spørgsmål til 2. scaning (kønsscanning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.308 visninger
10 svar
0 synes godt om
31. marts 2010

Roxie

Jeg er blevet helt i tvivl om jeg selv skal bestille tid til den her scanning, er 16 + 2 i dag og har været til den 1. scanning og venter nu på at komme til mit første jordmor besøg.

så skal jeg selv bestille tid til denne scaning eller er det noget der sker til jordmor besøget?

knusser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2010

oo

ved Svendborg sker det vist helt automatisk...det gjorde tiden til nakkefoldsscanningen i hvert fald, så jeg regner stærkt med at der også bare dumper et brev ind ad døren om misdannelsesscanning når de mener jeg skal det - det er jo registreret at jeg gerne vil have de scanninger

Anmeld

31. marts 2010

MinWilliam

Da jeg var til Nf scanning fik jeg en tid til Md med det samme da jeg var deroppe..

Anmeld

31. marts 2010

Roxie

Hvor langt var i da i fik scanning nr 2?

jeg har bare set flere som har været til denne scanning som er lige så langt som mig

Anmeld

31. marts 2010

oo

altså jeg har jo ikke været til den endnu, men så vidt jeg har forstået skal man lige være et par uger mere end du er nu. har du ikke fået et ton af foldere af lægen hvor det står i??

Anmeld

31. marts 2010

Roxie

næææh har fået en bog omkring mad fordi jeg selv spurgte efter den da jeg har kastet op i 3 ud af 4 mdr nu. men jeg ringer der ind og spørger om der er en tid til mig som de måske bare ikke har sendt brev om endnu, det kunne jo godt tænkes

Anmeld

31. marts 2010

3xM

hmmm er ikke helt sikker men kun nf og md skanning er betalt af det offentlige...

og hvis alt går som det skal så for du ikke flere ( fyns amt) men alle andre skal man selv betale igennem en privat....

har lige været idag ved en privat 900 kr inkl billeder og dvd ( og en dreng i forbifarten)

Anmeld

31. marts 2010

Trolde_mor

Roxie skriver:

Jeg er blevet helt i tvivl om jeg selv skal bestille tid til den her scanning, er 16 + 2 i dag og har været til den 1. scanning og venter nu på at komme til mit første jordmor besøg.

så skal jeg selv bestille tid til denne scaning eller er det noget der sker til jordmor besøget?

knusser

Er lidt i tvivl om hvad du efterspørger..

Du skriver nemlig kønsscanning, og en kønsscanning bestiller og betaler man selv - den kan man få fra 16+ / 17+.. Jeg har selv bestilt tid til en når jeg er 17+1.

Den er der vist en del, der har fået nu her de sidste dage

MD er en misdannelsesscanning du skal have i ca. 20+ og som bliver betalt af det offentlige. Den skal du nok gøre som med NF - fik du brev, gør du det nok også med den, med mindre du lavede en tid direkte NF (gjorde jeg.) Ellers skal du selv ringe.

Håber det var til lidt hjælp

Anmeld

31. marts 2010

Ni-ko-li-ne

mariaogmarcus skriver:

hmmm er ikke helt sikker men kun nf og md skanning er betalt af det offentlige...

og hvis alt går som det skal så for du ikke flere ( fyns amt) men alle andre skal man selv betale igennem en privat....

har lige været idag ved en privat 900 kr inkl billeder og dvd ( og en dreng i forbifarten)

ej, det offentlige betaler NF og MD scanning

Anmeld

31. marts 2010

E.T

Tror det kommer meget an på hvor man bor, om det sker automatisk eller om man selv skal bestille.

Jeg bor i KBH og skal føde på Rigshospitalet, jeg fik at vide til NF at jeg skal bestille tid til midtvejsscanningen når jeg skal til jordmord i næste uge. 

Så tror ikke at der er et klart svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.