Må Mikkel....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

649 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. maj 2008

MorCamilla

Sidde på forsædet i bilen i hans autostol?? Han er 2½ år og hans autostol er en af dem, man skal spænde ham fast med bilens almindelige sele..
Vi kom til at snakke om det i går aftes, hvornår børn må sidde foran men vi kunne ikke helt blive enige..
Nogle der ved det???

Knus fra Camilla.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2008

Honningblomst

Jeg mener at han må, bare der IKKE er airbag i.
Tilgengæld er pladsen foran den farligste i hele bilen, så jeg bruger den aldrig til børnene.
Knus..

Anmeld

29. maj 2008

Loggidut

jeg har ellers hørt det er der de skal sidde, mens de er små`???

aj nu er jeg helt forvirret?

jeg mente (uden dog at være sikker) at når de sidder i en autostol så må de sidde på forsædet

men sidder de direkte på sædet, skal de være over 136 cm (eller der omkring)

gider i ikke lige koregere mig hvis det er helt forkert?

Anmeld

29. maj 2008

Honningblomst

Jamen selvfølgelig skal de sidde i stol..:) men passagersædet foran er det sted der er farigst iforhold til dødsfald ved ulykker osv...har jeg læst mig til.
Knus..

Anmeld

29. maj 2008

Pia.

Det må han gerne nu alt efter hvad det er for en autostol han sidder i.. og så er der alt det med Air bag m.m - prøv at google det på nettet...

knus Pia

Anmeld

29. maj 2008

MorCamilla

mange tak for jeres svar.. Dejligt at høre.. Det er nu heller ikke fordi at Mikkel skal sidde foran, vi kom bare til at snakke om, om det i det hele taget var lovligt... ;)

Anmeld

29. maj 2008

linemus

Jeg har lige undersøgt netop det, da vi ikke har plads til vores tre børn bag i bilen.

En autostol (med barn) må gerne stå på forsædet, hvis der ikke er airbag i, eller hvis airbagen er slået fra (i nogle biler kan man gøre det selv, i andre skal mekanikeren gøre det).

Hvis der er airbag, er det ulovligt og livsfarligt at sætte en bagudvendt autostol på forsædet.

Hvis der er airbag, frarådes det (af rådet for større færdselssikkerhed) at sætte en forudvendt autostol på forsædet.

For at et barn må sidde på forsædet MED en airbag, skal det være min. 140 cm og sidde UDEN autostol.

Det var vist det ;)

Knus Line - der låner svigermekanikkens bil istedet...

Anmeld

30. maj 2008

MorCamilla

Hejsa Line..
Tak for dit svar, så må Mikkel gerne sidde foran i vores bil, der er ingen airbag:$
Ikke fordi han skal sidde foran, men det er bare rart at vide om det i det hele taget er lovligt...

Knus fra Camilla.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.