Er lidt i tvivl, hvor meget skal baby aktiveres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.711 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. april 2010

Sasja77

Hej alle :-) Må jeg ikke få lidt guldkorn fra nogen erfarende mødre?:-)

Jeg er en lille smule i tvivl. vi har en lille guldklump på 2 måneder som er super dejlig og super nem Hun sover meget og sover næsten igennem om natten og om dagen er hun vågen en time til halvanden ad gangen og så bliver hun træt og skal sove igen. Mit spørgsmål er så; hvad laver i med jeres 2 måneders baby? Jeg går lidt rundt med hende og vi kigger på billeder der hænger på væggen. hun sidder et par minutter i vippestolen og vi pusler rigtig længe på puslebordet men derudover er jeg i tvivl om jeg aktiverer hende nok og om hun sover for meget?? 

Jeg vil bestemt ikke klage over at hun sover meget! Det gjorde jeg vist også selv som baby iflg. min mor men jeg vil bare så gerne være sikker på at jeg gør det godt nok for hende når hun er vågen

Puha altså når man sådan er mor for første gang så kan man altså godt lige blive usikker en gang i mellem

kram herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2010

SHERO

Sasja77 skriver:

Jeg er en lille smule i tvivl. vi har en lille guldklump på 2 måneder som er super dejlig og super nem Hun sover meget og sover næsten igennem om natten og om dagen er hun vågen en time til halvanden ad gangen og så bliver hun træt og skal sove igen. Mit spørgsmål er så; hvad laver i med jeres 2 måneders baby? Jeg går lidt rundt med hende og vi kigger på billeder der hænger på væggen. hun sidder et par minutter i vippestolen og vi pusler rigtig længe på puslebordet men derudover er jeg i tvivl om jeg aktiverer hende nok og om hun sover for meget?? 

Jeg vil bestemt ikke klage over at hun sover meget! Det gjorde jeg vist også selv som baby iflg. min mor men jeg vil bare så gerne være sikker på at jeg gør det godt nok for hende når hun er vågen

Puha altså når man sådan er mor for første gang så kan man altså godt lige blive usikker en gang i mellem

kram herfra

Nu er jeg ikke ligefrem erfaren, men min søn på 10 uger er rigtig glad for sin kravlegård hvor jeg har hængt 2 uroer om, han kan ligge og snakke og slå til figurene i en hel time og bare hygge sig, ifgl min sh skal ham bare have lov til det, så længe ha er aktiv involveret så bliver han stimuleret. Ellers laver jeg sanglege med ham, selvom han er lidt lille synes han det er vældig sjovt og griner rigtig meget (han Eeeelsker hjulene på bussen) især når man strækker ham ud og cykler med benene... Babymassage er også en mulighed... :-)

Anmeld

1. april 2010

Sasja77

Tak Tullen:-)

Jeg kunne nok massere lidt mere end jeg gør. Det gør vi nemlig kun efter at hun har været i bad hver anden dag så det kunne jeg gøre oftere! Og så kunne det være at man skulle investere i en kravlegård. Vi har ellers dekoreret hendes tremmeseng med uroer og legetøj men jeg kom til at tænke på at det måske ikke var så god en idé at hendes seng også er et aktivitetscenter for så er der for meget til at forvirrer hende når hun skal lære at sove i den?!:-)

Anmeld

1. april 2010

Halbschön

Sasja77 skriver:

kram herfra

Hejsa,

da min søn var omkring 2,5mdr havde vi i mødregruppen besøg af sp, som fortalte om, hvad vi kunne lave med vores små..

HUn sagde at det var en rigtig god ide at komme ned på gulvet.. På maven og ryggen, og begynde og lave "trille"-bevægelser med dem, så de ligeså stille lærer at trille... Fx ligge dem på ryggen eller maven.. Og så tage ved deres lår og så trille dem frem og tilbage....

Anmeld

1. april 2010

Mor til Frederic og Freya

Sasja77 skriver:

kram herfra

Vi gik til stimulastik og baby salmesang, da han blev lidt ældre gik vi også til baby svøm...

Anmeld

1. april 2010

Maise

Min pige er 3 måneder i dag. ( 13 uger) for ca en måned siden. var det amme, pusle, ligge på maven ( for at træne ryg og nakke ) og rulle fra side til side og om på maven igen. Hun kan nu rulle fra mave til ryg. Ligge på legetæppe og daske til legetøj og snakke med det, ligeledes i skråstol. Synge for hende, snakke med hende. Og derfra så til nu vil hun nu meget gerne stå op og hoppe op og ned , man bliver sååå træt i armene. Ligge på ryggen og bliver trukket op i armene så hun kommer op og side er også god træning for muskulaturen.

Ja og så ser hun ellers fjernsyn, sidder på skød og kigger med hvad der sker.

Har selv været meget i tvivl i starten og er det stadig indimellem, så jeg bruger mødregruppen og ser på deres børn også hvad de kan.

Det er først for nyligt at min pige om aftenen kan være vågen i 1,5 til 2 timer ellers er det også omkring 1,5 time stadig( 13 uger ) og om morgenen max en time så skal hun sove omkring 3 timer.

Kommer i seng ved 21 tiden ( prøver at arbejder med tiden, så det kan blive tidl.) Så ammer jeg halv tre og halv seks og syv og morgenen og lidt lige inden hun ryger i barnevogenen igen. hun tanker op morgen og aften.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.