Care Group?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

296 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. marts 2010

Anonym trådstarter

Forleden fortalte min veninde, at man som gravid har mulgihed for at komme i noget som hedder 'Care Group' hvis man har haft en depression eller stress. Det er vist ikke noget med at man skal gå i en speciel gruppe, men bare at man får et kort man kan vise på hospitalet, som giver en nogle flere muligheder end andre gravide og fødende, f.eks. at man får lov til at overnatte på hospitalet i en uge efter fødslen sammen med sin partner i stedet for kun 1 eller to nætter, hvis man har brug for det.
Er der nogen af jer som har haft sådan et 'Care Group-kort'? Og hvordan fungerede det helt præcist?
Jeg overvejer nemlig at få et, men er bange for at det øger risikoen for at hospitalet og kommunen vil holde øje med om man nu også er en god nok mor. Er det udelukkende en fordel, eller har I oplevet ulemper ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2010

oo

meget interessant, jeg har aldrig hørt om den før, men følger lige med på sidelinien

Anmeld

30. marts 2010

Anonym trådstarter

http://www.gyncph.dk/procedur/obstet/saerligebehov.htm

Måske er det det her?

Det synes jeg lyder meget som om man blive tjekket og ikke noget for en, som har haft depression for flere år siden men har det godt nu. Jeg kunne bare godt ha tænkt mig mulighed for flere nættert efter fødslen sammen med min partner, i tilfælde af at depressionen skulle stikke sit grimme ansigt frem igen, hvilket jeg ikke regner med. Men realiteten er bare, at kvinder med tidligere depression har øget risiko for at få en efterfødselsreaktion/depresson, og så ville det være betryggende at vide, at man havde lidt flere muligheder efter fødslen uden at det betød overvågning osv.

Anmeld

30. marts 2010

TbCp

Jeg kender ikke lige til det du beskriver... Men jeg kan da fortælle at jeg selv har lidt af depressioner og har været meget nervøs for om jeg skulle få en fødselsdepression, derfor sagde jeg det til min jordmoder ved første konsultation. Hun sørgede så for at sundhedsplejersken kom ud og snakkede med mig allerede inden fødslen og at jeg fik nogle samtaler på sygehuset.
Det synes jeg faktisk var meget rart.

Anmeld

30. marts 2010

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Jeg kender ikke lige til det du beskriver... Men jeg kan da fortælle at jeg selv har lidt af depressioner og har været meget nervøs for om jeg skulle få en fødselsdepression, derfor sagde jeg det til min jordmoder ved første konsultation. Hun sørgede så for at sundhedsplejersken kom ud og snakkede med mig allerede inden fødslen og at jeg fik nogle samtaler på sygehuset.
Det synes jeg faktisk var meget rart.

Og det resulterede ikke i at du blev tjekket i dine forældrevner?

Anmeld

30. marts 2010

TbCp

Anonym skriver:

Og det resulterede ikke i at du blev tjekket i dine forældrevner?

Nej slet ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.