Kromosomfejl :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.758 visninger
11 svar
0 synes godt om
31. marts 2010

Lina84

Hej.

Min mand fik af vide idag at han har en kromosomfejl, det ramte os begge rigtig hårdt, men nu ved vi hvorfor jeg ikke har kunne blive gravid de sidste 2 år. Ville høre om der nogle der har/er i samme båd, som kan fortælle mig lidt om det. Har googlet lidt om det i lidt over 2 timer, men er ikke rigtig kommet frem til så meget.

Jeg føler mig virkelig ulykkelig, men ved at min mand har det meget værre end mig Håber der er nogle herinde, der kan hjælpe lidt på det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2010

lotte32

Hej, jeg kan desværre ikke komme med nogle gode råd eller forklaringer på kromosomfejl, men havde alligevel lyst til at sende et  kan sagtens sætte mig ind i at det må være hårdt lige nu, og tror at mange mænd får et knæk, når de opdager at de ikke kan gøre deres koner gravide, min mand var i hvert fald langt nede, da han fik af vide at hans sædtal ikke er ret gode.. men prøv at se på det positive, nu har i forklaringen på hvorfor i ikke er blevet gravide, og så kan der forhåbentlig findes en løsning på det problem...

håber i finder ud af det hele, og god påske til jer

Lotte

Anmeld

1. april 2010

LinLin

Jeg kender ikke noget til det - ville bare give et stort !!!

Held og lykke!

Anmeld

1. april 2010

businesstigger

Øv det var da en kedelig besked. Har ikke selv nogen erfaring med det men tænkte jeg ville sende et kram eller 3

Anmeld

1. april 2010

Agnete

Kan godt forstå, at det rammer hårdt.

Det kommer jo meget an på, hvad det er for en kromosom fejl, han har, for hvilke muligheder I har. Fik I ikke noget info af lægen, der gav jer svaret?

Held og lykke til jer.

Knus fra Agnete

Anmeld

1. april 2010

Lina84

Tusind tak for jeres hurtige svar og kram

Vi fik talt med hans læge, hun vidste ikke så meget om det. Men vi ville modtage et brev om 1 uges tid, fra rigshospitalet. Jeg føler bare jeg er den eneste i DK der er i dette problem, fordi jeg aldrig har hørt om det. Men hun sagde der er ca 30% chance for at jeg kan blive gravid. Det er vel bedre end 0%

Anmeld

1. april 2010

Tdittmann

Jeg er mor til 2 dejlige piger, der også har en kromosomfejl, min kromosom betyder dog intet i forhold til fertilitet. Den kromosom fejl jeg har, har jeg også givet videre tid begge piger.

Lige nu er jeg i 35.uge med vores 3.barn, dog ved vi endnu ikke om den lille nye har arvet kromosomfejlen også. Det får vi at vide når barnet er født.

Den kromosomfejl jeg har er vi mangler kreatiner og får blærer/vabler på huden, hovedsageligt på hænder/fødder og mens pigerne har haft ble på og de får dem i munden og under neglene ( Jeg har indsat et link så du kan se hvordan det ser ud),

http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.sockmonkeysclothing.com/store/media/Epidermolysis_Bullosa_3&imgrefurl=http://www.sockmonkeysclothing.com/About_EB.html&usg=__EV7b4Rkd4jYxJCWp2K59x5R2GKE=&h=200&w=200&sz=52&hl=da&start=62&sig2=2kRyx1TL0WPWYJdzDTJjrA&um=1&itbs=1&tbnid=al8PTbhhTCSQVM:&tbnh=104&tbnw=104&prev=/images%3Fq%3Depidermolysis%2Bbullosa%2Bsimplex%26start%3D42%26um%3D1%26hl%3Dda%26safe%3Doff%26sa%3DN%26ndsp%3D21%26tbs%3Disch:1&ei=bdy0S8L-EIuG-QaO9qSpCA

Håber I finder en løsning og at I også snart er heldige at få besøg af storken

Anmeld

1. april 2010

Lina84

Er rigtig glad for at høre du venter 3 barn Det at du har den kromosomfejl, gør det at du har svært ved at få børn?

Jeg ved at hans kromosomfejl gør at det kan give væsentlige udviklingsforstyrrelser, derfor man skal igennem reagensglasbefrugtning. Ved ikke helt rigtig hvad IVF, ICSI og alle de der forkortelser betyder, glæder mig til jeg er sat ind i det og ved hvad jeg skal igennem i fremtiden.

Jeg håber jeg bliver stærkere ved at læse om folk herinde, så føler man sig ikke alene. Elsker at læse om folk der er blevet gravide, efter flere forsøg og år. Det giver en håb

Anmeld

1. april 2010

enligmor1972

Hejsa

Der findes mange forskellige typer af kromosomfejl. Og fertilitetsprocessen afhænger af hvilken kromosomfejl der omhandler.

Jeg er selv i gang med en udredning af mine kromosomer for at finde ud af chancen for at kunne få et rask barn / risikoen for at få et retaderet barn.

Der er mulighed for ægsortering, hvor de kan gå ind og se om kromosomfejlen er overført til ægget... Jeg ved dog ikke om de kan anvende dette i mit tilfælde.

Det har været en meget langsommelig proces - indtil nu på 7 måneder og der kommer til at gå et par måneder endnu inden jeg får endelig svar.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i de tanker I går med pt. Nogle gange er alt positiv og andre gange er man meget pessimitisk og nede...

Vi skal ikke opgive håbet, men tænke at der er jo stadig en chance.

Anmeld

1. april 2010

Tdittmann

Lina84 skriver:

Er rigtig glad for at høre du venter 3 barn Det at du har den kromosomfejl, gør det at du har svært ved at få børn?

Jeg ved at hans kromosomfejl gør at det kan give væsentlige udviklingsforstyrrelser, derfor man skal igennem reagensglasbefrugtning. Ved ikke helt rigtig hvad IVF, ICSI og alle de der forkortelser betyder, glæder mig til jeg er sat ind i det og ved hvad jeg skal igennem i fremtiden.

Jeg håber jeg bliver stærkere ved at læse om folk herinde, så føler man sig ikke alene. Elsker at læse om folk der er blevet gravide, efter flere forsøg og år. Det giver en håb

Min kromosomfejl har ingen betydning for fertiliteten, hver gang jeg er gravid er chancen/risikoen for at barnet "arver" den 50%

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.