Undersøgelse af skadelige stoffer i lejlighed....hvordan???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

417 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. marts 2010

Mutti2

Hejsa

Jeg har lige brug for lidt hjælp!

Min datter ligger for 7. gang på 16 dage med 39+ i feber!!!

Hun har været voldsomt syg konstant siden vi flyttede hertil i november ´08!!

Den her gang kan de endnu engang ikke finde ud af hvad det er, og sender os hjem fra lægen med en besked om at  komme igen hvis det bliver ved!!

Det er sååååååe synd for hende. For tiden sover hun ikke om natten!! Og spiser ikke. Hun er lige faldet i søvn her hos mig (hendes middagssøvn, på trods af at jeg har forsøgt at få hende til at sove siden kl 12!!).

Hun er helt udmattet.... og så døjer hun med hendes astma oveni.

Hun kaster op konstant!! Hendes næse løber og som sagt højt feber.  for 14 dage siden havde hun små feberkramper!!

Nu gider jeg bare ikke mere!!

Nu er jeg, sammen med dagplejen så begyndt at spekulere over om det kan være noget her i lejligheden der gør hende syg!! Altså om der kan være nogle svampe spore eller andet!!

Men hvordan undersøger man lige den slags???

Nogen der har forstand på den slags??

Jeg har googlet lidt, men har ikke rigtigt fundet noget brugbart endnu!!

Jeg er fast besluttet på at hvis det er en flytning der skal til for at hun bliver rask, så er det, det vi gør!! Min datters dagplejemor har allerede tilbudt at hende og hendes mand nok skal hjælpe med flytningen (de har en dejlig stor varevogn!!) !!

Men vil gerne have testet lejligheden!! NOgen der ved hvordan man skal forholde sig??

Knus Pernille, som virkeligt virkeligt virkeligt håber der er nogen der kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2010

Miss Tina

Mener at der er info at hente hos sundhedsstyrelsen.dk ellers prøv at snakke med boligselvskabet

Anmeld

30. marts 2010

Mutti2

Miss Tina skriver:

Mener at der er info at hente hos sundhedsstyrelsen.dk ellers prøv at snakke med boligselvskabet

Uhhh det kan være det var et godt sted at starte 1000 tak for tippet!!

Ja, jeg ringer til boligselskabet i morgen for at høre om de vil gøre noget!! Det kan da ikke være så dyrt at få tjekket!!

Knus

Anmeld

30. marts 2010

Miss Tina

det er ik noget boligselvskabet gør frivilligt, det er møg dyrt og de skal genhuse jer. Jeg ville starte med sundhedsstyrelsen.

Anmeld

30. marts 2010

Halbschön

Milla-Victoria's mor skriver:

Uhhh det kan være det var et godt sted at starte 1000 tak for tippet!!

Ja, jeg ringer til boligselskabet i morgen for at høre om de vil gøre noget!! Det kan da ikke være så dyrt at få tjekket!!

Knus

Boligselskabet har muligvis en "dims" hvor de kan måle hvis der fx gemmer sig noget fugt et skjult sted under tapet osv... Det blev gjort i min gamle lejlighed, og da den gjorde udslag blev jeg genhuset i en anden lejlighed imens...

Håber I finder ud af hvad det er  - god bedring med hende

KNus

Anmeld

30. marts 2010

Mutti2

Miss Tina skriver:

det er ik noget boligselvskabet gør frivilligt, det er møg dyrt og de skal genhuse jer. Jeg ville starte med sundhedsstyrelsen.

Åhhh ja den er måske ikke helt god!!

Jeg må se hvad der står inde på sundhedstyrrelsen Endnu engang tak

Anmeld

30. marts 2010

Mutti2

Renée88 skriver:

Boligselskabet har muligvis en "dims" hvor de kan måle hvis der fx gemmer sig noget fugt et skjult sted under tapet osv... Det blev gjort i min gamle lejlighed, og da den gjorde udslag blev jeg genhuset i en anden lejlighed imens...

