Hvordan føles veer? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2010

Bayze

Snuffler25 skriver:

Jesus...

Ja - fuldstændig enig - jesus!!

Men jeg glæææder mig da sådan til fødslen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2010

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg må have været heldig så. For jeg syntes ikke mine veer gjorde ondt og jeg var meget i tvivl om fødslen nu var gået i gang.

Jeg fik den første ve kl. 5 om morgenen og klokken 14 tog jeg på fødegangen fordi der var 4 minutter imellem, men jeg var meget i tvivl om det nu også var rigtige veer.

Da jeg blev undersøgt var jeg 5-6 cm åben og godt i gang. Først da de tog vandet blev veerne meget smertefulde. Det stod på i ca 1 time før jeg pressede ham ud på 10 minutter. Så det var kun 1 - 1½ time jeg syntes det var ubehageligt og voldsomt.

Men for at besvare dit spørgsmål  inden jeg glemmer det syntes jeg det føltes præcis som når man skal have sin menstruation. Noget ubehageligt der niver i livmoderen.

Anmeld

2. april 2010

SilleElisa

Uhaaa, jeg står i samme situation..

Jeg havde termin i søndags, men lillemanden vil STADIG ikke ud! Så jeg går og venter på tegn.. Det har knebent en smule, men ikke noget der gør ondt for alvor, så jeg er ret meget i tvivl om, hvor høj min smertetærskel egentlig er, eller om det overhovedet ikke er veer

Vil snart ha' lilleprinsen ud i mine arme...

Anmeld

2. april 2010

Kvindemin

SilleElisa skriver:

Uhaaa, jeg står i samme situation..

Jeg havde termin i søndags, men lillemanden vil STADIG ikke ud! Så jeg går og venter på tegn.. Det har knebent en smule, men ikke noget der gør ondt for alvor, så jeg er ret meget i tvivl om, hvor høj min smertetærskel egentlig er, eller om det overhovedet ikke er veer

Vil snart ha' lilleprinsen ud i mine arme...

Jeg tror ikke det er veer. Søde piger, ik er IKKE i tvivl

Anmeld

2. april 2010

Snuffler25

RGN skriver:

Jeg må have været heldig så. For jeg syntes ikke mine veer gjorde ondt og jeg var meget i tvivl om fødslen nu var gået i gang.

Jeg fik den første ve kl. 5 om morgenen og klokken 14 tog jeg på fødegangen fordi der var 4 minutter imellem, men jeg var meget i tvivl om det nu også var rigtige veer.

Da jeg blev undersøgt var jeg 5-6 cm åben og godt i gang. Først da de tog vandet blev veerne meget smertefulde. Det stod på i ca 1 time før jeg pressede ham ud på 10 minutter. Så det var kun 1 - 1½ time jeg syntes det var ubehageligt og voldsomt.

Men for at besvare dit spørgsmål  inden jeg glemmer det syntes jeg det føltes præcis som når man skal have sin menstruation. Noget ubehageligt der niver i livmoderen.

Orv jeg håber min fødsel kommer til at ligne din

Anmeld

2. april 2010

RGN

Profilbillede for RGN

Det håber jeg også. For så skal du ihvert fald ikke være nervøs.

Selvfølgelig er det en voldsom oplevelse og også smertefuld til tider, men det er også en hel speciel form for smerte. Jeg tror de fleste oplever den anderledes fordi det er en positiv ting at man ligger i fødsel og ikke en meningsløs smerte.

Jeg vil ikke påstå, at alt er glemt når du ligger med den lille i armene, men jeg var ihvert fald imponeret over at jeg havde gjort noget så sejt som at føde.

Jeg ønsker dig ihvert fald en god fødsel.

Anmeld

2. april 2010

mullesmith2

quity skriver:

Jeg oplevede veer som menstruations smerter. 1. gang var det ej heller værre end mine normalt kraftige mens. smerter, dette fra start til presseveer. Her 2. gang gjorde det mere ondt, men bestemt ik noget der har skræmt mig. På en skala fra 1-10 1. gang 3-4 og 2. gang 6-7.

