Karo skriver:
Som Trine har skrevet herinde så kom lille ida til verden igår kl 20.09. 
Jeg blev jo sat igang igår morges med en stikpille og 1 time efter startede det jeg troede var kraftige plukveer. Kl 13.00 skulle vi møde på hospitalet igen hvor de skulle se om de kunne tage vandet eller om jeg skulle have lagt en ny pille. Her var ca. 2 timers ventetid og efter 45 minutter kunne jeg ikke holde ud at side ned mere, så Martin spurgte om de ikke havde et sted jeg kunne lige ned, mens vi ventede på at komme til. En jordemoder studerende førte og ind i et rum hvor jeg kunne ligge ned og satte så en strimmel over da hun bestemt mente jeg var gået i veer. Det viste sig at det var veer og da jordemoderen mærker efter hvor meget jeg har åbnet mig (3 cm), går vandet.
Jeg bliver så kørt ind på en fødestue hvor der kommer en ny jordmoder som følger mig hele vejen til vi forlader hospitalet. Veerne bliver hurtigere kraftigere og jeg kommer i et varmt bad, og får en varmepude på bagefter, men veerne bliver ved med at tage til. Omkring en 18 tiden beslutter vi at jeg skal have en rygmarvsbedøvelse, da veerne er så slemme at jeg hyler hver gang der kommer en ny. Lige inden narkoselægen kommer mærker jm på mig og siger jeg stadig kun er 3 cm åben. Rygmavsbedøvelsen virker ret hurtigt, men så begynder det pludselig at presse forneden. Min jm mærker derfor efter og kan fortælle at jeg på 20 minutter har udviget mig fra 3 cm til 9 cm
Ida lå desværer stadig højt og defor lå jeg med veer et stykke tid endnu før jeg måtte presse da veerne skulle presse hende længere ned. Det var en lettelse at måtte presse og modsat fødslen med Marcus hvor jeg ikke syndes det gjorde ondt da han kom ud, så havde jeg bare så mange smerter med hende at jeg troede det var løgn.
Men lille Ida kom til verden og er 52 cm lang og verer 3380 g.
En halv time efter fødslen havde hun både skidt, tisset og spist fra begge bryster, så hun er bare en rigtig lille dygtig pige. Hun har en masse hår (mere end Marcus har nu) og hun er helt mørkhåret. Hun er bare så dejlig, og Martin og jeg er så lykkelige over at have to så dejlige unger 
Åh søde, sidder her og bliver helt rørt.
Ved ikke om du læste det jeg skrev i din opdatering, at jeg også fik rigtige veer med kun en pille. -og at det også kunne være rigtige veer ved dig. 
Jeg kan dælme godt forstå, det gjorde niller-naller, når du lige lavede sådan en udvigelse på så kort tid 
Men selvom det var ekstra smertefuldt, så lyder det alligevel som det var en god og hurtig fødsel. En bedre fødsel end med Marcus?
Sådan en stor og flot pige, vil jeg altså gerne se foto af 
-Og Katja jeg kan godt forstå, at du og Martin synes I er heldige, I producere også nogle ufattelige smukke børn.
Endnu engang KÆMPE stort tillykke med hende, både til dig, Martin og storebror.
Kæmpe kram.
Ps. Det kan godt være de andre synes det var godt hun kom igår så hun ikke blev en "aprilsnar" jeg tænkte at det var godt hun kom igår, så du kan nå og få børnepenge til hende den 20.