Når baby skal til at have kød ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.737 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. april 2010

Trollebaby

Hvad kan man så give og hvordan skal det tilberedes. Den folder jeg har fået fra SP, giver ikke lige verdens største inspiration og hjælp.

Er ikke lige den type der går i gang med at lave et måltid der tager flere timer, men vil dog gerne lave god hjemmelavet mad til min datter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2010

SAL

solhau skriver:

Hvad kan man så give og hvordan skal det tilberedes. Den folder jeg har fået fra SP, giver ikke lige verdens største inspiration og hjælp.

Er ikke lige den type der går i gang med at lave et måltid der tager flere timer, men vil dog gerne lave god hjemmelavet mad til min datter.

Min dreng startede med kødboller og kogt kylling...derefter begyndte jeg med lidt sej-fisk...

Form kødet og kog det...så i fryseren, og når dit barn skal have det så koger du det bare sammen med ex. grøntsagerne...

Anmeld

1. april 2010

Mum33

i begyndelsen kogte vi små kødboller - kylling eller svin af fars. Fra 1 år har han spist det samme som os - bare i meget små stykker.

Anmeld

1. april 2010

3drenge

Elias på 6 mdr. har både fået kødboller, mørbrad, fiskefrikkedeller, bøf/karbonader i hans kartoffelmos. Har bare most det med en gaffel som jeg gør med kartoffler og grønsager og det bliver spist med stor velbehag

Anmeld

3. april 2010

Dansker i England

3drenge skriver:

Elias på 6 mdr. har både fået kødboller, mørbrad, fiskefrikkedeller, bøf/karbonader i hans kartoffelmos. Har bare most det med en gaffel som jeg gør med kartoffler og grønsager og det bliver spist med stor velbehag

Får han allerede kød nu hvor han er 6 mdr? Jeg har fået at vide - og det står der også i mine bøger, at de ikke må få kød, før de er et år. Hmm som der er forskel på rådene i de forskellige lande. Men hvis min datter må få kød nu, vil jeg da give det til hende (hun er 7 mdr).

Anmeld

3. april 2010

Findusinde

Her får Laura indmaden af en karbonade..ALtså uden stegeskorpe... Most med en gaffel sammen med sine kartofler og grønsager.. Hun får også, laks, torsk, torskerogn... Hun er 6½ mrd

Anmeld

3. april 2010

Ni-ko-li-ne

Dansker i England skriver:

Får han allerede kød nu hvor han er 6 mdr? Jeg har fået at vide - og det står der også i mine bøger, at de ikke må få kød, før de er et år. Hmm som der er forskel på rådene i de forskellige lande. Men hvis min datter må få kød nu, vil jeg da give det til hende (hun er 7 mdr).

I DK siger man stille og roligt fra de er 6 mdr... :0)

Anmeld

3. april 2010

3drenge

Dansker i England skriver:

ja han får kød nu, det har de 2 store også fået fra 6 mdr. Begyndte med ris/hirsegrød da han var 3½mdr. og nu får han alt muligt også små hapser bondebrød m. leverpostej og makrel. Han får kun morgen/aftenflaske, han vil meget hellere ha rigtig mad og alt bliver svovlet ned  Han begyndte også at drikke af kop som 3½mdr. og han er bare så dygtig til at spise og drikke.

Det er min 3 dreng og må ærlig indrømme jeg er stoppet med, at læse hvad der står i bøgerne, da man jo så næsten ikke "må" noget. Ham her gad ikke alle sine flasker, der skulle ske noget nyt og han er en helt perfekt glad dreng og der har ikke været det mindste med hans mave, selv om han har fået så meget forskeliigt at spise. Han har sovet fra 20-06.30 siden han var 9 uger, så han er den "perfekte" baby

Anmeld

3. april 2010

Kala

solhau skriver:

Sundhedsstyrelsen har udgivet en bog der hedder "Mad til spædbørn og småbørn". Den kan købes på nettet eller apoteket eller downloades. Jeg bruger den bog til alt hvad jeg laver af mad til Mathias. Der er både opskrifter og mange gode informationer.

Her er et link til den:

http://www.sst.dk/publ/Publ2009/CFF/boern/mad_2009.pdf

Mvh Karina.

Anmeld

3. april 2010

Dansker i England

ka-ri-na skriver:

I DK siger man stille og roligt fra de er 6 mdr... :0)

Det kunne da godt ske, at jeg så stille og roligt skulle begynde at indføre kød i kartoffel/grøntsagsmosen om aftenen. Tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.