Arbejder 5 dage. Jeg må jo prøve at tage på arbejde. Når du skulle til jordemoder eller scannes, fik du så betalt de dage du skulle det? for jeg vil tage fri fra arbejde om natten, når jeg skal til, for kan ikke holde mig vågen i så langtid, hvis det f.eks foregår om formiddagen.

den der går fra 15-4 kører hele ugen og i den slutter vi lige af med weekendvagt fra kl 15 og til mandag morgen kl 6.00.

har også vagter der hedder 6.30-17.00 + 11.30 -22 + 8.30-19 osv.

Ville ikke tage fri til de forskellige ting, men gjorde det i arbejds tiden. Fik blot ture i kolding og kunne så stille lastbilen deroppe, få det lavet jeg skulle og så fortsætte bagefter...

Anmeld

2. april 2010

Solstrålen

Det er vist lidt forskelligt hvad man blir rådet til, når man arbejder om natten som gravid ..

Jeg arbejdede 3 uger fra 22-06 og1 uge fra 14-22 .. blev rådet til af min JM at komme på daghold da det ikke er sundt at være på nathold som gravid .. noget med nogle hormoner man udskiller ..

Hvis man ikke kan sove ordentlig, når man skal sove om dagen, ville jeg anbefale at komme på daghold, hvis det kan lade sig gøre .. jeg kom på daghold for omkring en mdr siden og jeg sover bare så meget bedre ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.