How low can you go !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2010

Skouboe

Æv-æv-æv... Jeg har ikke så meget at sige bortset fra 

og et STOOORT vådt baby fra Freja...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2010

LIZO

jeg føler med dig..

du ved du altid bare kan skrive.  både her og på ns.. 

sender dig et kæmpe kram...

camilla

Anmeld

30. marts 2010

Bondepigen

Lilletrold skriver:

Jeg ved godt i har ret at det her har stået på alt for længe, men jeg har bare ikke kræfterne til at gå, og er stadigvæk ikke sikker i min sag om at det er løsningen. Bukkede simpelthen under fordi jeg er blevet pisse syg oveni hatten og det er August også ved at blive med en god gang forkølelse og influenza, så jeg ringede til Martin, men som forventet tog han ikke sin telefon. Skrev en besked at siden jeg intet hørte fra ham måtte jeg konkludere at han havde truffet en beslutning, og at jeg håbede han var mand nok til at fortælle mig det. August har været sindsyg ked af det idag og spurgt meget efter sin far, og han kommer og krammer og kysser mig hele tiden, for fanden den lille mand ved jo godt der er noget galt. Og det skal ikke gå ud over ham !!! Føler mig så magtesløs for aner ikke hvilket ben jeg skal stå på..... Tak for alle jeres svar og råd - you are the best !!!

Øv hvor er det en trist situation du står i. Jeg håber snart Martin finder ud af om han vil være med til at kæmpe, eller hvad han vil. Han kan bare ikke byde jer det her!!

Kæmpe kram, gode tanker og ønsker skal du have...

Anmeld

30. marts 2010

JustAnotherName

Jeg ved godt i har ret at det her har stået på alt for længe, men jeg har bare ikke kræfterne til at gå, og er stadigvæk ikke sikker i min sag om at det er løsningen. Bukkede simpelthen under fordi jeg er blevet pisse syg oveni hatten og det er August også ved at blive med en god gang forkølelse og influenza, så jeg ringede til Martin, men som forventet tog han ikke sin telefon. Skrev en besked at siden jeg intet hørte fra ham måtte jeg konkludere at han havde truffet en beslutning, og at jeg håbede han var mand nok til at fortælle mig det. August har været sindsyg ked af det idag og spurgt meget efter sin far, og han kommer og krammer og kysser mig hele tiden, for fanden den lille mand ved jo godt der er noget galt. Og det skal ikke gå ud over ham !!! Føler mig så magtesløs for aner ikke hvilket ben jeg skal stå på..... Tak for alle jeres svar og råd - you are the best !!!

Hvor er det bare urimeligt meget at have om ørerne. Øv!!!

Jeg bliver helt pisse-vred på dine vegne over MÅDEN Martin håndterer det hele på - bare at skride på dén måde, og blive væk så længe, og uden at sige noget som helst. KÆFT han burde skamme sig!!!

Der er mange løse ender at tage fat på, som du nævner - Jobsituationen, parforholdet, fremtiden og glæden i det hele taget.

Men man KAN bare ikke ordne alle ting på een gang.
Og det er de tunge og svære ting, som skal håndteres først ....også selvom det føles svært og uoverskueligt.
Dermed ikke sagt, at Jeres forhold nødvendigvis er slut.....Hvis der er mere at kæmpe for, så fortjener det chancen. Og det ved kun DU om det gør! Men hvis I skal finde sammen igen, så kræver det virkelig meget - snak, snak, snak - ærligt og uindpakket. Og der skal lyttes! Og der skal handles og ændres på adfærd. Svære opgaver, som dog kan klares, men kræver 100% commitment.
Og hvis I er nået dertil nu, hvor det ikke længere giver mening at fortsætte med at kæmpe og forsøge, så håber jeg, at I kan skilles på en ordentlig måde - ikke mindst for August skyld.

Men tag ET PROBLEM AD GANGEN!! Så til helgoland med at du er uden arbejde lige for tiden. Lige nu er det dit privatliv der sejler ....og hvem kan passe et job, når alt andet er kaos !?!

Prøv engang at skriv en liste for din rækkefølge af prioteter - hvad er vigtigst at få styr på først? F.eks.

1) Få ro i mit parforhold - enten løse problemerne eller flytte hver for sig.

