Hvad sker der til første lægetjek som gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.255 visninger
10 svar
0 synes godt om
31. marts 2010

mor nov 2010 :)

Som overskriften viser håber jeg der er nogen der kan fortælle hvad der skal ske til første lægetjek.

Jeg har fået en tid ved lægen når jeg er 9½ uge henne, men har slet ikk fået af vide hvad der skal foregå andet end jeg skal have en urinprøve med og der er afsat 40 min... Ville jo være rart at vide om man skal forberede sig på en masse blodprøver og gynækologisk undersøgelse osv...

Mvh Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2010

silden85

hej. jeg skal selv til mit første lægebesøg på tirsdag, og jeg fik afvide at jeg skulle have taget en blodprøve og en gyn.-undersøgelse, også at de vil tjek min urin, men jeg fik ikke afvide at jeg skulle have urinen med

Anmeld

31. marts 2010

SAL

bette85 skriver:

Som overskriften viser håber jeg der er nogen der kan fortælle hvad der skal ske til første lægetjek.

Jeg har fået en tid ved lægen når jeg er 9½ uge henne, men har slet ikk fået af vide hvad der skal foregå andet end jeg skal have en urinprøve med og der er afsat 40 min... Ville jo være rart at vide om man skal forberede sig på en masse blodprøver og gynækologisk undersøgelse osv...

Mvh Mette

Jeg fik taget blodprøve, blev vejet, fik gyn.undersøg., udfyldt vandrejournal og en god snak med lægen omkring alle de nye tanker og følelser omkring at være gravid...Så stille og roligt

Anmeld

31. marts 2010

L.J.L

Lægen vil nok lige undersøge dig "dernede" for at se om livmoderen er vokset, og så tager hun højst sandsynligt en blodprøve. Og så skriver hun din vandrejournal -Så der skal du være forberedt på alle mulige spørgsmål omkring dig selv og farens helbred etc.

Jeg skulle bare tisse da jeg kom derop. Du kan evt. spørge sekretæren når du kommer, om du skal gøre det inden du skal ind til lægen.

Anmeld

31. marts 2010

smokin

Snak, snak og atter snak... der skete absolut intet.

Anmeld

2. april 2010

Zette skriver:

Snak, snak og atter snak... der skete absolut intet.

du har været til lægetjek hvor der intet skete?? i trillede bare tommelfingre så eller?? der er sat 40 min af til min første tid så tror da der skal ske lidt

Anmeld

2. april 2010

smokin

bette85 skriver:

du har været til lægetjek hvor der intet skete?? i trillede bare tommelfingre så eller?? der er sat 40 min af til min første tid så tror da der skal ske lidt

det tog ikke 40 minutter.... og ja der skete intet... andet end snak 

Anmeld

2. april 2010

LinLin

Jeg fik taget blodprøver, skrevet vandrejournal og snakket. Ingen gyn. !

Anmeld

2. april 2010

Lon1976

bette85 skriver:

Mvh Mette

Jeg fik også taget en urinprøve, blodprøve og en undersøgelse af det nedre. Ellers bare en snak og oprettelse af vandrejournal.

Held og lykke - OG TILLYKKE

Anmeld

3. april 2010

Tak for svarene Forbereder mig (psykisk) på gyn. undersøgelse hvis nu jeg skal det, det er jo aldrig rart at skal igennem.. Og ellers glæder jeg mig bare til at få lavet den vandrejournal så jeg kan begynde at føle mig lidt gravid og se hvad der venter mig..

Zette syns det er underligt du slet ikk skulle andet end snakke, men din læge har jo åbenbart en anden måde at gøre sådan noget på så.

Ved bare der er sat 40 min af til mig så der må jo skal ske lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.