1. gang vågnede jeg lidt over midnat og tænkte nå nej ikke mens nu midt  om natten. I det samme slog det mig nå nej det er måske veer. Man kan altså godt være i tvivl når man ik har prøvet det før og mange mener det gør pokkers ondt og det ik gør.

Held og lyke med fødslen og tiden bagefter. Glæder mig til at høre hvordan det er gået

Nu du siger det der med kraftige mens smerter føles som en ve. Det har jeg også tænkt, Jeg har hver gang jeg havde mens så kraftige smerter mest om natten at jeg hverken kunne ligge ned eller stå op eller sidde, det brændte og sviede og nev og gjorde frygteligt ondt i lænden, jeg forestiller mig at det er sådan en ve er og hvis det er værre end det så dør jeg nok midt i fødslen

Anmeld

20. april 2010

Snuffler25

Bare lige en lille update er idag 41+2 uger henne, så er 9 dage over temin æv...

Jeg har siden jeg oprettede indlæg haft en del plukveer, så synes jeg har en bedre fornemmelse af hvordan de føles i hvert fald. De kan godt gøre lidt nas synes jeg og indimellem har jeg tænkt, at NU udvikler det sig - nu går fødsel igang.. men nix, så er det gået væk igen hehe.

Imorgen skal jeg til scanning og igangsættelses samtale og vil så nok gå derfra med en dato for hvornår fødsel skal igang. Det bliver lidt spændende Men ville nu gerne at det gik igang af sig selv stadig

Kan se nogle af jer der har svaret mig - har født! STORT tillykke Håber det vil blive min tur inden længe

PS: syns jeg bedre kan forstå "rachael" i tv-serien "Friends" nu... i det afsnit hvor hun er gået over tid haha

Anmeld

21. april 2010

Anetski

Snuffler25 skriver:

Ja er næsten nødt til at spørge hehe - er 38+4 uger henne, har termin søndag i næste uge - så er nok lidt meget opmærksom på min krop hele tiden lige nu Kan jo ske når som helst hihi.

Jeg har i nat og forrige nat, haft nogle timer hvor jeg ikke kunne sove. Den ene nat tror jeg det var pga lidt plukveer og generelt svært ved at finde god stilling at sove i. I nat var lillemanden i maven simpelthen så aktiv at jeg ikke kunne falde i søvn fra det

Men den nat hvor jeg TROR jeg oplevede plukveer, lå jeg og tænkte lidt på hvordan rigtige veer føles - kan det beskrives?

Glæder mig til der snart skal ske nooget, vil ha ham ud til os

hej Snuffler

Jeg haaber du snart ser din lille soen. Jeg kan godt forstaa du er traet af at vente.

jeg var utrolig nervoes for foedslen med min soen Mikkel men jeg laante en rigtig god bog af en veninde som virkelig hjalp mig.

Det er selvfoelgelig en engelsk bog saa du kan nok ikke faa den derhjemme og det er nok for sent at saette sig ned og laese nu.

Du kan laese en smule paa internettet http://www.jujusundin.com/.

Mange af de raad Juju kommer med om at fokosure paa et billede eller noget andet for at komme igennem smerterne syntes jeg var lidt hippi agtigt og troede ikke paa at jeg ville bruge det til noget. Det eneste jeg havde taenkt mig at bruge var  2 gummi bolde som jeg kunne klemme haardt naar jeg fik en ve. begge bolde havde et smiley face paa den ene side og hver gang jeg klemte dem blev smile ansigtet helt stort og udvidet og taenk sig det hjaelp mig helt vildt at fokusere paa det plus naar jeg fik en ve og jeg klemte helt vildt paa disse bolde saa blev jeg ved med at sige: god smerte god smerte god smerte osv osv. Saa blev jeg ikke bange da smerten jo er helt naturlig. Jeg ved godt det lyder en smule skoert men det hjalp mig igennem hele forloebet og gjorde oplevelsen saa utrolig skoen hvis man kan kalde en foedsel det.

Taenkte bare lige jeg vil give den videre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.