Håber I finder ud af hvad det er  - god bedring med hende

KNus

Åhhhh.... Det kan jo være jeg er heldig så

Det er jo heller ikke sikkert der er noget!!

Hvordan gav det udslag?? Jeg mener kunne man se nogle svampe spore eller lign.??

Tak for dit svar.

Knus

Anmeld

30. marts 2010

Skouboe

Hejsa

Jeg har lige brug for lidt hjælp!

Min datter ligger for 7. gang på 16 dage med 39+ i feber!!!

Hun har været voldsomt syg konstant siden vi flyttede hertil i november ´08!!

Den her gang kan de endnu engang ikke finde ud af hvad det er, og sender os hjem fra lægen med en besked om at  komme igen hvis det bliver ved!!

Det er sååååååe synd for hende. For tiden sover hun ikke om natten!! Og spiser ikke. Hun er lige faldet i søvn her hos mig (hendes middagssøvn, på trods af at jeg har forsøgt at få hende til at sove siden kl 12!!).

Hun er helt udmattet.... og så døjer hun med hendes astma oveni.

Hun kaster op konstant!! Hendes næse løber og som sagt højt feber.  for 14 dage siden havde hun små feberkramper!!

Nu gider jeg bare ikke mere!!

Nu er jeg, sammen med dagplejen så begyndt at spekulere over om det kan være noget her i lejligheden der gør hende syg!! Altså om der kan være nogle svampe spore eller andet!!

Men hvordan undersøger man lige den slags???

Nogen der har forstand på den slags??

Jeg har googlet lidt, men har ikke rigtigt fundet noget brugbart endnu!!

Jeg er fast besluttet på at hvis det er en flytning der skal til for at hun bliver rask, så er det, det vi gør!! Min datters dagplejemor har allerede tilbudt at hende og hendes mand nok skal hjælpe med flytningen (de har en dejlig stor varevogn!!) !!

Men vil gerne have testet lejligheden!! NOgen der ved hvordan man skal forholde sig??

Knus Pernille, som virkeligt virkeligt virkeligt håber der er nogen der kan hjælpe

Vi fik lavet ved dem her, men det er smådyrt, og ofte skal de ind i væggene osv, for at undersøge lejligheden.

http://www.hussvamp-lab.dk/

Start med at undersøge lejligheden grundigt - det du leder efter er fugt og/eller en lugt af kælder - begge dele kan betyde svamp.

Kig evt her: http://www.arbejdsmiljoweb.dk/Undervisning%20og%20Forskning/Undersites/Indeklimaportalen/Home/Indeklima/Luftkvalitet/Fugt_og_skimmel.aspx

Anmeld

31. marts 2010

Halbschön

Åhhhh.... Det kan jo være jeg er heldig så

Det er jo heller ikke sikkert der er noget!!

Hvordan gav det udslag?? Jeg mener kunne man se nogle svampe spore eller lign.??

Tak for dit svar.

Knus

Nej havde sådan et lille apparat... Og på enden af det var der en lille nål han kunne stikke ind i væggen.. Og hvis den så kom op i det røde felt, så var der noget i væggen...

Jeg var lige flyttet ind.. HELT nyt rækkehus... Efter tre dage skulle jeg have indflytningssyn ved viceværten, og jeg havde på den ene væg bemærkede noget der lignede at maleren ikke havde malet ordentligt....

Da jeg sagde det, vidste viceværten godt hvad der var tale om... To dage efter blev jeg genhuset i et lignene rækkehus bare mindre, og jeg fik at vide at der ville gå en måneds tid til jeg var tilbage i mit eget igen.. så jeg pakkede alle mine ting ned igen, og der hvor jeg blev genhuset valgte jeg så at jeg kun lige pakkede en enkelt tallerken ud, toiletsager og tøj... Efter 6mdr boede jeg der endnu - i papkasser.. Og så valgte jeg at flytte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.