2) (hvis valget er at gå hver for sig)
- Søge ny lejlighed
- Sætte til gamle til salg
- Melde sig som enlig på komunen/mv.
- Søge om div. økonomiske tilskud der gives til enlige mødre...

3) Skabe ro i August liv under de nye (eller gamle nye) omstændigheder.

4) Gøre noget godt for sig selv. Selv-forkælelse. Og finde sig selv!
Finde mod, håb og glæde igen, og være oprigtigt glad og tilfreds!
Sige fra og sige nej, når det rent faktisk er sådan man virkelig har det.
Tage ud og få nogle sjove og rare oplevelser - både med andre og alene.

5) August!  Masser af fokus og kærlighed til ham.
Men først skal der være ro på dagligdagen og mor skal være mere glad.

5) Søge et job (og få det), og ikke lade sig slå ud over de afslag man får.

Det er såååå nemt for alle os andre at komme med vores syn på sagen. Men vi læser jo også bare en lille del af alt det som du oplever, og det er DIT liv og DIN hverdag, og derfor også kun DIG som ved hvad der skal og kan gøres, og hvad der bør gøres....  Det er dit liv og din beslutning!

Men fortsæt endelig med at øse ud af din frustrationer herinde, når du trænger til det. Det skal UD! Og så er det bedre at du får det skrevet ned og får det lidt ud af dit system, så du kan trække vejret dybt og igen finde lidt overskud til at være der for August bedst muligt, så han påvirkes mindst muligt.

Men jeg føler virkelig med dig, og du får et kæmpe knus herfra mig 

Anmeld

31. marts 2010

JustAnotherName

Men tag ET PROBLEM AD GANGEN!!

Prøv engang at skriv en liste for din rækkefølge af prioteter - hvad er vigtigst at få styr på først? F.eks.

1) Få ro i mit parforhold - enten løse problemerne eller flytte hver for sig.

2) (hvis valget er at gå hver for sig)
- Søge ny lejlighed
- Sætte til gamle til salg
- Melde sig som enlig på komunen/mv.
- Søge om div. økonomiske tilskud der gives til enlige mødre...

3) Skabe ro i August liv under de nye (eller gamle nye) omstændigheder.

4) Gøre noget godt for sig selv. Selv-forkælelse. Og finde sig selv!
Finde mod, håb og glæde igen, og være oprigtigt glad og tilfreds!
Sige fra og sige nej, når det rent faktisk er sådan man virkelig har det.
Tage ud og få nogle sjove og rare oplevelser - både med andre og alene.

5) August!  Masser af fokus og kærlighed til ham.
Men først skal der være ro på dagligdagen og mor skal være mere glad.

5) Søge et job (og få det), og ikke lade sig slå ud over de afslag man får.

Altså det dér med at sætte tingene op som punkter, var bare ment som et forslag til en måde, at skabe lidt overblik. Og for nemmere at kunne koncentrere sig om EEN ting ad gangen, fremfor at bokse med det hele på én gang.

Og listen kan jo se ud på hundredevis af måder...Mit var bare et eksempel

Men jeg ved jo heller ikke, om det overhovedet er en effiktivt metode for dig?

Det er længe siden jeg selv har brugt at gøre det, men det hjælper mig meget - både at skrive tingene ned, men også at "få orden på det", så det bliver lidt mere overskueligt - når der er meget om ørerne på mig. Så laver jeg ind imellem sådanne lister, så jeg bedre kan sidde med det fysisk foran mig og forholde mig til hver enkelte ting.
For ellers er jeg nemlig selv meget slem til, at lade mig overvældes af ALLE TINGENE PÅ EEN GANG, og så kan jeg slet ikke overskue det, og ikke finde hoved og hale på tingene, og bliver helt handlingslammet, fordi det virker helt uoverkommeligt.

Sådan tror jeg faktisk rigtigt mange kan have det i perioder.
Og der KAN det være en hjælp, at få tingene ud af hovedet og ned på papir, så det bliver mere konkret og håndgribeligt ....og så kræver det jo samtidig, at man forholder sig til tingene, og tænker over dem imens man skriver det ned, fremfor at man bare skyder det fra sig, fordi det ikke er til at overskue.

Men ihvertfald var det ment som et venlig råd
og ikke som sådan en "kloge-Aage"-ting   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.